1

روز گذشته چند ساعت پیش از آغاز بازی ۲ تیم ایران و آمریکا در جام‌جهانی، وزارت خارجه آمریکا ضمن توهین به بازیکنان تیم ‌ملی فوتبال کشورمان، دومین قدم آمریکا برای برهم زدن تمرکز بازیکنان ایران را برداشت.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه های امروز چهارشنبه نهم آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که دیدار نخشت وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اسلامی و تعریف فصلی جدید از روابط میان تهران و بغداد، خداحافظی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲قطر، و سرنوشت متفاوت روبل و ریال در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر جدید عراق که در نخستین سفر غیرعربی خود به تهران سفر کرده است، ظهر دیروز سه‌شنبه در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد به شکل رسمی مورد استقبال رئیس‌جمهور ایران قرار گرفت. سودانی پس از رایزنی با رئیس‌جمهور با دیدار رهبر انقلاب اسلامی رفت. حضرت آقا در این جلسه صمیمی جمله‌ای کلیدی را خظاب به نخست وزیر عراق بیان کرده و فرمودند: امنیت عراق را امنیت ایران است، همچنانکه امنیت ایران نیز در امنیت عراق تأثیرگذار است.

روزنامه دنیای اقتصاد مذاکرات رئیسی و السودانی را در ۴ محور تحلیل کرده و می‌نویسد:

مسائل اقتصادی، سیاسی، امنیتی و سیاست خارجی چهار محور مذاکرات رئیسی با السودانی در کاخ سعدآباد بود. پیش‌تر معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ایران با مناسب خواندن همکاری‌های ایران و عراق با توجه به گفت‌وگوها و دیدارهای رسمی مقامات دو کشور گفت: این سفر با اولویت اقتصادی و سیاسی انجام می‌شود و همانطور که دولت سیزدهم بارها اعلام کرده اولویت سیاست خارجی ایران با دیپلماسی منطقه‌ای و کشورهای همسایه است. محمد جمشیدی ادامه داد: نخست‌وزیر عراق در این سفر علاوه بر دیدارهای رسمی، تفاهم‌نامه‌ای نیز برای توسعه همکاری‌های تهران و بغداد امضا خواهد کرد. این سومین سفر خارجی السودانی از زمان آغاز به کار در کسوت نخست‌وزیری جمهوری عراق است. وی پیش از این به اردن و کویت سفر کرده بود و قرار است پس از ایران راهی عربستان و ترکیه شود. رئیس‌جمهور ایران تیرماه امسال میزبان مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر پیشین عراق، بود. الکاظمی در نخستین سفر خارجی خود راهی عربستان و سپس ایران شده بود.

قهرمان تلویزیون تروریستی اینترننشنال سارق مسلح از آب درآمد! / پشت پرده عملیات روانی آمریکا قبل از بازی با تیم ملی ایران

روزنامه آرمان ملی در تیتر اول خود سودانی را میانجی‌گر روابط منطقه‌ای خوانده و نوشته است:

هواپیمای محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق روز گذشته در تهران به زمین نشست. محمد سودانی از زمانی که نخست وزیر عراق شده دو سفر خارجی به اردن و کویت داشته اما سودانی ایران را به عنوان سومین مقصد سفرخارجی خود و اولین سفر به یک کشور غیر عربی انتخاب کرد. پرواضح است که سودانی تمایلاتی به توسعه روابط بغداد و تهران دارد. او به خوبی اطلاع دارد که بدون در نظر گرفتن نقش تهران ‌هیچ‌گاه بغداد نمی‌تواند به توسعه و ثبات دست یابد. اقدامات ایران در مرزهای مشترک با عراق در برخورد با گروه‌های کومله، دموکرات و پاک موجب شده سفر سودانی در راستای فعالیت این گروه‌ها تحلیل شود. هرچند به نظر می‌رسد تهران و بغداد به منظور توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیش از هر دو کشور دیگر در منطقه علاقه‌مند به تحکیم رابطه دوجانبه دارند.

در ادامه این گزاش آمده است:

یکی از زمینه‌هایی که بغداد تمایل دارد در ارتباط با آن نقش ایفا کند میانجیگری بین ایران و آمریکاست. عراق از یک سو با آمریکا ارتباط خوبی دارد و از سوی دیگر همواره تلاش داشته روابط محکمی حتی محکم‌تر از عربستان با ایران برقرار کند اما در این میان شکاف بزرگی که عدم رابطه ایران و آمریکاست وجود دارد. شکافی که ابعاد مختلف امنیت در عراق را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. از یک سو تهران از گروه‌هایی مانند حشد الشعبی در عراق حمایت قاطع دارد و از سوی دیگر آمریکایی‌ها نیز هنوز به حضور نظامی خود آنگونه که پارلمان بغداد تصویب کرده است پایان نداده‌اند. لذا بغدا همواره به منظور حفاظت از ثبات داخلی خود در اندیشه نزدیکی تهران و واشنگتن حداقل در مساله عراق است.

قهرمان تلویزیون تروریستی اینترننشنال سارق مسلح از آب درآمد! / پشت پرده عملیات روانی آمریکا قبل از بازی با تیم ملی ایران

روزنامه کیهان نیز با اشاره به سفر نخشت وزیر عراق به ایران در سرمقاله خود می‌نویسد:

دیروز «محمد شیاع سودانی» نخست‌وزیر جدید عراق پس از سفر به اردن و کویت، وارد تهران شد. این سفر از هر بُعد و زاویه‌ای تحلیل شود «مهم» است. از بعد منطقه‌ای، چنین سفری یک پیروزی مهم، هم برای عراق و هم برای ایران است و از آن‌سو، یک شکست راهبردی برای آمریکا و تمام دشمنان مقاومت. نباید فراموش کنیم که «سودانی» یا به عبارت دقیق‌تر «نخست‌وزیر عراق» از دل یک بحران ساختگی عمیق و طولانی و برای عبور از همین بحران خارج شده است. این بحران همان «دولت بی‌سر» بود که بسیاری از دشمنان دو ملت، روی آن سرمایه‌گذاری ویژه کرده بودند.

کیهان در ادامه نوشته است:

همان بحرانی که هنوز در لبنان حل نشده و این کشور را وارد یک فرآیند سیاسی پیچیده و فرسایشی کرده است. همان بحرانی که در دولت دوم آقای روحانی، در ایران هم دنبال شد و عده‌ای که نانشان در «بحران‌سازی» است و خود عامل به قدرت رسیدن ایشان بودند، خواستار استعفای او شدند تا در ایران نیز دولتی بی‌سر شکل بگیرد. سفر آقای سودانی به ایران در یک کلام، نمایش پیروزی این کشور بر این بحران‌سازی‌ها بود. این پیروزی می‌تواند مقدمه‌ای برای پیروزی ملت لبنان برای عبور از بحران هم مشابه باشد. شرایط سیاسی لبنان، پیچیده‌تر از شرایط سیاسی عراق نیست و به‌دلیل تشابه دو بحران، می‌توان امیدوار بود لبنان نیز از این بحران‌های ساختگی به سلامت عبور کند.

قهرمان تلویزیون تروریستی اینترننشنال سارق مسلح از آب درآمد! / پشت پرده عملیات روانی آمریکا قبل از بازی با تیم ملی ایران

مقاومت خود را بشکن!

علی واعظ مشاور ارشد گروه بین‌المللی بحـــــــران در گفــــــــــت‌وگو با روزنامه هم‌میهن بار دیگر مواضع ضد ایرانی خود را در یک رسانه ایرانی منتشر کرده است، این پادوی آمریکایی گفته است که اروپا در برابر ایران باید مکانیسم ماشه را فعال کند!

در این گفتگو آمده است:

درک موضع ایران واقعا دشوار است. با توجه به قابلیت‌های هسته‌ای ایران، نیازی به غنی‌سازی ۶۰ درصدی در هیچ کجای صنایع کشور وجود ندارد. اگر مذاکره بعد از دو سال به نتیجه نرسیده و احتمالا هم با مجموعه شرایطی که گفتم چشم‌انداز روشنی برای یک نتیجه دیپلماتیک نباشد، تولید این همه اهرم مذاکراتی که شما را به نتیجه مطلوب نرساند، اتلاف وقت و انرژی است. از سوی دیگر ایران همچنان مدعی است که دنبال سلاح هسته‌ای نیست و تصمیم در آن زمینه هم مسلما بدون هزینه نخواهد بود. همچنان نتیجه‌گیری سازمان‌های اطلاعاتی غربی این است که با وجود اینکه ایران قابلیت دستیابی به بمب اتم را دارد، اما تصمیم سیاسی ندارد. اگر این نتیجه تغییر کند، ریسک درگیری نظامی هم بیشتر می‌شود، به‌ویژه اینکه امروز تندروترین و دست‌راستی‌ترین دولت اسرائیل هم دارد سرکار می‌آید.

واعظ در ادامه این مصاحبه ادعا کرده است که؛

اکتبر ۲۰۲۳ مقطعی است که حتما در مسیر رسیدن به آن بحران ایجاد می‌شود. شرایط فعلی پایدار نیست و اگر دو طرف به این نتیجه رسیده‌اند که احیای برجام ممکن نیست، باید به دنبال راه‌حل‌های دیپلماتیک بعدی باشند؛ راه‌حلی که به نظر می‌رسد از همه راه‌حل‌های دیگر منطقی‌تر است، «توافق کمتر در مقابل کمتر» است که برای طرفین وقت بخرد تا شرایط مهیا شود تا بتوانند به یک توافق براساس یک گفتمان متفاوت با محورهای جدید برسند. من فکر می‌کنم آمریکا از یک توافق موقت استقبال می‌کند برای اینکه اصولا انگیزه اصلی آمریکا در برجام هم این بود که موضوع هسته‌ای ایران را بتواند از حاد بودن بکاهد تا بتواند بر موضوعاتی که برایش اهمیت بیشتری دارد یعنی رقابت با چین و روسیه تمرکز کند. به این دلیل است که آمریکا از یک توافق موقتی که جلوی هسته‌ای‌تر شدن ایران را بگیرد و در عین حال تحریم‌های کمتری را لغو کند، استقبال می‌کند. مسلما برای ایران هم توافق موقت جلوی بحرانی‌تر شدن اوضاع اقتصادی را خواهد گرفت.

قهرمان تلویزیون تروریستی اینترننشنال سارق مسلح از آب درآمد! / پشت پرده عملیات روانی آمریکا قبل از بازی با تیم ملی ایران

در وضعیتی روزنامه رادیکال هم‌میهن به یکی از بازوهای فشار و تحریم فرصت گفتگو داده است که این فرد در سراسر این گفتگو به بیاتی غیر فنی درباره برجام پرداخته است! در شرایطی که دیپلمات‌های ایرانی در برابر زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها مقاومت کرده و موضع منطقی خود را حفظ کرده‌اند، حالا طرف غربی برای شکستن مقاومت ایران روی گزینه اسنپ بک(مکانیسم ماشه) متمرکز شده است.

در شرایطی این ادعا از سوی پادوی راب مالی در یک روزنامه ایرانی منتشر شده است که آمریکا در حال حاضر در شرایطی نیست که بتواند اوضاع هسته‌ای را تشدید کند. ایران از نوامبر ۲۰۲۱ در مذاکرات با ایالات متحده و متحدان غربی‌اش شرکت داشته و به نوبه خود خواستار حذف تمامی تحریم‌هایی است که مانع اجرای کامل توافق هسته‌ای به عنوان پیش شرط هر توافقی می‌شود.

ایران از نوامبر ۲۰۲۱ در مذاکرات با ایالات متحده و متحدان غربی‌اش شرکت داشته و به نوبه خود خواستار حذف تمامی تحریم‌هایی است که مانع اجرای کامل توافق هسته‌ای به عنوان پیش شرط هر توافقی می‌شود. در حال حاض رافزایش قیمت بنزین در اروپا و آمریکای شمالی فشار زیادی به مردم و اقتصاد آنها وارد میکند. از طرفی دیپلماتهای ایرانی مصرانه بر منافع ملی و حقوق ایران در برخورداری از حد اقل مواهب برجام پافشاری میکنند. علی واعظ، وظیفه ای جز شکست مقاومت ایران ندارد، آن هم با نشان دادن سراب فروش نفت!

قهرمان اینترنشنال سارق مسلح از آب درآمد!

روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود درباره قهرمان سازی از یکی از اشرار حاضر در اغتشاشات نوشته است:

تلویزیون تروریستی و سعودی اینترنشنال در روزهای اخیر و در ادامه کشته‌سازی‌های این دوماه اعلام کرد مسعود دولتشاهی که روز ۲۹ آبان در اغتشاشات سعادت‌آباد به دست مأموران انتظامی از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود پس از بستری در بیمارستان، روز دوشنبه ۷ آذر درگذشته است.
اما مسعود دولتشاهی فرزند شیرمراد به کد ملی ۴۰*۵۱۷ شخصی است که پس از سرقت مسلحانه در شامگاه ۲۹ آبان در حوالی بلوار فرحزادی حین تعقیب و گریز با نیروهای انتظامی در حال فرار مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان آتیه منتقل شد که بر اثر شدت جراحات در این بیمارستان فوت کرده است.
او دارای سوابق متعددی از قبیل مشارکت در نگهداری و استعمال هروئین، سرقت وسایل نقلیه و لوازم، سرقت لوازم منزل، حمل و نگهداری مواد مخدر، خرید و فروش مواد مخدر و... است. او همچنین در سال ۱۳۹۲ به جرم سرقت و مشارکت در ضرب و جرح عمدی در زندان بزرگ تهران و در سال ۱۳۹۰ به جرم سرقت و حمل مواد مخدر در زندان قزلحصار بوده است. لیست کردن خودکشی کرده‌ها، سارقین و تصادفی‌ها در فهرست مبارزان سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که دست براندازان برای داشتن قهرمان مبارزه چقدر خالی است.

قهرمان تلویزیون تروریستی اینترننشنال سارق مسلح از آب درآمد! / پشت پرده عملیات روانی آمریکا قبل از بازی با تیم ملی ایران

عملیات روانی آمریکا قبل از بازی با ایران

جریان رسانه‌ای ضدایرانی به رهبری وزارت خارجه آمریکا پیش از آغاز جدال ایران - آمریکا تلاش‌های همه‌جانبه‌شان برای بر هم زدن تمرکز بازیکنان تیم ‌ملی فوتبال ایران را شروع کرده بودند؛ روزنامه وطن امروز نوشته است:

تیم ‌ملی فوتبال کشورمان در حالی عازم قطر شد که جریان رسانه‌ای ضدایرانی با آشوب تلاش گسترده خود سعی داشت با تحت فشار قرار دادن بازیکنان و تخریب آنها، تمرکز تیم را به هم بزند که البته تقریبا موفق شد. باخت تلخ و سنگین تیم ‌ملی ایران به انگلیس در بازی اول از رقابت‌های دور گروهی جام‌جهانی با نتیجه ۲-۶ که نشان از بی‌روحیه و تحت فشار بودن بازیکنان داشت، نتیجه تلاش همه‌جانبه جریان ضدایرانی بود. اما در شرایطی که جریان ضدایرانی انتظار داشت تیم ‌ملی فوتبال کشورمان در بازی خود مقابل تیم ولز نیز نتیجه مشابهی بگیرد، ایران با حمایت‌های همه‌جانبه مردم و بازیابی روحیه خود توانست ولز را شکست داده و امیدهایش برای صعود از گروه و تاریخ‌سازی را دوباره به دست آورد.

قهرمان تلویزیون تروریستی اینترننشنال سارق مسلح از آب درآمد! / پشت پرده عملیات روانی آمریکا قبل از بازی با تیم ملی ایران

در ادامه گزارش وطن امروز آمده است:

روز گذشته چند ساعت پیش از آغاز بازی ۲ تیم ایران و آمریکا در جام‌جهانی، وزارت خارجه ایالات متحده ضمن توهین به بازیکنان تیم ‌ملی فوتبال کشورمان، دومین قدم آمریکا برای برهم زدن تمرکز بازیکنان ایران را برداشت.
وزارت خارجه آمریکا روز گذشته با بازیکنان ایرانی که در صحنه بین‌المللی از خواندن سرود ملی ایران سر باز زدند، ابراز همبستگی کرد. این وزارتخانه به واشنگتن فری بیکن گفت که شانه‌به‌شانه ورزشکاران ایرانی که در جریان مسابقه خود با انگلیس از خواندن سرود ملی ایران خودداری کردند، می‌ایستد. وزارت خارجه آمریکا افزوده است که سکوت بازیکنان ایران در بازی نخست مقابل انگلیس، نشان‌دهنده حمایت آنها از اغتشاشگران داخل ایران بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • SE ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    30 5
    به جنبش درآوردن کرمها را نمی توان انقلاب جا زد
    • DE ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      6 2
      ژن نگیر در ژندگی آژادی.فقط شلامتی .بژن روشن شی. لامشب عجب جنس اعلایی بود. دوماهه در حالت کما و ویرگول و نقطه پرانتز و آکولاد ....به شر میبریم . حیف ژن ژندگی آژادی مُرد تموم شد.// علت اینکه فوتبال ایران نرفت جام برای این بود که لباس شخصی ها به فوتبال حمله کردند و با باتوم زدند به جمجمه اش و کشتنش. بیایید برای کشته شدن فوتبال هشتک بگذاریم بریزیم داخل خیابونها فریاد بزنیم ژن ژندگی آژادی.
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      4 0
      ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد
  • محمدایوب IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    14 1
    لیست کردن سارق ها قاتل ها کلاهبردار ها در کشته های سیاسی توسط اینترنشنال وبی بی سی اگر دقت کنید آنها سیاسی هستند نگاهی به نجفی قاتل سارقهای پولهای مردم مانند مهدی جهانگیری وحسین فریدون وکلاهبردار شیخ ریش طوسی وبقیه اصلاح طلبان
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    13 5
    حجاب و پوشش جزیی از تاریخ و تمدن هزاران ساله ما بوده و ما مردمی متمدن بودیم و برهنگی در فرهنگ ما جایی نداشته.بعد از اسلام هم که دستور قرآن و دین ماست.آمریکا و غرب و خودفروخته ها و غرب زده های داخلی و رژیم های جعلی سعودی و اسراییل هجوم همه جانبه ای علیه تمدن واسلام آوردن و امروز ما میبینیم که متاسفانه عده ای کاملا بدون ججاب در خیابان ها رفت و آمد میکنن.غفلت و کم کاری و بی تفاوتی مقابل این رفتارها خیلی تاسف آوره.اصلاح طلبان از اول انقلاب دنبال سکولار کردن ایران بودن و با تمدن اسلامی مخالف بودن.از اجرای سند ۲۰۳۰ گرفته تا عدم تکمیل شبکه ملی اطلاعات و گسترش پلتفرم های آمریکایی و دادن سرور به اون ها و بی تدبیری و کم کاری و نارضایتی مردم و بدبین شدن مردم همه و همه ناشی از دولت های غرب گرایی است که با ظاهر اسلامی و باطن آمریکایی ضربه سختی به کشور زدن.وضع سخت معیشتی امروز و مشکلات اون ناشی از سال ها دولت های غرب گراست.چرا واقعا باید این افراد در کشور به قدرت برسن.مگه ما انقلاب نکردیم تا اسلام و افراد خالص به قدرت برسن پس چرا باید یه مشت غرب زده در سال های اخیر به قدرت برسن و آخرشم تقصیر گردن رهبری بیفته.در اغتشاشات اخیر کسی به حسن روحانی بد نگفت همه نظام رو نشانه رفتن.چرا باید یه عده غرب زده فکر کنن در اکثریت هستن و برا خودشون قطب بسازن.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    17 3
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    9 4
    فوتبالیست های ما مثل خیلی از سلبریتی ها سادگی و ساده لوحی کردند و در تله انگلوساکسون ها افتادند بازی اولی که با انگلیس داشتند و سرود ملی را نخواندند همان جا مشخص بود که به چه فاجعه ایی خواهیم رسید چون سرود ملی نشان وحدت , انگیزه , غیرت و تلاش است حتی در کنفرانس های مطبوعاتی هم صحبت هایی کردند که نشان می داد ذهن شان مسموم و درگیر است درواقع سعودی نشنال و شبکه تروریستی بی وطن های خائن , متاسفانه به هدف خود رسیدند حتی باور کنید از فیلم علی کریمی بی شرف که شب قبل بازی با آمریکا پخش شد هم تاثیر گرفته بودند یعنی جسم تو زمین رفته اما روح و ذهن معلوم نیست و کاملا درگیر و مسمومه چنانکه دیدین مقابل ولز خوب بازی کردیم اما مقابل انگلیس و آمریکا خیر , نهایت قضیه اینه که ایران بالاخره 4 سال دیگر یا دوره های بعدی بالاخره به مراحل بعدی صعود می کند اما این نسل دیگر به چنین افتخاری نخواهد رسید حالا برای همین نسل تجربه بشه برای سال بعد جام ملت ها که باز رودست نخورن بازیچه نشن و تجربه بشه برای مسئولان و تیم رسانه ایی ما که از این به بعد هوشیارتر کار کنن مثلا می توانستن به خبرنگاران انگلیسی و آمریکایی اجازه سوال پرسیدن ندن یا سوال فوتبالی نبود فقط بگن سوال بعدی نه اینکه بخوان جواب بدن و تو عمق تله طرف برن کلا بی تجربه بودیم بالاخره روزی که ما نمی فهمیدیم رسانه چی هست بی بی سی اینجا رادیو فارسی داشت که همان هم رمز کودتا علیه مصدق را اعلام کرد حالا باید یاد بگیریم همه مسئولان و همه رسانه های ارزشی اینجور وقت ها بچسبن به هم و اصلا یک گروه مشترک تشکیل بدن و سازماندهی شده جلو برن سازماندهی و کار مشترکی که از رسانه های انگلیسی و آمریکایی دیدیم حتی ساوتگیت و برهالتر و بازیکنان این دو تیم هم از قبل آماده بودن که چه پاسخ زیرکانه ایی بدن و در برن یعنی قطعا مسئول حرفه ایی رسانه داشتند و قطعا آموزش دیدند ساکسون ها ما را با خباثت از جام کنار گذاشتند یاد بگیریم اشتباه ها را بپذیریم انتقال تجربیات داشته باشیم که دیگر اینجوری بیرون میدان شکست نخوریم که به شکست درون میدان برسه .
    • Morad IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      3 7
      چرت نگو عزیز دل ،ما مدعی هستیم غرب نگاهش به ورزش سیاسیه اما خودمون از همه بدتریم.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    11 1
    حضرت علی مولای متقیان و امیرالمومنین فرمود اگر میخواستم مانند معاویه اهل دنیا باشم بسیار بهتر از او میدانستم و میتوانستم چگونه رفتار کنم خلاصه جواب به دوستداران غرب و آمریکا اگر قرار بود با آمریکا بنا بخواسته آنان عمل کنیم و بهره دنیوی ببریم زمان مک فارلین که با گل و شیرینی و پیشنهادات خوب که برای همراه کردن نظام و نظر امام به تهران سفر کرده بود اینکار میشد و این همه زمان و حوادث در طول آن را شاهد نبودیم که امثال واعظ پیشنهاد بند ماشه را مطرح میکند آن هم بعنوان ایرانی زاده در خدمت آمریکا که نظرش در روزنامه اصلاح طلبان نشر پیدا میکند . همچنان میگوئیم ما اعل کوفه نیستیم علی تنها بماند
    • CA ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      3 0
      بله اسلام واقعی تقوی میخواهد که از مغاویه ها بر نمیآید. و راه ماراه علی و اولاد اوست نه راه معاویه و عمروعاصها
  • شاهین IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    11 3
    آشغال نشنال احمق
  • قمی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    5 1
    مصونیت روسای جمهور قبلی چیز خوبی نیست. روحانی این را می‌دانست که مصونیت دائمی دارد و بخاطر همین هر کاری خواست با ذخایر ارز و سکه و مال و جان مردم به بهانه تحریم و کرونا کرد.۲۸۶۳۶ الان هم منع تعقیب هم گرفت!؟
  • قمی IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    5 1
    مصونیت روسای جمهور قبلی چیز خوبی نیست. روحانی این را می‌دانست که مصونیت دائمی دارد و بخاطر همین هر کاری خواست با ذخایر ارز و سکه و مال و جان مردم به بهانه تحریم و کرونا کرد.۲۸۶۳۶ الان هم منع تعقیب هم گرفت!؟
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    8 1
    هرکسی پشت به ارزشهاش کرد، نابود شد.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
    7 3
    مثلا با قعال کردن بند ماشه (به سیم آخر زدن) انتظار دارند دست ایران زیر بغل منتظر حوادث بعدی بمانه اروپائی ها در منطقه و خلیج فارس منافعی ندارند دولتی که زیر بند ماشه را امضا کرد دیگر حاکم نیست
  • DE ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 0
    بعد از جام جهانی بایستی عربستان یه گوشمالی درست حسابی بشه .
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 1
    خودشون دروغ می بافند خودشون هم باور می کنند، ای مرگ بر آمریکا.
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 0
    آبریکا با این اقدامات، زودتر از رژیم اشغالگر صهیونیستی از نقشه زمین محو خواهد شد. با تمام کثافت‌کاری‌هایش و آن تکه زمین، توالت زمین خواهد شد
  • CA ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 0
    شبکه تروریستی رو خوب اومدین انصافا
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 2
    چقدر عالی بود این مطلب
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 2
    گم شید کثافتهای لجن...اینترنسناس ایران رو به چه وضعی انداختید.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 2
    روزنامه های اصلاح طلبان هر تفسیری که بکنند و هر تحلیلی که از آینده داشته باشند و هر مقامی که به ایران سفر کند مثل گربه که از هر طرف به هوا پرتاب شود چهار دست و پا زمین می آید این جماعت هم بهطرف آمریکا غش می کنند پناه بر خدا از این همه خود بیگانگی و نیابت ارباب ظالم
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 0
    گذشته ازموضوع نابرابروتبعیض آمیزقراردادهای هسته ای ورفتاردیوانه وارامریکابرای ایجادتزلزل درروحیه ی تیم ایرانی بامزدوران اجاره ای،چه ضرورتی برای ماندن ایران در NPT وجوددارد؟سازمان «دول»!!!چه دیکتاتوری استعماری دیگری بایدبرمردم بیچاره دنیاباکشتارملتهااعم ازتولیدوانتشارویروس ایدز وکروناو براندازی نرم وکشته سازی وپرورش داعش و...روابدارد،تا بفهمیم ارتباط با امریکا رابطه ی «گرگ»ومیش است؟؟
  • محب IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    2 0
    من به خاطرم نمیرسه کشور ماهیچوقت در فوتبال جهانی به جایی رسیده باشه شما اگر سراغ دارید لطفا منو ارشاد کنید نکنه بندازم گردن بقال سرکوچه.
  • یزدان IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    دروغ هیچکی باورتون نمیکنه دیگه زور الکی میزنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس