ایران آمریکا

بازیکن پیشین تیم ملی گفت: مادامی که بخواهیم فوتبالمان را از آسیا هم عقب نگه داریم باید در تورنمنت‌های بزرگی مثل جام جهانی فقط حسرت تماشای بازی هم قاره ای های مان را بخوریم و در آخر حذف شویم.

به گزارش مشرق، حمید درخشان، هافبک تهاجمی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با مشرق، درباره شرایط بازی تیم ملی و حذف این تیم از جام جهانی مقابل آمریکا صحبت هایی انجام داد که آن را در ادامه می‌خوانید:

* چه اتفاقی افتاد که ما به آمریکا باختیم و نتوانستیم یک مساوی بگیریم؟

تیم ملی ما خوب است اما نمی تواند برنامه های خودش را به خوبی اجرا کند. ما دلمان خوش بود که در بحث دفاع خوب هستیم ولی متاسفانه امسال همین مورد را هم درست در رقابت ها اجرا نکردیم. فوتبالی که دلش را به اتفاقات خوش بکند فوتبال نمی شود.

* واضح تر صحبت می کنید؟

بله! ما جلوی ولز روی یک شوت ناگهانی روزبه چشمی به گل رسیدیم و ولز را تحت فشار گذاشتیم تا به خاطر ضد حمله ای که انجام دادند تا نبازند گل دوم را هم بزنیم. فوتبال امروز دنیا فوتبال اتفاقات نیست، فوتبال برنامه ریزی است.

* دلیل این شرایط فوتبال مان چیست؟

برای اینکه زیرساخت های فوتبال ما کامل نیست. یک نگاه به نتایج لیگ فوتبال مان بیندازید. نتایج همه صفر – صفر، یک – یک یا یک بر صفر می شود. وقتی حریفان آسیایی مان را در همین رقابت‌ها ببینید تفاوت را کاملا حس می کنید. فوتبالی که ژاپن ارائه می دهد یا سبک فوتبال عربستان! کاری که کره مقابل غنا انجام داد. اینها همه نشان می دهد ما از رقبا عقب افتاده ایم. برای همین است که زورمان به آمریکا و انگلیس نمی رسد و فقط می توانیم آخرین تیمی که به جام جهانی راه پیدا کرد را شکست بدهیم. آن هم روی یک شوت اتفاقی که شاید خود چشمی هم دیگر مشابه آن را نزند. تاکتیک تیمی ایران ضعف دارد.

* کادر فنی و بازیکنان به صحنه های مشکوک داوری معترض بودند. شما به عنوان یک فوتبالیست قدیمی که سالیان سال است مسابقات را می بینید نظرتان درباره داوری این مسابقه چیست؟

وقتی کمک داور ویدیویی وجود دارد یعنی جای هیچ بحثی نداریم. اولاً هیچکدام از دو صحنه ای که بچه ها معترض بودند پنالتی نبود. نه ضربه‌ای که کریمی گفت به دست حریف خورده و نه خطایی که طارمی به آن اعتراض داشت. کمک داور ویدیویی اینقدر دقیق است که اگر دست بازیکن آمریکایی یک سانت این طرف تر بود آخر نیمه اول، بازی دو بر صفر می شد اما کمک داور ویدیویی جای هیچ شک و شبهه ای را باقی نمی گذارد.

* به نظرتان اگر ما از ابتدا هجومی بازی می کردیم بهتر نبود؟

هجومی بازی کردن خوب است اما با نگاهی به تیم ملی کی روش در همه این سال‌هایی که او اینجا بوده آیا ما کاری غیر از ضد حمله یاد گرفته ایم؟ کاری غیر از این به بچه های تیم مان یاد داده ایم؟ این بچه ها چیزی جز ضدحمله زدن بلد نیستند! آنها تقصیری ندارند. نمی توانیم از بازیکن تیم ملی انتظار معجزه داشته باشیم. وقتی شما دانه ای را کاشته اید که حمله کردن در آن جایی ندارد چیزی که از دل زمین رشد می کند فقط بلد است دفاع کند و ضد حمله بزند.

* با این وضعیت زمستان سال آینده چه وضعیتی در جام ملت های آسیا انتظار ایران را می کشد؟

آنجا هم نمی توانیم کاری از پیش ببریم. ما عربستان را دیدیم، فوتبال کره و ژاپن را دیدیم. تا بخواهیم خودمان را به آن‌ها برسانیم باز هم زمان را از دست می دهیم. متاسفانه کار فوتبال ما در این سالها فقط شده حسرت خوردن!

* در پایان بازی هواداران ایرانی به تشویق بازیکنان پرداختند. دلیل این کار چه بود؟

چون دیدند که بچه ها تلاش شان را کردن و مقصر نبودند. آنها هم متوجه شدند که سیستم تیم غلط بود و بچه های کار اشتباهی نکردند. بچه های تیم باید قدر این هوادار فهیم را بدانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 7
  • امین IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 20
    بعد هم آقای خیابانی به تیم آمریکا برای پیروزی بر ایران تبریک بگوید که متاسفانه در پایان گزارش بازی گفت: به تیم آمریکا تبریک میگم»!!!!!!!!!!!!!!!!! هنوز هم ایران ایران میگه این آقای گزارشگر پر حرف!!!!
    • محسن IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      8 2
      دوست محترم، اگر آقای خیابانی پیروزی تیم مقابل را تبریک گفته باشد ( البته بنده نشنیدم ) معنی اش این است که ایشان اولا ظرفیت پذیرش شکست را دارد و ثانیا بازی فوتبال را فقط بازی فوتبال می داند نه جنگ با فلان کشور. ایکاش بنده و شما هم همین روحیه و همین طرز نگرش را داشتیم.
    • عجب IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      6 2
      مرد حسابی بازی فوتباله نرفتیم که بجنگیم اگه قرار بود برای جنگ بریم خب پس بازیکنای تیم ملی هم نباید با بازیکنای امریکا دست میدادن کی روش هم نباید میرفت تبریک بگه. اصل کاری اونا بودن توی زمین بعدی میگید فوتبالو سیاسی نکنید تبریکش به فوتبالش بوده دیگه لابد دلت میخواست 4 تا فحش به امریکا بده شاید ثابت میکرد وطن پرسته. مردم ایرانم هر بار توی کشتی جردن باروس ملی پوش مارو شکست میداد تشویقش میکردن پس همه اونا هم باطل هستن لابد...
    • پرسپولیسی عهد بوق IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      درسته من هم شنیدم. آقای خیابانی اشتباه کرد.
  • US ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    13 2
    حیف پول مردم
  • FI ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    14 1
    تاج روبایدبه جرم خیانت محاکمه کرداول باویلموتس وبعدقضیه بیماری قلب وبعداب افراسیاب افتادبرگشت وگندکیروش...آخه نفوذی وخاین به کشورمگه شاخ و دم داره....چرانبایدجرات محاکمه یه مسوول کوچک هم توایران نباشه...تاکی مماشات باخایینین به کشور
  • هموطن IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 1
    چه ادبیات نازلی مکزیک برد و نرفت .....لهستان باخت و با تفاضل رفت ..‌‌‌‌قطر و عربستان با اون همه هزینه کجان ؟ اسمش جام جهانی هست و فرصتها محدود چقدر بد که اینجوری حرف می زنید
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    10 0
    یک سوال از اهالی محترم فوتبال سراسر کشور دارم : سوای باخت به انگلیس و آمریکا , تعدادی بازیکن پا به سن گذاشته که با اسکوچیچ مشکل داشتند رفتند و کارلوس کیروش را آوردند تا انها را در ترکیب قرار دهد و کیروش هم به پاس این خدمت انها را در ترکیب قرار داد و روی نام عده ائی از بازیکنان که حقشان بود در تیم ملی باشند خط کشید( نورافکن ) و بقیه را هم به بازی نگرفت چون ممکن بود برنامه های سر تا پا غلط و دفاعی او را در زمین اجرا نکنند یا به هم بزنند ( امیری و شجاع و کنعانی ) حال وجدانا چنین سرمربی باند باز و مغرضی میتواند سرمربی تیم ملی ایران باشد؟! خودتان قضاوت کنید!
  • هوشنگ IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    5 3
    خخخخخخ راه دور نرو بازی در جام جهانی جام ملتها تمرین می خواهد تمرینات سنگین دویدن بدنسازی کار با توپ وقتی
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    14 0
    نیمه دوم بازی آمریکا برای گل زدن ما باید به تاکتیک اصیل فوتبال ایرانی یعنی سیستم علی اصغری رجوع میکردیم. اونوقت اونا گیج میشدن. یه جور چریکی بازی کردنه. بدون نظم و تاکتیک! در مواقع اضطراری جواب میده! سانتر از جناحین، شلوغی محوطه، همکاری ابر و باد و مه و خورشید و فلک و گل.
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    11 0
    ایران از لحاظ بدنی هم کم آورد. کلا هم میانگین سنی بازیکنا بالا بود و هم بدنسازی خوبی انجام نشده بود. همون بازی با ولز هم اواخر بازی هی عضلاتشون میگرفت و تعویض میشدن. نیاز مبرم به تغییر نسل داریم
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 0
    اولا مسببین وضعیت فوتبال کشور امثال همین درخشان ها که در فوتبال ایران نظر میدهند که سواد فوتبالیشان مربوط به دهه هفتاد است و ادمهای مفسد و لمپنی مثا تاج و ساکت و اصولی و نبی که کیسه هایشان پر می کنند و دلالهایی مثل کی روش و گل محمدی و قلعه نوعی از یک طرف و بازیکنهای زوار درفته ای مثل ازمون و انصاری و حاج صفی و پور علی کنجی از طرف دیگر هستند وفاسد تر از همه وزیر ورزش برابر سند باعث عقب ماندگی فوتبال هستند عربستان و ژاپن و کره و استرالیا ببینید و تیم ملی مارا تمام بازیکن لژیونرهای از پا افتاده و جوانهای مستعد و با انگیزه چسبیده به نیم کت پس باید طرح نو انداخته شود تا فرصت باقی است
  • سروش IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 0
    این و امثالهم اینقدر قشنگ حرف میزنند، چرا خودشون هیچی نیستن و اینقدر تیم نابود کردن
  • سعید رضایی مشهد IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    5 11
    زنده باد ایران و زنده باد روزبه چشمی با اون شوت خوشگلش که زد به قلب دشمنان اسلام
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      5 4
      ولز هم شده دشمن اسلام
  • حامد پلاس IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 4
    تمام زندگی ما شده حسرت خوردن
  • مجید IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    5 2
    هنر میکنن واقعا . . . با این همه هزینه و بگیر و ببند میرن جام جهانی بعد هر بار در مرحله اول حذف میشن و زود برمیگردن . . . واقعا تخم دوزرده میکنن عتیقه ها . . .
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    10 1
    نه اینکه زمان شما برای صعود به جام جهانی از دور مقدماتی حسرت نمی خوردیم بله حسرت خوردیم از اینکه خواص فوتبال در یک آنتن زنده جانانه از تیم ملی حمایت نکردند حسرت خوردیم عده ای نمک ملی خوردند و نمکدان را شکستند و ...
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    آی گفتی ! فقط یک کم شل گفتی. دلن برای مشرق سوخت
  • سید سجاد هاشمی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 1
    با سلام با داشتن مدیران بی کفایت و بی سواد دزد .از این بهتر نمیتوان انتظار داشت .
  • سیف IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    وقتی یک برد فوتبال ملی اینقدر باعث خوشحالی و اتحاد ملت میشه، بر مسئولین واجب هست که هرچه توان دارند بزارن برای پیشرفت فوتبال کشور، از استخدام بهترین مربی دنیا گرفته تا بسیج همه امکانات لازم و زیر ساخت‌ها و...، البته با کنترل و جلوگیری از رانت و برخی کثافت‌کاری‌هایی که فعلا در سیستم ورزش‌مون بخصوص در فوتبال وجود داره!!!، حالا با خصوصی‌سازی یا هرطریق ممکن دیگه...
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 1
    تا سجادی و تاج دست‌اندرکار هستند همچنان باید حسرت بر دل مردم بماند...!
  • shs IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    البته فوتبال سیاسی نه ملی
  • ناشناس IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    راستی تکلیف پرونده تاج چی میشه جام جهانی هم که برای ایران تمام شد حوادث بازی انگلیس چی میشه لابد برای آن بازی هم می خواید بهشون پاداش بدید
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    دقیقا همینطورم هست ، تا وقتی بدون برنامه ریزی های دقیق و درست وبی هدف عمل کنید همین آش و همین کآسه خواهد بود ، یک تیم خوب و با تجربه هنگام تشکیل و ساخته میشود باید اون تیم با اون عناصری ک تشکیل و ساخته شده حداقل چندین سال در اون تیم ماندگار و بازی کنن تا بازیکننان نحوی تکنیک رفتار و عملکرد در جاهای ک چیدمان و تعیین شدن اهم از خط دفاع و هافبک و نوک حمله باهم دیگه در زمان و مکان مناسب باهم آشنایی داشته باشند و بدست بیارن و روی زمین ترجمه و پیاده ش کنن ولی متأسفانه بازیکنان ما هنگامی ک یکیشون یکم ارتقا پیدا میکنه و در آستانه ی ستاره ی درخشان در آینده قرار میگیره مسئولین بی کفایت ما بخاطر طمع ب دلارهای هنگفت و گزاف به پیشنهاد های داده شده فورا اون بازیکن را ب باشگاه های خارجی انتقال میدهند و یدونه بازیکن تازه نفس بی آشنا جاگزینش میشود تا بیاد با سبک و رفتار بقیه بازیکنان و عملکردشون بموقع آشنا شود کلی زمان بر میشه آنهم اگ بتواند ماننده سبک و روال بازیکن سابق جایش را پر کند تا برسه به همچین روزهای حساس و موندیالی و جام های جهانی همینه ک هستیم و خواهیم ماند....!!!؟؟
  • محمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    گفتم که این حکمت خدا بود باید این تیم که فقط با رانت و پارتی بازی تشکیل شده می باخت چه رشوه بگیرن چه تهدید بشن چه حتی اگه واقعا نتونن این ها پول افرادی مثل من از بانک و بورس دزدیده و بین خودشان تقسیم می کنند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 2
    چرا سیاه نمایی می کنید آقای درخشان ؟ مسابقه ایران و آمریکا، نبرد حق علیه باطل بود. اما حق برنده نشد
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    ده سال میلیونها نفر گفتن کی روش تفکراتش مناسب فوتبال این کشور نیست. متاسفانه در اقدامی عجیب در این دولت مجددا فردی که دچار اون‌فاجعه سنگین شد و پول نجومی را تقدیم ویلتموس کرد الان دوباره بر مسند فدراسیون تکیه زده و این ادم امد و یک مربی نوفق را برداشت و یه مربی با تفکرات منسوخ شده و ترسو را گذاشت رو کار و ظلم‌کردن به اسکوچیچ. ایا با اسکوچیچ نتیحه ای بدتر از این میگرفتیم؟ ته تهش با اسکوچیم همین‌میشد دیگه. این نتیجه بازیکن سالاریه. در هیج کجای دنیا دو سه تا بازیکن نمیرن با سیاسیون حرف بزنن و مربی رو تغییر بدن و بعدم برن مربی اخراجی رو بیارن.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 4
    پس کیروش قرار بود بیاد شق القمر کنه چی شد؟ این مربی به درد افریقا هم نخورد همشون را حذف کرد فقط زرنگه بازیکنای درجه یک کشور را همراه خودش میکنه تا هواش را داشته باشن و اگه مثل صلاح همراهی نکنن بیچاره شون میکنه تا همراه بشن
  • عافیت MZ ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 3
    بنام خدا. سطح فوتبال لیگ ما: آقای سرمربی یکی از تیمهای لیگ فرموده اند که، کی روش،یک بازیکن از تیم ما نبرد جام جهانی تا به اندازه یک بازیکن پولی به باشگاه برسد. با یک چنین افق دید میتوان حرفی برای گفتن داشت؟ اینقدر حقیر،و اینقدر گل درشت!!
  • ... IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    بودجه فوتبالو کم کنید بدید پارا المپیکی ها والیبال نشسته فوتسال فوتبال ساحلی کشتی گیرای پر افتخار اگه نصف پولی که به این بی افتخارها میدین بدین حسن یزدانی با خیال راحت تمرین کنه تیلورو زیر یک دقیقه ضربه فنی میکنه دیگه گوشمون کر شد از بس گفتن با این باخت هیجی از ارزش همون کم نشد
  • محسن IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 1
    حمید درخشان چون خودش اهل فوتبال است، تحلیل هایی که می کند فقط در چارچوب فوتبال است، اما دیگرانی که به عمرشان احتمالا رنگ چمن زمین فوتبال را هم ندیده اند، هزار رطب و یابس به هم می بافند تا بگویند اگر تیم ملی کشورمان در جام جهانی نتیجه ی ایده آل نگرفته است به همه چیز ربط دارد بجز خود فوتبال! در همین سایت مشرق چند نمونه از آن تحلیل‌های مشعشع را مطالعه بفرمایید تا منظور بنده را متوجه شوید.
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    وقتی چند ساله به خاطر هر باختی برابر یه تیم بزرگ جشن می گیرم جز این عجیبه
  • GB ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 0
    کیروش دیگه چیزی برای ما نداره و ایران باید از یک مربی‌ شاخص دیگه استفاده کنه و یا یک مربی‌ ایرانی مثل نکونام رو جایگزین بکنند که با ارتباطاتی که در اسپانیا داره میتونه کمک‌های خوبی‌ انتخاب کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس