کد خبر 1443237
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
قیت مرغ ریخت/ هرکلیومرغ تازه چند؟

روند کاهش قیمت مرغ در بازار ادامه دارد و هر کیلو به قیمت ۴۳ هزار تومان رسیده است که ۲۰ هزار تومان زیر نرخ مصوب دولتی است.

به گزارش مشرق، روند کاهش قیمت مرغ در بازار تهران همچنان ادامه دارد و روز گذشته هر کیلو مرغ به قیمت ۴۳ هزار تومان رسید که ۲۰ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب دولتی است، این در حالی است که پیش از این قیمت ۷۵ هزار تومان را هم دیده بود.

روند کاهش قیمت مرغ از چند هفته گذشته شروع شده و ادامه دارد، این خبر خوشحال کننده برای مصرف کنندگان است که این محصول پروتئینی بسیار مهم سبد خانوار خود را به قیمت ارزان تری خریداری کنند.

پس از اصلاح ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی، قیمت مرغ را ستاد تنظیم بازار کیلویی ۶۳ هزار تومان اعلام کرد تا به نوعی با افزایش قیمت نهاده‌ها ضرر مرغداران جبران شود اما تولید کنندگان می‌گویند قیمت که اکنون زیر نرخ مصوب دولتی رسیده است آنها را متضرر کرده است به حدی که ادامه این وضع را تهدیدی برای تولید می‌دانند.

به طوری که اتحادیه مرغداران از مردم خواسته با ذخیره سازی مرغ در منازل به تنظیم بازرا کمک کنند.

تولید کنندگان می‌گویند:‌ افزایش تولید مرغ درکشور و نیز کاهش تقاضا از سوی مردم عامل کاهش قیمت مرغ شده است شرکت پشتیبانی امور دام کشور هم در این شرایط رکود مرغ منجمد را به بازار تزریق کرد و به رکود بیشتر کمک کرد.

اکنون بازار مرغ دو وجه دارد نخست مردم مصرف کننده است که از این وضعیت پایین قیمت خوشحال هستند و دوم تولید کننده که ناراضی اند و از نظر آنها تولید تهدید می‌شود.

کارشناسان معتقدند بهترین حالت قیمتی است که به تولید پایدار کمک کند یعنی نقطه بهینه ای که تولید کننده و مصرف کننده ضرر نکنند.

دولت می‌تواند این مهم را با ابزارهای واردات، صادرات، کاهش هزینه های تولید، جمع آوری و عرضه به موقع مرغ مازاد به بازار کنترل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    1 0
    نداریم بخریم گل من

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس