نجفی: ایران عاملان جنایت حمله شیمیایی را نه می‌بخشد و نه فراموش می‌کند

معاون امور حقوقی وزارت امور خارجه در کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه، گفت: ایران به عنوان بزرگترین قربانی استفاده سیستماتیک از سلاح‌های شیمیایی در تاریخ معاصر است.

به گزارش مشرق، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه، گفت: ایران به عنوان بزرگترین قربانی استفاده سیستماتیک از سلاح‌های شیمیایی در تاریخ معاصر، عاملان و حامیان این جنایت را نه می‌بخشد و نه فراموش می کند.

رضا نجفی روز دوشنبه در بیست و هفتمین کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در لاهه همچنین افزود: در طول جنگ تحمیلی، شرکت‌های آلمانی و آمریکایی به رژیم صدام تجهیزات و مواد شیمیایی پیش ساز ساخت سلاح های شیمیایی دادند و شریک جرم جنایات صدام هستند. عاملان و حامیان این جنایت جنگی باید به دست عدالت سپرده شوند و این مشمول گذر زمان نمی‌شود.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در ادامه بر تعهد دولت‌های عضو مبنی بر رفع تحریم‌های یکجانبه غیرانسانی و مغایر با حقوق بشر و حقوق بشردوستانه که منجر به عدم دسترسی جانبازان شیمیایی عزیز کشورمان به تجهیزات و داروهای مورد نیاز شده تاکید و خواستار رفع فوری این تحریم‌های غیرانسانی علیه کشورمان شد.

نجفی گفت: قربانیان سلاح های شیمیایی ایران یکبار در دهه ۸۰ میلادی قربانی استفاده از این سلاح‌ها که به صدام دادند، شدند و یکبار دیگر در دهه ۲۰۲۰ قربانی تحریم های غیرانسانی یکجانبه هستند.

وی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی اسراییل با برخورداری از انواع سلاح‌های کشتار جمعی جدی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت در منطقه و جهان و عامل عدم تحقق منطقه خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی است. کنفرانس اعضا باید در تحقق جهانشمولی کنوانسیون و ایجاد جهان عاری از سلاحهای شیمیایی اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس