حقوق بشر در استرالیا

کمیته ضد شکنجه سازمان ملل متحد از استرالیا خواست حداقل سن مسئولیت کیفری را افزایش دهد و فوراً به مجازات سلول انفرادی برای کودکان خاتمه دهد.

به گزارش مشرق، کمیته ضد شکنجه سازمان ملل متحد از استرالیا خواست حداقل سن مسئولیت کیفری را افزایش دهد و فوراً به مجازات حبس انفرادی برای کودکان خاتمه دهد. این کمیته در اشاره به وضعیت چند بازداشتگاه، آن‌ها را به دلیل نگهداری کودکان در سلول انفرادی موجب نگرانی شدید خواند.

به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، این گزارش بعد از آن مطرح شده که کمیته فرعی ضد شکنجه سازمان ملل متحد تور بازدید از مراکز بازداشتگاهی استرالیا را ماه گذشته تعلیق کرد. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که مقامات نیو ساوت ولز ایالت شرقی استرالیا از ورود بازرسان به بازداشتگاه‌های این ایالت جلوگیری و کوئینزلند هم دسترسی به بخش‌های سلامت روان را مسدود کرد.

سازمان ملل، استرالیا را به نقض تعهداتش در پروتکل اختیاری کنوانسیون منع شکنجه که در سال ۲۰۱۷ تحت رهبری مالکوم ترنبول نخست‌وزیر پیشین این کشور تصویب شد، متهم کرده است.

در یافته‌های این نهاد که جمعه منتشر شد، درباره سن بسیار پایین مسئولیت کیفری در استرالیا که ۱۰ سال تعیین شده و همچنین برخورد متفاوت با کودکان بومی و کودکان دارای معلولیت در سیستم قضایی استرالیا ابراز نگرانی شدید شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    استراليا و اانگليس و آمريكا و صهيونيستها بزرگترين دولت هاي ترويست هستند كهباعث قتل عام بوميان سرخ پوست و زندان ها مملو از رنگين پوست ميباشه كه هميشه ژست انسان دوستانه به خودشان ميگيرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس