روایت خبرنگار صهیونیست از نفرت افکار عمومی در جام جهانی از رژیم صهیونیستی

«با اینکه فلسطین در مسابقات جام جهانی، حاضر نیست اما در قطر، می‌توان پرچم فلسطین را در هر جایی دید. این اقدامی است که بسیاری انجام می‌دهند تا مسئله فلسطین، مورد توجه جهانی قرار بگیرد».

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: خبرگزاری فرانسه در گزارشی از کشور میزبان جام جهانی نوشت: هر قدر می‌توان پرچم فلسطین را در میان افراد مختلف دید، در مقابل، اسرائیلی‌ها هنگام حضور در قطر از نشان دادن اینکه اسرائیلی هستند خودداری می‌کنند. قطر و اسرائیل رابطه دیپلماتیک ندارند و دو طرف یکدیگر را به رسمیت نمی‌شناسند اما قطر به تماشاگران و خبرنگاران اسرائیلی اجازه داد تا برای تماشای مسابقات جام جهانی به این کشور سفر کنند. مقامات اسرائیلی به شهروندان اسرائیلی که به قطر سفر می‌کنند توصیه کرده‌اند از داشتن نشان‌ها یا چیزهایی که نشان دهنده اسرائیلی بودن آنهاست، خودداری کنند. به عنوان مثال تماشاگران اسرائیلی مثل قبل پرچم اسرائیل را به دوش خود نمی‌اندازند. همزمان خبرنگاران اسرائیلی در ارتباط با تماشاگرانی از کشورهای عربی، با سختی و دشواری زیادی روبه‌رو شده‌اند.

خیلی از تماشاگران عرب هنگام مصاحبه با خبرنگاران، اول از هویت و کشور آنها سؤال می‌کنند و معمولا از مصاحبه با خبرنگاران و شبکه‌های اسرائیلی خودداری می‌کنند.

در یکی از این اتفاقات، یک تماشاگر به خبرنگار شبکه «کان» اسرائیل گفت: «اسرائیل وجود ندارد. فقط فلسطین وجود دارد. این‌جا به شما خوش‌آمد نمی‌گوییم». فیلم این برخورد توسط خبرنگار خبرگزاری فرانسه ضبط و منتشر شد و در توئیتر بیش از ۵ میلیون بار دیده شد.

«مواف فاردی» خبرنگار شبکه کان اسرائیل در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: برای کار در این‌جا با سختی زیادی روبه‌رو هستیم. این موضوع، قابل درک است.

خبرنگاران اسرائیلی از تعدادِ افرادی که از مصاحبه با آنها خودداری کردند، متعجب شده‌اند. برخی از این افراد از کشورهایی هستند که دولت‌هایشان با اسرائیل، قرارداد عادی‌سازی روابط امضا کرده‌اند.

در حالی که تماشاگران و طرفداران فوتبال در جام جهانی، پرچم کشور خود را بر دوش‌ انداخته‌اند، دهها نفر هم پرچم فلسطین را بر دوش یا در دست دارند. پرچم فلسطین برجسته‌ترین پرچم کشور غایب، در جام جهانی است.

طرفداران قطری فوتبال، پرچم‌های کشورشان و فلسطین را در خودروهای خود تکان می‌دهند و ترانه حماسی فلسطینی « علی الکوفیه» به صورت مستمر در مناطق مخصوص تماشاگران شنیده می‌شود. همچنین تماشاگران قطری حاضر در مسابقه آلمان و ژاپن، نمادی از چفیه فلسطینی را به بازوی خود بسته بودند.

«حاییم» ۵۷ ساله از تماشاگران اسرائیلی است که به قطر آمده‌ است. او می‌گوید این چهارمین جام جهانی است که حاضر می‌شود اما اولین بار است که مجبور شده پرچم اسرائیل را به همراه خود نداشته باشد. وی که به همراه دو پسرش از تل‌آویو به دوحه آمده گفت: «احساس می‌کنم به صورت مخفیانه دارم جام جهانی را دنبال می‌کنم. فضا در برابر ما، دشمنانه است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس