کد خبر 1458829
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
والی داعش در رقه سوریه دستگیر شد

گروه شبه‌نظامی «قسد» با انتشار اعترافات فردی که «والی داعش در رقه» خوانده می‌شود، از بازداشت او و ۶۸ تروریست دیگر خبر داد.

به گزارش مشرق، گروه شبه‌نظامی «نیروهای دمورکاتیک سوریه» (قسد) امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که فردی به نام «عطا احمد المیثان» سرکرده تروریست‌های داعش در استان رقه سوریه موسم به «والی رقه» را دستگیر کرده است.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، این فرد به همراه ۶۸ تروریست داعشی دیگر طی عملیاتی به نام «انتقام شهدای رقه» در شهر رقه و اطراف آن دستگیر و فیلم اعترافات او نیز در کانال یوتیوب قسد منتشر شده است.

گروه قسد همچنین اعلام کرد که در این عملیات با پشتیبانی هوایی ائتلاف ضد داعش، روستاهای «الکرامه»، «المنصوره»، «صرین» و «الجرنیه» در اطراف شهر رقه پاکسازی شده است.

«احمد المیثان» در ویدئوی اعترافات خود می‌گوید که داعش او را مسئول مدیریت هسته‌های عملیاتی و فرماندهی «گردان خالد بن ولید» کرده بود. گردانی که مسئولیت حمله به یک مرکز امنیتی در منطقه «الدرعیه» در ۲۶ دسامبر سال گذشته میلادی را بر عهده گرفت.

او همچنین گفت که برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای داعش اهالی روستاها و مناطق اطراف رقه را تحت فشار قرار می‌داد.

گروه قسد روز گذشته (چهارشنبه) از آغاز عملیاتی برای پاکسازی مناطق تحت کنترل خود در سوریه از تروریست‌های داعش خبر داده بود. به گفته شبه‌نظامیان کُرد، طی عملیات «صاعقة الجزیره» که چندی پیش انجام شد، کاشف به عمل آمد که گروهک داعش پس از حمله به زندان رقه، توانسته‌ است بخشی از نیروهای خود را بازیابد.

چند روز پیش نیز نیروهای دموکراتیک سوریه از افزایش تعداد نیروهای خود در کنار نظامیان آمریکایی در پایگاه‌های مختلف شرق فرات خبر داده و مدعی شدند که این اقدام برای پاسخ به تهدیدات جدید انجام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    انجا ایران نیست که با داعشی هم برخورد قاطعانه نکنند پس برای انکه از زندان فرار نکنند یا ازاد نشوند و انسان های بیگناه را بکشند همه را اعدام کنند
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    انجا ایران نیست که با داعشی هم برخورد قاطعانه نکنند پس برای انکه از زندان فرار نکنند یا ازاد نشوند و انسان های بیگناه را بکشند همه را اعدام کنند
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 1
    کثافت لعنتی - مرگ بر وهابی ها و طرفدارانشان
  • وحید IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    سرکرده نه والی !!<>^
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    پولهای باد آورده شیخ نشینان خلیج فارس برای برهم زدن امنیت منطقه خاورمیانه وکشتار مردم مسلمانان . سیاست کشتار توسط مزدوران امریکایی وصهیونیستهای غارتگر . وهابیون نجس وخرافاتی . چه کسانی باید جلوی اینها را بگیرد.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    خاورمیان محل هرج ومرج تفرقه بیکاری وفقر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس