کد خبر 1458641
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
تحریم سپاه

شما در حال مرگ هستید و تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌، مشکلی از شما حل نمی‌کند و تنها بی‌معرفتی شما را نمایان‌تر می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدهادی صحرایی طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: «نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‏ای آرامتان نمی‏گذارند.»۱

این سخن امام راحل است که ترجمه‌ای آزاد از برخی آیات و روایاتی است که به ما متذکر شده، دشمن‌شناسی یکی از اولیات حیات بشری است. آنها که «صلحِ کل» هستند خودشان نمی‌دانند که در بهترین حالت، زندگی‌شان را در حد نباتات پایین آورده‌اند و این جمله هرگز به معنای جنگ‌طلبی و خشونت نیست‌، چراکه مدیریت کردن دشمنان، همیشه و تنها وسیله‌اش جنگیدن نیست.

دائم باید آماده، مراقب و بی‌اعتماد به دشمن بود و پی‌درپی قوی شد. چراکه همیشه ولیجه و عشق و وعده‌های پنهانیِ با تهدید و تطمیع، عامل نفوذ بوده و حمله و نابودی نتیجه آن. پس؛ باید برای قهر و غضب هم آماده بود. واقع‌بینی ایجاب می‌کند دنیایی که محل و مملو از تزاحم است را واقعی ببینیم.

نمی‌شود هم دوست ظالم بود و هم رفیق مظلوم. یا هم ثبات رأی و شخصیت داشته باشد و هم منافقانه رفتار کند. این دروغگویی، ابدی نمی‌ماند.

یکی از اسرار پیروزی امام خمینی که رحمت خدا بر او، این بود که به مردم خود آنچنان مطمئن بود که به گفته سپهبد شهید سلیمانی، خود را فدایی آنها می‌دانست و به همین اندازه نسبت به دشمنان بدبین و بی‌اعتماد بود. آن حکیم متألّه که اندیشه را با آیات خدا ممزوج کرده بود، معنی فرمان خدا در «خُذُوا حِذْرَکُم»۲ را به خوبی فهمیده بود. این آمادگیِ همیشگی، هم در نظامی و امنیتی است و هم در اقتصاد و فرهنگ و اجتماع و همه اینها جزء پدافند غیرعامل است و فعلاً اسمی از جنگ و مرافعه نیست.

اگر دولت‌های پیشین ما به این اندیشه خدایی، اهتمام داشتند، وضعیت ما از نظر مطلوبیت، بسیار بیشتر و پیش‌تر از امروزمان بود. ما پیشرفت کرده و در حال حرکت به سمت قله‌ایم ولی اگر نبودند مسئولانی که گاه‌بیگاه ترمز این قطار را با امثال برجام کشیدند و کشور را متوقف کردند ما اکنون پرچم را به قله کوبیده بودیم. قوطی خالی و حسرت‌باری که دستاوردش برای دشمن‌، همه چیز و برای ما تقریباً هیچ بود.

اعتماد بی‌جا به دشمن‌، نامش اگر خیانت نباشد، ساده‌لوحی است نه تدبیر و تنش‌زدایی. مگر می‌شود بین دو موجودی که موجودیت هم را نقیض اند، اتفاق ایجاد کرد؟ دشمن، به معنی کسی است که نفعش در ضرر ما و نفع ما در ضرر اوست.

چگونه می‌توان بدون کوتاه آمدن یکی از این دو، بین آنها رفاقت ایجاد کرد؟ طبق این تعریف علمی، شعار «بُرد بُرد» اگر فریب افکار عمومی و توجیه خیانت نباشد، بی‌شک نشان حماقت، ساده‌لوحی یا مفتون‌شدگی است. مگر عاقلی هست که برای دشمنش آرزوی پیروزی بکند؟ و مگر آرزوی پیروزی برای دشمن، به معنی آرزوی شکست، برای خود نیست؟ این غصه مثل تجدید چاپ کتاب قراردادهای خسارت‌بار ترکمانچای و آخال و گلستان و امثال اینها بود که مثل قرارداد ۱۹۸۱ الجزایر، توسط لیبرال‌های نفوذی به ایران تحمیل شد.

و اگر لیبرال‌های نفوذی نبودند که به قول شفاهی دشمنی که حتی به عهدنامه‌های کتبی خود هم متعهد نیست، اعتماد کنند اکنون دولت اسلامی و جامعه اسلامی شکل گرفته بود و در آستانه پیروزی نهایی بودیم. چه می‌شود کرد که یکی از آزمایش‌ها و ابتلائات سخت و کلافه‌کننده مردم ما تحمل این عناصر کارخراب‌کن و ترمیم خرابکاری‌های آنهاست که مشکل مضاعف بودند. این مرور خاطرات، به معنی نقب تجربه تلخ گذشته نیست‌، بلکه برای خاطرنشان کردن سرنخ‌هایی است که توانست دشمنان به کنج افتاده را جسور کند و به میدان بیاورد. بی‌اهمیتی به اقتصاد مقاومتی و زیرساخت‌های حیاتی و به خطر انداختن امنیت کشور با به‌کارگیری افراد نااهل و نفوذی، از دیگر خیانت‌هایی است که روزگار امروز ما را پرزحمت کرده و به دشمنان در کمین نشسته بهانه شیطنت داده است.

اگر زیرکی و هوشیاری نهادهای انقلابی و امنیتی نبود معلوم نبود که با گله‌گله جاسوس و نفوذی و نادرست، چه عاقبتی برای کشورمان رقم می‌خورد.

نمونه اخیر و جالب توجه، خیانت همین جاسوس خبیث بریتانیایی است که تخلیه و نعل وارونه به او و انگلیس، تا عمق و استخوان دشمنان را سوزاند. دهانِ کف‌کرده از خشمِ دشمنانِ قسم‌خورده ما از آمریکا گرفته تا برخی کشورهای اروپایی گویای شاهکار اطلاعاتی ایران است که توانسته این کرم چاق را از عمق درخت تنومند انقلاب بیرون بکشد و سرویس‌های جاسوسی دشمن را با به بازی گرفتن، به خشم آورد. دیوانگی دشمنان با رودستی که از ما خورده‌اند طبیعی است. یادش به خیر، شهید بهشتی مظلوم که فرمود «آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر». موتوا بغیظکم.

طبیعی است کشورهای ثروتمند پرمدعایی که در تنگنای رسوایی تأمین غذا و انرژی برای مردم خود و نیز در باتلاق جنگ روسیه و اوکراین و نیز سعودی و یمن درمانده‌اند و کرونا آنها را به مرز بی‌عرضه‌ترین‌ها نزدیک کرده و قمپزهای آنها را بی‌اثر کرده‌، اینچنین بی‌عقلی کنند. طبیعی است دیوانه شدن کسانی که میلیون‌ها دلار هزینه کردند تا در ایران آتش‌افروزی و اغتشاش کنند و امروزه تظاهرات ده‌ها هزار نفری را در پایتخت‌های خود می‌بینند و همان به آتش کشیدن‌ها را در خیابان‌های خود و آرامش و امنیت را در خیابان‌های ما مشاهده می‌کنند.

طبیعی است دیوانه شدن دنیاپرستانی که دنیای خود را در حال دود شدن، و خداپرستان را در آرامش مشاهده می‌کنند. طبیعی است کسانی که ماسک و ضدعفونی را هم می‌دزدیدند و مدعی باغ اروپا بودند و اکنون در رسانه‌ها می‌خوانند که خبر زیاد شدن دزدیِ گوشت و جیره‌بندی تخم‌مرغ و یخ زدن مردمان‌شان در خانه، در جهان منتشر شده است؛ دیوانه شوند.

همه اینها طبیعی است و اینها که گفته می‌شود برای دیوانه‌تر کردن آنهاست. ما قوی شدیم و شما روزبه‌روز ضعیف‌تر می‌شوید. اگر یک سال از تحریم‌های ۴۳ ساله مردم ایران را بین کشورهای اروپایی توزیع می‌کردند، طبق تصویری که ویل دورانت و تاریخ‌نویسان دیگر در مورد پیشینه شما نوشته‌اند، اکنون اروپاییان باید در کوچه‌ها کمین می‌کردند تا در خیابان‌ها همدیگر را شکار کنند و بخورند. ما سربلندیم و شما سرافکنده تاریخ هستید.

به کدام گذشته‌تان افتخار می‌کنید؟ به دزدی دریایی که پیشه پدری‌تان است یا به طلا و الماسی که از آفریقا و نفت و گازی که از آسیا دزدیده‌اید؟ به مرواریدهایی که به سرقت برده‌اید یا به تمدن‌های آزتک و اینکا و مایاهایی که منقرض کردید؟ به کشتن بی‌گناهان یا جنگ‌افروزی در کشورهای دیگر و یا ناکام کردن انسان‌ها؟ رمان بینوایان و کلبه عمو تُم از کدام آپارتاید و تاریخ تاریک، گلایه می‌کند و به کدام بستر تعلق دارد؟ مثنوی و شاهنامه از کدام بوستان و گلستان برخاسته است؟

با ما محاجه کنید تا جهان‌، بیش از پیش ما را بشناسد و از شما متنفر شود. شما کم آورده‌اید و ما منعمانه سفره تمدن می‌گسترانیم. مگر تحریمی مانده که علیه ملت بزرگ ما اعمال نکرده باشید؟ خرد و کلان ما را تحریم کرده و دیده‌اید که بی‌فایده است‌، چرا از این راه غلط برنمی‌گردید و به توصیه امام ما «عاقل نمی‌شوید؟» ما با تحریم‌های شما، زودتر از آنچه گمان می‌کردیم به خودکفایی رسیدیم. اگر تحریم‌تان اثر داشت‌، اکنون سپاه ما آقای آسمان نبود و سنتکام را پَر و دُم نمی‌چید.

اگر تحریم شما اثر داشت‌، ارتش ما پس از دوهزار و پانصد سال‌، به دریای مدیترانه و اقیانوس‌های جهان بازنمی‌گشت و اسرائیلی که هوای نیل تا فرات داشت‌، خانه‌های خود را در میان بلوک‌های هفت‌متری زندانی نمی‌کرد و به‌جای پروتکل‌های صهیونی‌، برای وعده ۲۵ ساله ما، چانه نمی‌زد. اگر تحریم شما اثر داشت، در آشوب و اغتشاشی که اخیرا در کشور ما به راه انداختید، شکست نمی‌خوردید. ژنرال سلیمانی ما به دستور فرمانده‌اش، سپاه جهانی مقاومت را تشکیل داد و خاورمیانه جدید و رؤیاهای ۷ تریلیون دلاری شما را به باد داد. اگر تحریم اثر داشت، چرا باز هم تحریم می‌کنید؟

واقعیت این است که شما شکست خوردید و می‌خواهید با فحش و دلقک‌بازی و تمسخر و تحریم، خود را مسلط نشان دهید ولی این‌گونه نیست. شما در حال مرگ هستید و تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌، مشکلی از شما حل نمی‌کند و تنها بی‌معرفتی شما را نمایان‌تر می‌کند.

اگر سپاه نبود، داعشی که زاییدید، اروپا را ولایت الاندلس کرده و خاطرات خونبار انقلاب و جمهوری‌های فرانسه را زنده می‌کرد و زنان‌تان را به کنیزی و آمریکا را به نکاح جهادی خود درآورده بود و با آهن برج ایفل، قاشق برای انتحاری‌هایش ساخته بود. سپاه با امکانات شما، سپاه نشد که بی‌آنها، از حرکت بماند. سپاه، جریانی است که از دل جوانان به ستوه آمده از شرارت شما تنوره می‌کشد و ما با همان جوانانی که فریفتید و خیابان‌هایمان را به آشوب کشیدید، به مقابله شما می‌آییم و آن قدر قوی می‌شویم که هرگز دیده نشوید. بعون الله و فضله.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

۱- صحیفه امام ج‏۲۱، ص ۳۲۹

۲- آماده‌ باشید (اسلحه خود را برگیرید)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    11 22
    انصافا زیادی خودتون رو دلسوز مردم نشون ندین حالمون خراب میشه
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      2 10
      واقعیت اینه که الان دلار که ارز مرجع است حدود چهل تا چهلو پنج هزار تومان است و این نشاندهنده این است که تحریم ها زیاد هم بی اثر نبوده و نشان دهنده آن است هرموقع در کشور مملو از ثروت که بیشترش خرج نظامی و تبلیغ دین میشود دولت ها هرجا بودجه کم آوردن مستقیم دست در جیب ملت فرو برده اند و نشاندهنده های دیگری که نمیشود بیان کرد چون انتشار نظر را به خطر میاندازد و غیررقابل انتشار میشود
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      14 4
      02:23 شما اغتشاشو ها کلأ حالتون خراب هست، از پای منقل پاشو برو یکم هوا بخور شاید بهتر شدی!!!
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
      7 2
      02:23 واقعأ دلسوز مردم فقط اغتشاشو ها، نمیدونی با چه علاقه ای جهت رفاه حال مردم مغازه ها و ماشیناشونو آتیش میزنن!!! خخخخخخخخخ
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام.شماکه اینقدرازصلح باکشورها راضی نیستی شکی نیست وطرفدار مظلوم هستی مظلوم سالهاست به قهر بدبختی خودش گرفتاراست
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    9 3
    هزار افرین عالی بود بهترین متنی بود که تاحالا خواندم قدر دقیق و صریح وصادق
  • ایران قوی IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    5 2
    بح بح خیلی عالی توصیف کردین ناز قلمت
  • IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    11 6
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • همشهری IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام مشرق جان صبح شما بخیر وسلامتی! یک آقا یا خانم در پیامهایتان که منتشر کردید خیلی دم از حق و باطل و نفاق و منافق زده و نظرات محترم دیگران را تفسیر به رای کرده ! لطفا به ایشان بفرمائید که جناب حزب باد! و متعصب و بی منطق ! خودت کور و کر و منافق هستی ! لطفا کمی قبل از حرف زدن اندیشه کن ! ما ادعایی نداریم ولی آدمهای پرادعا حرفهای بی اساس میزنند ! عزت زیاد
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    6 1
    عالی بود به قلم این دوستان باید آفرین گفت
  • عطار IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    5 1
    بسیار عالی و زیبا بود
  • علی افصحی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    تحریم و امیدواری غرب وحشی در پیشبرد منویات ضد دینی و ضدبشری خود در ایران اسلامی عزیز از یک خطای انقلابیون نشات می گیرد نه از توان غرب گدایان اصلاح طلب آمریکایی.واگر غرب گدایان هر از مدتی توانسته و شاید در آینده نیز بتوانند در حاکمیت نفوذ کرده و ترمزی در رروند اقتدار کشور شده و امید دشمنان در لانه کردن در کشور ولایی ایران عزیز را افزون سازند نه ناشی از قدرت آن ها بلکه ازچند دستگی و به توافق نرسبدن خواص در جبهه انقلاب اسلامی بوده، انتخابات سال هشتاد و هشت شاخصی است برای وزن کشی جریان انقلاب اسلامی با جریاناتی که به هر حال زاویه نسبی تامطلق با انقلاب دارند وطیف متنوعی را تشکیل می دهند، می باشد. آن انتخابات نشان داد وقتی جبهه متحد انقلاب که در حول ولایت مطلقه فقیه وحدت یافته‌اند اگر متحد عمل کنند فاصله نجومی با جریانات مختلف خواهند داشت. در آن انتخابات همه جریانات متنوع زاویه دار با همه امکانات و با اجماعی بسیار قوی یه اضافه حمایت مالی، تبلیغی و رسانه ای غرب وحشی به میدان آمدند اما در برابر اتحاد مبتنی بر ولایت فقیه کاری از پیش نبردند! برخلاف انتخابات سال نود و دو و نودو شش که خط انقلاب به جای توافق روی یک نامزد ،با تفرق ارا و آمال و عدم انعطاف پذیری و ائتلاف ، دو دستی سکان اداره کشور را ، به فاسدترین، ضعیف ترین دولت غرب گدا روحانی جهانگیری تقدیم کردند تا همه دستاوردهای نظام مقتدر ولایی را به پرتگاه نیستی سوق دهد به ویژه در انتخابات نود و شش که با فاصله کمتر از دویست هزار رأی روحانی جهانگیری بار دیگر به ادامه حراج منابع کشور تا چهار سال دیگر ادامه داده و از هیج خباقتی فروگذار نکردند. بنابراین به فرموده امام خامنه‌ای تنها راه بستن منفذهای نفوذ غرب گرایان در رسیدن به سکانداری کشور، اتحاد انقلابیون ذیل ولایت فقیه است و بس، که باطل السحر نفوذ و نیز امیدواری دشمن در پیشبرد آمال شیطانی اش در کشور را به باس تبدیل کرده و جامعه ولایی تحت منویات والای ولی ققیه خردمند امام خامنه‌ای راه شکوفایی و پیشرفت مستمر را خواهد پیمود چنانکه فران در سوره انفال آیه چهل وپنج وشش می فرماید یا ایهالذین امنوا اذا لقیتم فئة فاثبتوا ای مومنان در برخورد باغرب گرایان پایداری کنید و «اطیعوا الله و رسوله و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم واصبروا ان الله مع الصابرین سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    عالی بود سپاسگزارم
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    2 1
    خیلی هم عالی اروپای درمانده و ایران سربلند
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    4 4
    عشق ملت حاج قاسم به جرات بگم ۷۰ درصد
  • مینا IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 1
    کیهان عالی گفتی حرف دل مردم مقاوم ایران رو زدی
  • سعید IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 3
    این جماعت خیلی وقته که به آخرش رسیدن ، از تهشم زدن بیرون
  • FR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    0 0
    عالی بود علت اینکه استعمار گران غربی مانند گرگ های گرسنه به تحرک افتاده اند ترس از دست دادن کل تمدنشان است که رو به نابودی ست
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۶
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس