کد خبر 1440405
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
طالبان به سخنان پوتین واکنش نشان داد

معاون سخنگوی گروه طالبان به سخنان پوتین در سازمان پیمان امنیت جمعی درباره افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، معاون سخنگوی گروه طالبان امروز یکشنبه سخنان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را مداخله در امور داخلی خود دانست.

معاون سخنگوی گروه طالبان در ادامه اضافه کرد این موضوع باید از طریق مجاری دیپلماتیک با کشورهای جهان و منطقه در میان گذاشته شود.

گفتنی است ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هفته گذشته و در سخنان خود در جریان برگزاری سازمان پیمان امنیت جمعی، در خصوص افغانستان گفته بود که این کشور باید به سوی تشکیل یک دولت فراگیر حرکت کند.

گفتنی است تا کنون سازمان ملل و یا کشوری در جهان دولت موقت طالبان درافغانستان را به رسمیت نشناخته است.

این در حالیست که افغانستان پس از دو دهه اشغال از سوی متجاوزان غربی به سرکردگی نیروهای آمریکایی با مشکلات عدیده ای در حوزه اقتصادی و امنیتی مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 12
    طالبان شیعیان افغانستان رو به رسمیت بشناسه ایران هم طالبان رو به رسمیت میشناسه
  • حسین IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    4 1
    پالونی جیگر حمید فرمودن این طالبان با ان طالبان فرق میکنند نمیدانم چرا لال مونی گرفته دم از برگذاری انتخابات ازاد در عربستان و افغانستان مظلوم نمیزنه.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 4
    اگر دوگین و سایر نظامی ها و الیگارشها پوتین را نکشند پوتین ترتیب همه را میدهد
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    والا اگه افغانستان مشکلاتش حل بشه هم به نفع خودشه و هم به نفع کشورهای همسایه. خب حالا پوتین چی گفته! گفته حکومت فراگیر تشکیل بشه. این حرف بدی نیست که . کسی نگفت که طالبان فراگیر نیست ولی خب این درگیری های داخلی برای چی هست حتما یه مشکلی هست که درگیری وجود داره. این همه داعشی توی افغانستان هست و برای کشورهای همسایه مشکل درست میکنند و باعث مهاجرت خود افغان ها میشه چرا چون هنوز قبایل و اقوامی هست که هیچ سهمی در حاکمیت ندارند و باعث عدم امنیت وظهور داعش شده و همین افغان ها را به سوی مهاجرت و مشکلات برای همسایگان شده. این شرایط نه به نفع طالب ها هست و نه کشورهای همسایه. راه حل هم معلوم هست دولت فراگیر تشکیل بشه و به جای استهلاک افغانستان خود طالبان نیز قدرتمند بشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس