هوشمندی کی‌روش دلیل برد تیم ملی مقابل ولز/ معرفی نقطه قوت آمریکا و راه شکست دادن این تیم

کارشناس فوتبال کشورمان به تحلیل شرایط تیم ملی در آستانه بازی با آمریکا پرداخت.

به گزارش مشرق، جلال چراغپور در خصوص تفاوت کار تیم ملی فوتبال کشورمان در دو بازی مقابل انگلیس و ولز، اظهار داشت: در مقدمه باید بگویم این اتفاق فقط برای ما نیفتاد. برای تیم‌های دیگر هم به شکل نزدیک، این اتفاق رخ داد.

راز پارادوکس‌های زنجیروار در جام جهانی قطر

وی افزود: به عنوان مثال، تیم کاستاریکا که در بازی اول مقابل اسپانیا ۷ گل دریافت کرد، در بازی دوم ژاپن را که آلمان مدعی و قهرمان جهان را شکست داده بود، برد. کاستاریکا در حالی ژاپن را شکست داد که خطر جدی هم دروازه‌اش را تهدید نکرد. یا وقتی عربستان، آرژانتین را با مسی شکست داد، همه گفتند چرخ فوتبالش می‌چرخد اما در بازی دوم مقابل لهستان شکست خورد.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: بنابراین ما در این جام جهانی با یک سری پارادوکس مواجه هستیم. شما این اتفاق را در جای دیگری نمی‌بینید. شاید قبلا به صورت انگشت شمار وجود داشته اما در این جام به کرات و به صورت زنجیروار شاهد آن هستیم. جدول گروه‌ها را هم نگاه کنید با اینکه دور دوم مسابقات تمام شده اما هنوز معلوم نیست کدام تیم‌ها صعود می‌کنند و کدام تیم‌ها کنار می‌روند. این مساله از خصوصیات منحصر به فرد این جام است.

بیشتر بخوانید:

کلینزمن در سطح چنین اظهاراتی نیست / کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران پخته عمل کردند/ نتیجه دیدار ایران و آمریکا روی خیلی چیزها تاثیر دارد

چراغپور با اشاره به اینکه این اتفاق، یک دلیل مهم دارد، گفت: راز این موضوع این است که تیم‌هایی مثل آرژانتین یا آلمان خودشان را برای ۶ بازی آماده کرده‌اند اما تیم‌هایی که می‌دانند پس از ۳ بازی برمی‌گردند با تمام توان همه چیز را وسط زمین می‌ریزند و به این ترتیب تیم‌هایی که برای ۶ بازی آمده‌اند و از تمام پتانسیل خودشان استفاده نکردند، آسیب خوردند.

هوشمندی کی‌روش دلیل برد تیم ملی مقابل ولز/ معرفی نقطه قوت آمریکا و راه شکست دادن این تیم

هوشمندی کی‌روش در بازی با انگلیس

وی در مورد نوع بازی تیم ملی ایران مقابل انگلیس، گفت: همان حرفی بود که کی‌روش زد و گفت که به بازی انگلیس به چشم بازی تدارکاتی نگاه کردیم. با این کار قدرت ایران را مخفی کرد و این مساله باعث شد ولز را شکست بدهیم. او حتی به سیستم تیمش که ۹-۸ سال ثابت بود دست زد. در واقع این کار طعمه سر قلاب بود. کی‌روش حساب کرد هر طور بازی کند می‌بازد. پس دید بهتر است تاکتیک، نفرات، برنامه‌ها و تمام ابزارش را مخفی کند. یعنی درِ زرادخانه تیم ایران را بسته نگه داشت و این از تیزهوشی کی‌روش بود. به همین خاطر ما مقابل ولز به پیروزی رسیدیم. حتی سرمربی و بازیکنان تیم ولز و تحلیل‌گران بزرگ دنیا هم گفتند که سورپرایز شدیم. درواقع سیستم و تاکتیک تیم ملی دستکاری شده بود تا کی‌روش نیروهای خودش را مخفی نگه دارد.

قدرت گلزنی آمریکا به اندازه ایران نیست

چراغپور در مورد بازی با آمریکا عنوان کرد: برای این بازی هم با پارادوکس مواجه هستیم. به تیمی که ۶ گل به ما زد، ۲ گل زدیم. بعد از آن به ولز هم ۲ گل زدیم، اما آمریکا با ولز مساوی کرد و به انگلیس گلی نزد. این یعنی قدرت گلزنی‌اش به اندازه ما نیست.با این حال در طرف مقابل آمریکا در ۲ بازی تنها یک گل خورده اما ما در یک بازی ۶ گل دریافت کردیم و اتفاقاتی مانند آسیب‌دیدگی دروازه‌بان‌مان رخ داد. پس ما به آمریکا گل می‌زنیم اما باید ببینیم که آیا تحمل پرس از جلوی این تیم را داریم؟ آمریکا چاره‌ای به جز پرس از جلو ندارد چون زمان به نفعش نیست.

نقطه قوت آمریکا، برگرفته از U.S. Air Force و ناسا

وی در خصوص نقطه قوت تیم آمریکا، اظهار داشت: نقطه قوت آمریکا نه در حمله این تیم است و نه در دفاع آن. فقط آمادگی جسمانی این تیم است. مکانیزم و دانش آمادگی جسمانی آمریکا ریشه در U.S. Air Force و ناسا دارد. در نتیجه یک بازی تمام عیار بدنی را پیش رو داریم و امیدوارم تیم ما بتواند تحمل کند. از لحاظ غنای فوتبال، اجرای الگوهای حمله‌ای و ساختار دفاعی آمریکا از ما بهتر نیست. از انگلیس هم بهتر نیست اما با دویدن بیش از حد ممکن است بتواند همه این ها را جبران کند.

فنِ کی‌روش الان به درد بازی با آمریکا می‌خورد

وی در خصوص اینکه مقابل آمریکا با چه روشی می‌توانیم نتیجه بگیریم و آیا مثل بازی با ولز باید سراسر حمله باشیم، عنوان کرد: نمی‌توانیم همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد قرار بدهیم،‌ نتیجه مساوی هم ما را به مرحله بعد می‌برد. ‌نباید سراسر حمله باشیم. این استراتژی آمریکاست. استراتژی ما همان فنی است کی‌روش و تیم ملی خوب بلد هستند. مثل همان یک دست یک پای معکوس در کشتی، یعنی عقب دفاع کنیم و بعد حمله سریع بزنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: سبک کی‌روش الان به درد می‌خورد، چون آمریکا چاره‌ای به جز حمله ندارد. به این ترتیب ساختار دفاعی‌اش هم به هم می‌ریزد، پُست‌های این تیم جلوتر می‌آیند و پشتشان خالی می‌شود. اگر هم عقب بنشینند و بازیکنان ما پاسکاری کنند، مثل قطره خونی است که لحظه به لحظه از آن‌ها می‌رود و لحظه به لحظه زمان را از دست می‌دهند. ‌بنابراین باید خوب دفاع کنیم و خوب ضدحمله بزنیم. ان‌شاالله این کار را انجام می‌دهیم و نتیجه خوبی می‌گیریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمید کلباسی US ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 0
    در بازی آمریکا باید مراقب خشونت و بازی موذیانه حریف باشیم . امیدواریم با عنایت خاص قادر متعال و دعای مردم و همت والای دلاوران تیم ملی ایران موفق به شکست قاطعانه آمریکا شویم
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 2
    چرت و پرت میگه
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 2
    اگربه کی رش بود تیم بازنده می شد شانس اوردیم ردزبه گل روزدوگرنه باتعویضهاش روح وقدرت تیم روگرفت
  • سید فروزان CH ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    ایشان گویا گریه تفنگداران امریکایی در هنگام بازداشتشان را ندیده قدرت ناسا و ایر فورس کیلویی چند؟ فیلم هالیوددی زیاد نگاه کرده ایشان اصل داستان غیرت است و عشق وطن ،البته قدرت بدنی و تکنیک و تاکیک هم مهم است ولی ایشان تحلیلش را بگذارد در کوزه آبش را بنوشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس