افزایش ۹۰ درصدی ارزش صادرات شرکت های دانش بنیان

رئیس کل گمرک ایران در گزارشی، عملکرد شرکت های دانش بنیان در حوزه تجارت خارجی که در فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک (AEO) قرار دارند را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، علیرضا مقدسی در خصوص عملکرد تجارت خارجی شرکت‌های دانش بنیان در ۷ ماهه سال جاری گفت: میزان تجارت خارجی شرکت‌های دانش بنیان که در فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک (AEO) قرار دارند، در این مدت بیش از ۵۲ هزار و ۹۳۹ تن و به ارزش بیش از ۲۴۹ میلیون و ۳۳۷ هزار دلار بوده است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۶۴ شرکت دانش بنیان در فهرست فعالان مجاز اقتصادی گمرک (AEO) قرار دارند، که از این تعداد ۳۳ شرکت در حوزه صادرات غیرنفتی و ۵۴ شرکت در رویه واردات دارای فعالیت تجاری بوده اند، در خصوص میزان صادرات و واردات این شرکت‌ها در ۷ ماهه اظهار کرد: در این مدت از مجموع تجارت خارجی توسط شرکت‌های دانش بنیان ۱۴ هزار و ۹۷۵ تن و به ارزش حدود ۴۳ میلیون و ۱۷۲ هزار دلار به صادرات غیرنفتی و ۳۷ هزار و ۹۶۴ تن به ارزش ۲۰۶ میلیون و ۱۶۵ هزار دلار به واردات اختصاص داشت.

مقدسی افزود: در این مدت میزان صادرات این شرکت‌ها به لحاظ وزن یک درصد کاهش و از حیث ارزش ۹۰ درصد افزایش یافته است و میزان واردات هم در این مدت به لحاظ وزن ۵ درصد و از نظر ارزش ۱۲.۵ درصد کاهش داشته است.

این گزارش می‌افزاید، هم اکنون گمرک ایران با هدف تسریع و تسهیل در انجام تشریفات گمرکی شرکت‌های دانش بنیان و حمایت حداکثری از این شرکت‌ها، تسهیلات هیجده گانه برای شرکت‌های دانش بنیان در قالب فعالان اقتصادی مجاز ارائه می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس