ادعای انگلیس درباره استفاده از موشک های کروزهسته ای درجنگ اوکراین

انگلیس می گوید که روسیه احتمالاً کلاهک های هسته ای را از موشک ها حذف و آن ها را به سمت اوکراین شلیک می کند.

به گزارش مشرق، اطلاعات نظامی انگلیس روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً کلاهک‌های هسته‌ای را از موشک‌های کروز هسته‌ای قدیمی حذف می‌کند و سپس آنها را به سمت اوکراین شلیک می‌کند.

وزارت دفاع انگلیس گفت که تصاویر متعددی بقایای یک موشک کروز پرتاب شده به سمت اوکراین را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد در دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک سیستم حمل سلاح هسته‌ای طراحی شده است، و افزود که احتمالاً این نوع موشک‌ها در رقابت‌های هسته‌ای از رده خارج شده‌اند. این وزارتخانه در عین حال در به روز رسانی اطلاعات روزانه خود که در توئیتر منتشر شده است، اضافه کرد، با این حال، بعید است که استفاده از این نوع موشک‌ها به اثرات قابل توجهی علیه اهداف مورد نظر دست یابد.

این وزارتخانه گفت: «هدف روسیه هرچه که باشد، این اقدامات نشان دهنده سطح کاهش موجودی موشک‌های دوربرد روسیه است.»

از سوی دیگر، روز شنبه پایگاه اینتل ریپابلیک اعلام کرد که نخست وزیر سابق انگلیس کماکان به تلاش‌های خود برای جلوگیری از توقف جنگ در اوکراین ادامه می‌دهد. «بوریس جانسون» نخست وزیر سابق انگلیس، که از حامیان سرسخت اوکراین و رئیس جمهور این کشور بود، روز شنبه از جمع آوری کمک‌های مالی به منظور تأمین تجهیزات پزشکی برای ارسال به اوکراین خبر داد.

بنا به گفته نخست وزیر سابق انگلیس، هدف از این اقدام کمک به بیمارستان‌هایی در اوکراین است که بیماران و مجروحان را مداوا می‌کنند و این بیمارستان‌ها در صورت عدم دریافت کمک‌های مالی، ممکن است ظرف چند هفته آینده در معرض خطر اتمام اقلام حیاتی برای بیماران قرار گیرند.

نخست وزیر سابق انگلیس در همین راستا روز جمعه از انباری در شمال لندن بازدید کرد. در این انبار تجهیزات بیمارستانی انبار شده بود. سفیر اوکراین در لندن، در این بازدید جانسون را همراهی می‌کرد.

بزرگترین ارائه‌دهنده تجهیزات بیمارستانی در انگلیس و بوریس جانسون قرار است به منظور تهیه کمک فوری برای ارسال تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌های اوکراین با یکدیگر همکاری کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    21 9
    انگلیس گفته؟! روباه ریقوی پیر؟! خوب بدون توجه به اینکه اصلا چی گفته و طبق روال سنواتی حتمأ حتمأ داره دروغ میگه!!!!
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
      2 0
      روزی که مردم اوکراین به واقعیات پشت پرده زلنسکی پی ببرند خودشان زلنسکی را محاکمه واعدام خواهند کرد زلنسکی منافع ملی اوکراین را خرج منافع ملی اروپا وغرب کرد و از اوکراین یک خرابه بزرگ ساخت تمام زیر ساخت های اوکراین خراب و به تلی از خاک تبدیل شد عاقبت جنگ را خواهد باخت .
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    35 6
    آنگلو ساکسونهای کثیف شما چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما فعلا با زمستان سخت باید بسازید
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    40 4
    بیشتر جنگها و فتنه های دنیا زیر سر آمریکای خونخوار و انگلیس روباه پیر کثیف میباشد
  • شایان IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    جشن میگیریم
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    لطفا دیکته خود را اصلاح کنید . انگل یس یا بنویسید انگ لیس یا بنویسید ان گلیس . اما به نظر من چون کشورهای استعمارگر مثل انگل می مانند و از طریق مکیدن خون ملت ها زندگی کثیف خود را ادامه میدهند اولین دیکته را پیشنهاد میدهم
  • حجت IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 0
    سگ های وفادار آمریکا خائنانی هستند که برای آمریکا جانفشانی می کنند . لعنت بر آمریکا و لعنت بر آمریکا پرستان
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    زرادخانه های روسیه با وجود پهبادهای شاهد چرا باید نیاز به موشک های کروز داشته باشد
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    خوب ارتباط شرق اوکراین با غرب اوکراین توسط 11 پل است چرا روسها با زدن این پلها توسط موشک ها و پهبادها جنگ را پایان نمی دهند من با 30 نفر نیرو می توانم تمامی این پلها را نابود کنم
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    ارتش 2 میلیونی روسیه کجا رفته همه این سوال را دارند چرا فقط ده درصد ارتش روسیه در اوکراین حضور دارند انهم در برابر یک میلیون سرباز اوکراین مگر برای پیک نیک آمده اند
  • ناشناس IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 1
    آخرش روسیه سقوط می کنه و ترکیه از هم می پاشه و ایران هم سقوط می کنه عربستان هم ضرب سختی از سیاست های امریکا میخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس