خوابیدن و خواب دیدن از جمله اعمال بسیار عادی است که هر شب ما آن ها را تجربه می کنیم و اطلاعاتی را نیز در مورد آن داریم اما همچنان واقعیت هایی هستند که در این مورد نمی دانید.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، خواب دیدن امری عادی است و از آن به جدا شدن روح از بدن تعبیر می شود. گاهی اوقات ما خواب هایمان را یادمان می ماند و در بیشتر زمان ها خواب ها فراموش می شوند. متخصصان بر این باور هستند که ما هر شب خواب می بینیم اما آن ها را به یاد نداریم. در این مورد واقعیت های دیگری نیز وجود دارد که به آن ها می پردازیم.

*خواب های خشن، نشانه های خطر

گاهی اوقات به هم ریختن زمان خواب می تواند باعث به وجود آمدن کابوس های شبانه باشد که متخصصان آن را امری طبیعی می دانند. اما در زمان های خاصی این کابوس ها می توانند نشانه هایی از بیماری های بسیار بزرگ و همچنین خطرناک باشند. برای مثال دیدن کابوس ها می توانند دلیلی بر وجود بیماری هایی مانند پارکینسون باشد. متخصصان در سال 2010 به این نتیجه دست پیدا کردند که اینگونه بیماری ها از چند دهه قبل خودشان را نشان می دهند.



*بیدار ماندن زیاد مساوی با دیدن کابوس

بیدار ماندن در هنگام شب شاید برای بعضی از مواقع لازم باشد و همچنین گاهی اوقات انسان مجبور باشد که شب بیدار بماند اما نمی توان از کابوس هایی که در ادامه به سراغ شما می آید فرار کرد. محققان با تحقیق بر روی دانشجویان 264 دانشگاه به این نتیجه رسیدند که دانش آموزانی که شب ها برای انجام کارهای متفاوت بیدار می مانند کابوس های شبانه بیشتری نسبت به باقی افراد دارند.

*تفاوت خواب مرد ها و زن ها

در خواب دیدن نوع خواب هایی که مردها با زن ها می بینینند نیز بسیار تفاوت دارد. متخصصین به این نتیجه رسیده اند کابوس در بین زن ها بسیار شایع تر است و همچنین آن ها بیشتر در مورد از دست دادن کسی و یا خواب هایی پر از استرس و ترس می بینند.

*خوابتان را کنترل کنید

اگر شما هم دوست دارید تا بتوانید خوابتان را کنترل کنید بهتر است بازی های کامپیوتری انجام دهید محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که این بازی ها را انجام می دهند چون در دنیای مجازی بازی شخصیتی را کنترل می کنند می توانند خوابشان را نیز کنترل کنند. این افراد اغلب اوقات از بیرون به خواب خودشان نگاه می کنند و آن را به عنوان یک بازی می پندارند.



در سال 2008 محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که بازی های کامپیوتری انجام می دهند می توانند خواب هایی باب میلشان داشته باشند و از این طریق بهترین خواب را تجربه می کنند.

*چرا خواب می بینیم؟

هنوز هم در مورد این که چه دلیلی باعث خواب دیدن ما می شود وجود ندارد اما محققان فرضیه های زیادی را در این مور ارائه کرده اند و البته قابل باورترین آن ها می تواند این باشد که ما در خواب آرزوهای خودمان را یک بار دیگر مرور می کنیم و همچنین سعی در آن داریم تا کارهای روزانه خودمان را به گونه دیگری به انجام برسانیم. البته در این مورد همچنان نیز محققان در حال تحقیق هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سکینه صالحی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    1 1
    بنظر میرسد سایت ارزشی! مشرق چندان هم شناگر نابلدی نیست و اگر آبی ببیند بدش نمی آید تنی به آب بزند و برخی از اندیشه های مادیگرایانه را در قالب مقالات خود به خورد مردم دهد. تمدن ماتریالیست غرب مدتهاست میکوشد از طرق مختلف اصالت روح را مورد تردید قرار داده و به نحوی خط بطلان بر آموزه های ادیان آسمانی بکشد. یکی از این موارد بحث روءیاست . سوال ما این است که حضرات مشرقی مگر چشمان مبارکشان به ایات و روایات متعددی که علت خواب را بیان کرده اند نیفتاده است که در نتیجه گیری مقاله خود میفرمایند"خواب یعنی مرور آرزوها" ؟ گرچه بر اساس تعالیم دینی بخشی از رویاها ممکن است ناشی از وقایع و یا ارزوهای ما باشد ولی فراموش نکنیم برخی از خوابهایمان رویای صادقه بوده و به تعبیری قسمتی از الهامات غیبی است که بر انسان عرضه میشود. مراقب باشیم برای پر کردن سایتمان کلاه سرمان نرود.
  • ای کیوسان ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    1 0
    استاد بزرگ از تاریخ میلادی و ... کاملن مشخصه که این متن ترجمه یه مقاله خارجیه در ضمن همش داره میگه محققان اینجور میگن نگفت تیم تحقیقاتی مشرق به این نتایج رسیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس