عکس

مراکش با درخشش دروازه‌بان خود در ضربات پنالتی از سد اسپانیا گذشت و برای اولین بار به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی جام جهانی صعود کرد.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و مراکش از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه سه‌شنبه در دور یک‌هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی به مصاف هم رفتند که در پایان مراکش موفق شد پس از تساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه با نتیجه‌ی سه بر صفر در ضربات پنالتی به برتری برسد و برای اولین بار به یک‌چهارم نهایی جام جهانی صعود کند.

فیلم/ خلاصه بازی مراکش ۰ (۳) - اسپانیا ۰ (۰)

ترکیب ۲ تیم به شرح زیر است:

ترکیب ابتدایی مراکش:

یاسین بونو، اشرف حکیمی، نصیر مزروعی، سفیان آمرابط، نایف آگرد، رومن سیس، حکیم زیاش، عزالدین اوناهی، سلیم امالله، سفیان بوفال، یوسف النصیری

سرمربی: ولید الرکراکی

ترکیب ابتدایی اسپانیا:

اونای سیمون، مارکوس یورنته، رودری، آیمریک لاپورت، جوردی آلبا، پدری، سرخیو بوسکتس، گاوی، فران تورس، سرخیو آسنسیو، دنی اولمو

سرمربی: لوئیز انریکه

داور: فرناندو راپالینی(آرژانتین)

شاهد اولین نیمه‌ی نخست بدون گل دور یک‌هشتم نهایی بودیم اما نحوه‌ی بازی به هیچ وجه کسل‌کننده نبود. توپ در اختیار اسپانیا بود اما این شاگردان ولید الرکراکی بودند که با یورش‌های سفیان بوفال از سمت چپ بارها آبی‌آسمانی‌ها را آزار دادند. آنها تیم شایسته‌ای بودند و شاگردان لوئیز انریکه را تحت فشار قرار دادند.

در ۴۵ دقیقه‌ی دوم با وجود تغییراتی که به وجود آمد اما اسپانیا نتوانست فرصت ۱۰۰ درصدی را روی دروازه‌ی یاسین بونو خلق کند. نماینده‌ آفریقا با دوندگی بالای بازیکنانش تمام منافذ را بسته بود و روی ضدحملات تیمی خطرناک بود. لاروخا می‌توانست در دقیقه‌ی ۹۵ دروازه را باز کند اما ضربه‌ی ایستگاهی دنی اولمو به وسیله‌ی یاسین بونو دور شد تا این مسابقه بدون رد و بدل شدن گل به وقت اضافه برسد.

از حواشی جالب این بازی سرمای ورزشگاه بود که باعث شد بخش قابل توجهی از ۴۴ هزار نفر درون دروزشگاه نسبت به آن شکایت داشته باشند.

در وقت اضافه‌ی اول و با حضور آلخاندرو بالده و آنسو فاتی شدت حملات اسپانیا بیشتر شد و آنها صاحب یکی ۲ موقعیت شدند ولی دفاع رسوخ‌ناپذیر شیرهای اطلس مانع از گلزنی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ شد. مراکشی‌ها هم بیکار نماندند و پیش از پایان نیمه‌ی اول در موقعیتی تک به تک قرار گرفتند اما ضربه‌ی ولید شدیره نتوانست در دوئل با اونای سیمون به برتری برسد و حساب کار صفر بر صفر باقی ماند.

اسپانیا به هیچ‌وجه دوست نداشت بازی به ضربات پنالتی کشیده شود. آنها در نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ و یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ در ضربات پنالتی با این تورنمنت‌ها وداع کرده بودند و تکرار آن در جام بیست و دوم برای‌شان ترسناک بود. حملات آنها در دقایق پایانی همراه با سوت‌های ممتد حاضرین در ورزشگاه که اکثرا حامی مراکش بودند همراه شد.

شیرهای اطلس، شگفتی‌ساز جام بیست و دوم؛ اسپانیا بازهم در پنالتی باخت

در دقیقه‌ی ۱۲۳ اسپانیا بهترین فرصت را برای گلزنی از دست داد. پابلو سارابیای تعویضی توپ را از یک قدمی به تیر دروازه بونو زد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. این دومین بازی جام بعد از جدال ژاپن و کرواسی است که برنده‌اش در ضیافت پنالتی‌ها مشخص خواهد شد.

عبدالحمید سابیری برای زدن اولین پنالتی پشت توپ قرار گرفت. گلزن شیرها مقابل بلژیک در جدال با اونای سیمون موفق عمل کرد و توپ را خلاف جهت حرکت این دروازه‌بان به گل تبدیل کرد. پابلو سارابیا برای زدن اولین پنالتی لاروخا پشت توپ ایستاد. او مانند بازی این با در پنالتی توپش را به تیر زد تا مراکش خیلی زود یک بر صفر پیش بیفتد.

حکیم زیاش زننده‌ی دومین پنالتی مراکش بود. ضربه‌ی بازیکن تیم چلسی به مرکز دروازه رفت و به تور چسبید تا آمار ۱۰۰ درصد گلزنی مراکش در پنالتی‌ها به قوت خود باقی بماند. کارلوس سولر، برای جبران اشتباه سارابیا آمد اما در جدال با یاسین بونو مغلوب شد تا فاصله ۲برابر شود.

بدر بنون، بازیکن تعویضی مراکش برای زدن پنالتی سوم پیش آمد. سرانجام اونای سیمون خودی نشان داد و پنالتی ضعیف این بازیکن را گرفت تا امیدهای اسپانیا از بین برود. سرخیو بوسکتس در سوی مقابل پشت توپ قرار گرفت و بازهم شاهد درخشش یاسین بونو بودیم. گلر مراکش توپ بوسکتس را هم گرفت تا نتیجه ۲ بر صفر بماند و شیرها در آستانه‌ی پیروزی قرار بگیرند.

اشرف حکیمی زننده‌ی پنالتی چهارم نماینده آفریقا بود. او با شجاعت فوق‌العاده‌ای توپ را به صورت چیپ روانه‌ی دروازه کرد و تیمش را به دور بعدی رساند. مراکش به عنوان تنها نماینده‌ی آفریقا در دور بعدی خواهد بود. آنها چهارمین تیم در تاریخ هستند که به عنوان قاره‌ی سیاه به جمع هشت تیم پایانی صعود می‌کنند. این تیم باید در دور بعدی رو در روی برنده‌ی بازی پرتغال و سوئیس قرار بگیرد. اسپانیا نیز مانند جام جهانی قبلی در یک‌هشتم باخت تا به خانه برگردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    به ژاپن باختن که به برزیل و آرژانتین نخورن مراکش خفتشون کرد !! اینه نتیجه بازی کثیف .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس