کد خبر 1450725
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
فروریختن ساختمان قدیمی در شرق تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از آوار یک ساختمان قدیمی دو طبقه در محدوده شرق تهران خبر داد و گفت: پیش از رسیدن آتش‌نشانان هر سه نفر که داخل منزل بودند، خارج شده بودند.

به گزارش مشرق، جلال ملکی ساعت ۱۳:۵۹ ظهر امروز یک مورد حادثه تخریب یک منزل قدیمی در خیابان پاسدار گمنام در محدوده شرق تهران به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و متعاقباً دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در محل حادثه مشاهده شد که یک منزل دو طبقه خیلی قدیمی که نیاز به تعمیرات اساسی داشت، سه مرد در آن حضور داشتند و ظاهراً در آن زندگی می‌کردند که به یکباره سقف طبقه اول که کف طبقه دوم به حساب می‌آمد و بخشی از دیوارهای بالا تخریب شده بود.

وی اظهار کرد: پیش از رسیدن آتش‌نشانان هر سه نفر که داخل منزل بودند، خارج شده بودند و خوشبختانه محبوسی شدیدی نداشتند. یک نفر از این افراد از ناحیه سر دچار مصدومیت شده بود.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان ایمن‌سازی لازم را انجام دادند، گفت: عوامل شهرداری منطقه با حضور در محل حادثه، محل را تحویل گرفتند و مشخص شد که در گذشته به این ملک اخطار داده شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه همیشه تخریب و آوار یک ساختمان به‌دلیل گودبرداری در مجاورت آن ملک نیست، گفت: در بسیاری از موارد هیچ گودبرداری وجود ندارد و هیچ تعمیراتی در منزل انجام نمی‌شود؛ اما به یکباره ساختمان تخریب می‌شود. علت این امر آن است که ساختمان‌های فرسوده در ایام بارندگی ضعیف‌تر می‌شوند و همین موضوع می‌تواند سبب تخریب شود.

وی تاکید کرد: پیش از آنکه اتفاق خاصی رخ دهد، نسبت به مقاوم‌سازی بنا و یا در صورت امکان نسبت به نوسازی بنا اقدام شود تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس