برهالتر

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا گفت: دیدار ما با ایران فقط یک بازی فوتبال است.

به گزارش مشرق، برهالتر در نشست خبری پیش از بازی با ایران حضور پیدا کرد درمورد اینکه فردا شاید حساس ترین بازی جام برگزار شود و اگر نظرسنجی برگزار شود چند درصد از مردم ایران و جهان از برد تیم ملی کشورمان و آمریکا خوشحال می شوند، اظهار داشت: وقتی درباره مسابقه فکر می کنم می بینم بسیاری افراد دیگر شاید ملاقات دیگری داشته باشند اما برای ما یک مسابقه فوتبال است که هر دو تیم می خواهند به مرحله بعدی بروند. این فقط یک بازی فوتبال است.

وی ادامه داد: ما هیچ ایده ای در باره این کار نداشتیم. تمرکز ما روی بازی است. نمی خواهم بگویم که برای من اهمیتی ندارد یا از این مسائل دور هستم. ۴ سال کار کردیم پس از کسب تساوی مقابل انگلستان برای برد ایران تلاش می کنیم. از مردم ایران حمایت می کنیم اما این فقط یک مسابقه فوتبال است.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار مشرق درمورد اقدام سیاسی فدراسیون فوتبال این کشور در حذف کلمه "الله" از پرچم ایران و اینکه آیا این اقدامات سیاسی و جنگ روانی به تیم شما ضربه می زند یا به سود شما خواهد بود، تصریح کرد: یک بار دیگر می توانم بگویم بازیکنان و کارمندان ما هیچ چیز درباره این موضوع نمی دانستند. باز هم تاکید می کنیم هدف ما تمرکز روی این بازی است. این بازی برای ما مهم است. از طرف کارمندان و بازیکنان آمریکا بابت اتفاق رخ داده معذرت خواهی می کنم.

بیشتر بخوانید:

کی‌روش: بازی مقابل آمریکا برایم خاص است/ با تیم منظم و باثباتی بازی داریم

برهالتر در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره تیم ایران دارید، گفت: ایران تیم خیلی خوبی است. ترکیبی از ۸ سال کار توسط ایران است که سبب شد این گروه دور هم جمع شوند. شاید کار آنها از جام جهانی قبلی شروع شده است. خط حمله ایران بسیار خوب است و بازیکنان خوبی مانند طارمی دارد. مربی ایران را هم خوب می‌شناسم اما این بازی حذفی بوده و چالش زیادی دارد. در دو بازی قبلی برنده نشدیم و برای صعود به بردن این بازی نیاز داریم.

وی درمورد اینکه چرا به عنوان سرمربی این تیم از مسئولان کشورش نمی‌خواهد که ناوگان خود را از کشورهای مختلف خارج کند، زیرا ورزش سبب نزدیکی ملت ها می‌شود، خاطرنشان کرد: ورزش باید کشورها را به هم نزدیک کند. با وجود اینکه با هم رقابت می‌کنیم باید در جام جهانی مثل یک برادر مقابل هم قرار بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا درمورد کارلوس کی‌روش، توضیح داد: کی‌روش یک مربی مجرب و کاربلد است که در مدت حضورش در آمریکا به ما کمک کرد. برای او احترام زیادی قائل هستیم.

برهالتر درباره حرف‌های غیرمحترمانه کلینزمن نسبت به ایران و اینکه آیا این یک جنگ روانی علیه ایران است، گفت: اینجا آمده‌ام که درباره بازی ایران و آمریکا صحبت کنم. شما درباره کسی صحبت می‌کنید که در تلویزیون حرف زده است و این موضوع به اینجا مربوط نمی‌شود.

وی درباره تجربه ۴ ساله‌اش در تیم ملی آمریکا و فرارسیدن یک لحظه مهم و اینکه چه اتفاقاتی برای افتاد که به امروز رسید، اظهار داشت: بازی با انگلستان و ولز جز همین بود. ما به عقب نگاه نمی‌کنیم. اجرای کار ما و انگلستان و ولز را فراموش کردیم. چیزی که می‌بینیم این است که باید تمرکز زیادی داشته باشیم و هیچ انحرافی نیست که تمرکز آمریکا را پرت کند. واقعاً این ۴ سالی که طی کردیم منجر شده که فردا شانس بزرگی برای صعود داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در واکنش به اینکه آیا بین او و برخی از عوامل تیمش اختلاف وجود دارد، گفت: درمورد سفر ۴ ساله صحبت کردیم. ما ۴ سال تعامل داشتیم. این را به شما می‌سپارم که درمورد آن قضاوت داشته باشید. من آدمی نیستم که درمورد این موضوع اظهارنظر کنم. آزاد هستید حرف‌هایم را درنظر بگیرید. جی‌او یکی از اعضای تیم ما است و فکر می‌کنیم بتواند به تیم ما کمک کند.

وی درباره اینکه بازی با ایران به معنی ماندن یا رفتن به خانه است، گفت: ایران مقابل انگلیس خیلی غیرفعال بود اما مقابل ولز تهاجمی بود و روحیه تیمی خوبی داشت و چیزی جلودار این تیم نبود. آن زمان بود که به جهان نشان دادند که می‌توانند یک تیم فیزیکی و قوی اروپایی را شکست دهند. ما کی‌روش را می‌شناسیم و او هم می‌داند که بازی برای ما حذفی است.

برهالتر در باره اینکه با توجه به سابقه کار کردن زیر نظر کی‌روش درباره نفوذ او در فوتبال آمریکا و ایران گفت: او یک سال وقت گذاشت تا فوتبال آمریکا تجزیه و تحلیل کند. وقتی در آمریکا کار می‌کرد هم نظارت زیادی روی ما داشت و تجربه زیادی ارتباط با مربیگری و توسعه جوانان داشت. او روی کار ما نظارت می‌کرد در پروژه سال ۲۰۱۰ گزارش می‌داد. او بینش خوبی داشت و پس از آن فرصت داشت که به رئال مادرید و سایر تیم‌ها برود.

وی ادامه داد: کی‌روش مربی با دانش و با تجربه‌ای است. چشم به راه مسابقه فردا هستیم. هیچ وقت نمی‌توان قبل از بازی گفت چه اتفاقی رخ می‌دهد. باید بگوییم این تیم براساس عملکرد خود مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

سرمربی تیم ملی آمریکا درمورد موضوعی که باید در تیمش بهبود پیدا کند و ضعف گلزنی شاگردانش، گفت: گفتم گلزنی در جام جهانی چقدر مشکل است. واقعاً ایجاد فرصت گلزنی در جام جهانی سخت است. بحث ما این است که چگونه فرصت گلزنی ایجاد کنیم؛ البته در این بازی مجبور هستیم گل بزنیم و باید آرام باشیم. باید برنامه‌ریزی کنیم و برنامه خودمان را اجرا کنیم.

برهالتر درباره اینکه تا دو ماه پیش به دلیل مشکلات اقتصادی کسی از تیم آمریکا حمایت نمی‌کرد و آیا اکنون این تیم برای مردم آمریکا اهمیت دارد، تصریح کرد: نمی‌توانم برای همه آمریکایی‌ها صحبت کنم که چه چیزی می‌خواهند، اما به نظر می‌رسد که حمایت کافی را در کشور خودمان داریم. آمریکا کشوری است که رقابت‌های مختلفی در آن برگزار می‌شود و فکر می‌کنم فردا هم این حمایت وجود دارد.

وی در واکنش به اینکه ایرانی‌ها نمی‌توانند ویزا گرفته و به آمریکا بروند، اما از سوی دیگر آمریکایی‌ها می‌توانند به ایران سفر کنند، اظهار داشت: من درباره سیاست اطلاعی ندارم، چون یک مربی فوتبال هستم و درمورد سیاست بین‌المللی هم نقطه نظری ندارم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا درپاسخ به این سوال که فکر می‌کند فردا به نتیجه لازم می‌رسد یا خیر، گفت: با توجه به بازی آخر ایران انتظار ندارم که بازی را رها کند. دیدید که هر کاری می خواستند انجام دادند و در هر لحظه از بازی بهترین عملکرد را داشتند. می‌دانیم که فردا نباید منتظر حمله ایران باشیم و باید حمله کنیم. اگر نبریم صعود نمی‌کنیم. انتظار دارم کی‌روش هرچیزی که لازم است انجام دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 0
    با سلام. طبق قانون فیفا، تیم های آمریکا و انگلیس به خاطر توهین کردن به نام و پرچم ایران باید از ادامۀ این مسابقات محروم بشوند؛ حالا این ناجوانمردانه است که به این تیم ها اجازه می دهند تا به مسابقاتشان ادامه بدهند. حقوق بشر یعنی کشک.
  • سعید رضایی 28 تنظیم کننده مشهد IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 0
    جوری فردا آمریکا را به ماتحتش میزاریم که گریش دربیاد
  • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 0
    فردا آمریکا را سوراخ سوراخ می کنیم
  • US ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 1
    برای ایرانیها بیشتر از فوتبال هست
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      1 0
      اتفاقا برای آمریکایی‌ها این طور هست بی احترامی به ایران وایرانی بی احترامی به پرچم عزیزمان از طرف شما آمریکایی‌ها شروع شد نه ما ایرانی ها شما ها چقدر رو دارید به خدا رو که نیست سنگ پای قزوینههههه مرگ بر استکبار 
    • سعید رضایی تنظیم کننده مشهد IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      2 0
      خفشو آمریکایی ملعون کثیف. اسم ایران را به زبون نجست نیار
    • محمد IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      3 0
      مثل روز برام روشن و واضح است ايران با نتيجه ٢ بر صفر آمريكا را خواهد برد چون نشان دادن براي بردن با تمام وجود و غيرت و تعصب وطن دوستي بازي ميكنن و اتفاقأ براحتي خواهند برد و جشن صعود حتمأ و صدرصد برپا خواهد شد بازي با ولز نشان داد بازيكنان ايران هر كاري اراده كنند انجام خواهند داد بيشتر كارشناسان داخلي و خارجي هم احتمال پيروزي ايران را بيشتر پيش بيني كردن
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 0
    شیطان بزرگ هم دشمن مردمه هم دشمن خدا ونام خدا رو از روی پرچمحذف می کنه
    • US ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      1 0
      انشالله فردا به حرمت الله این تیم حذف میشه چون ک نام خدا نابودگر آنها خواهد بود
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      0 1
      مردم آمریکا خیلی بافرهنگ هستن
    • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      1 0
      فرهنگ مردم امریکا به حدی بالاست که تو خیابون ادرار و مدفوع میکنن، راحت آدم میکشن، فحشای دسته جمعی تو ساحل دارن، تمام جهان رو نوکر خودشون می‌دونن و مالک تمام دریاها سرزمین ها و منابع همه کشورها هستند ، زنان تمام جهان رو برای خودشون حلال میدونن، تو جنگ ها دنبال ازدیاد نسل حرام زاده گان هستن، جاسوسی از مردم جهان رو حق خودشون می‌دونن و هرکسی باهاشون همراه نشده رو تروریست صدا میزنند، از فرهنگ ایرانی اسلامی و تمدن قدیمی متنفرن و...و...و... ((بازم بگم از فرهنگ بالای آمریکا یا بسه ته))
    • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      1 0
      شیطان باید هم از نام الله بترسد
  • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    من الان دارم مصاحبه رعیس فدراسیون فوتبال فوتبال امریکا را شبکه ضد ملتی سی ان ان و مجری کثیف ضد قومیتی ان که شمشیر خصومت با ملت/و دولت ایران را با احتراف اخبار بر داشته است میبینم و او با کمل بیشرمی از ناارامیها در ایرن حمایت میکند. کجایید؟> مشرق چرا اینها را چاپ نمیکنید؟ نظرات وطن فروشان را چاپ میکنید اما از درج نظرات علیه دشمنان ایران خود داری میکنید. شاید از این پس باید نظراتم را باید به مقاماتی بالاتر بفرستم تا شنیده شود.
    • مهدی مختاری 291 IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 0
      احسنت؛ من هم چند ماه است که همین را دارم می گویم اما کو گوش شنوا؟ آن ها حتی اسمم را هم سانسور کردند؛ کجای کاری؟ از روزی که تزریق واکسن کرونا اجباری شد رفتار این وب سایت هم عوض شد. خودم شاهدم که اسرائیلی های کثیف خیلی واضح و با پرچم خودشان در این وب سایت پیام نوشته اند و سانسور نشد.
  • صادقی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 1
    اتیش زدن پرجم آمریکا هم صحیح نیست و بی احترامی ب ملت امریکا محسوب میشه
    • محمد IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      6 0
      آتش زدن پرچم امریکا اعتراض به دولت امریکا هست
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 2
      درود بر شما
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    این مصاحبه فیلمبرداری میشده کجاش ازایرانیهاعذرخواهی کرده؟
  • وزک IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 3
    آمریکا میتونه ایران رو ببره ...سبک بازیشون جالبه
  • ش. AE ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 0
    اونهایی که اینکار رو کردن غلط کردن تو هم جوابت رو غیرت ایرانی فردا تو میدان ميدند
  • عماد FR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    4 0
    چو فردا برآید بلندآفتاب / سر جنگجویان درآید ز خواب / چنانت بکوبم به گرز گران / که پولاد کوبند آهنگران /
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    2 0
    با این عذرخواهی ها نمی توانید از گل زدن مون مانع و صرف نظرمون کنید😀😄

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس