هواداران

پیروزی درخشان تیم ملی ایران، «صدای آمریکا» را که چند روز متوالی سرگرم جنگ روانی علیه تیم ملی کشورمان بود، گرفتار پریشان‌گویی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه وخود نوشت: وب‌سایت صدای آمریکا که تا چندین ساعت پس از پایان بازی ایران و ولز در شوک بود و حتی یک خط خبر هم درباره نتیجه این دیدار حساس منتشر نکرده بود، یک روز بعد این‌گونه نوشت: «غلبه بر ولز در دیداری پرحاشیه؛ همخوانی سرود جمهوری اسلامی و اعزام تماشاچیان حکومتی. تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در دومین دیدار خود در جام‌جهانی قطر با دو گل ولز را شکست داد. اما این مسابقه نیز با حواشی زیادی همراه بود. در حال حاضر دست‌کم چهار تن از فوتبالیست‌های کنونی و پیشکسوت در بازداشت به سر می‌برند. (چه ربطی داشت به حواشی مسابقه؟!) گزارش‌های تصویری، از حضور پرتعداد تماشاگران حکومتی و طرفداران جمهوری اسلامی در ورزشگاه حکایت داشت که نسبت به بازی نخست بسیار چشمگیر بود.

این در حالی است که گروهی از اتباع کشورهایی مانند پاکستان و بنگلادش نیز به‌صورت غیرمعمولی برای تشویق تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به ورزشگاه آمده بودند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز از حضور گسترده تماشاگران غیرایرانی و عمدتا کارگران مقیم قطر با در دست داشتن پرچم‌های جمهوری اسلامی خبر داده‌اند.

گفته می‌شود که مقامات جمهوری اسلامی پس از رویدادهای بازی مقابل انگلیس، برنامه‌ریزی مفصلی برای اعزام طرفداران حکومتی و به اصطلاح خودی و کنترل جوّ ورزشگاه داشتند. (انگار بلیط بازی‌ها از قبل فروخته نشده!!) گروهی از این تماشاگران در اکثر دقایق به‌دنبال دوربین‌های فیلمبرداری بودند تا در موقعیت مناسب برای بیننده‌های تلویزیونی ابراز احساسات کنند.

برخی عوامل حکومتی، تماشاگرانی را که با پرچم‌های شیر خورشید راهی ورزشگاه شده بودند هدف آزار و اذیت قرار دادند. از نکات جالب توجه، همکاری نزدیک مقامات قطری با حکومت ایران بود، و مأموران انتظامی مانع ورود پرچم، اعلامیه، و پوشاکی شدند که به‌زعم آنها حاوی پیام یا شعار سیاسی بود.

اما برخلاف مسابقه نخست، این‌بار اکثر بازیکنان سرود جمهوری اسلامی را خواندند و هیچ اقدام اعتراضی یا حرکتی در همراهی با معترضان نداشتند. آنها پس از گلزنی نیز با شور و هیجان زیادی به شادی پرداختند و صحنه‌هایی را خلق کردند که به گفته برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی، خجالت‌آور بود.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم جمهوری اسلامی ایران، نیز در کنار زمین یکی از سوژه‌های داغ مسابقه بود. او در روزهای اخیر به‌واسطه مجادله‌های لفظی با خبرنگاران بین‌المللی(انگلیسی) مورد انتقاد قرار گرفته بود.

کارلوس کی‌روش از گلزنی شاگردانش، بسیار خوشحال شد و بازیکنان ذخیره و اعضای کادر فنی را در آغوش گرفت. پس از پایان مسابقه نیز بازیکنان حلقه شادی تشکیل دادند و سرمربی پرتغالی خود را به آسمان پرتاب کردند. در این لحظات برخی از تماشاگران آنها را هو کردند هرچند که، پیروزی بر ولز از نظر ورزشی نتیجه فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود، ولی بی‌توجهی بازیکنان به شرایط کنونی در ایران و درخواست‌های مردمی، بسیاری از ایرانیان را آزرد».

این تحلیل باسمه‌ای صدای آمریکا در حالی است که تیم آمریکا، آخرین حریف تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی است و از این جهت، طبیعی است که برد شیرین تیم ملی ایران، نه ملت ایران بلکه نانخورهای VOA را آزار داده باشد. بنابراین همین‌طوری هم اظهار دلسوزی صدای آمریکا، نزد مردم ایران خریدار نداشت، چه رسد به این که ظرف چند ماه اخیر، در پی جنگ روانی علیه تیم ملی کشورمان و حذف آن از جام جهانی بوده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    4 1
    اولا یکی نیست بگه بی شعورا بلیط های جام جهانی پیش فروش میشه از مدت ها قبل! بلیط فروشی دم ورزشگاه که ندارن! بعدش هم زنه با رکابی شلوارک اومده ایران رو تشویق میکنه چون کشورش رو دوست داره اونوقت آدم جمهوری اسلامی این بنده خدا؟؟ سوما اکثر تماشاچیا ایرانی و ولزی بودن ولی تماشاچی های دیگه مثل ژاپنی و قطری و هندی و..‌ وجود دارن چون وقتی یک هفته ده روز میان تور جام جهانی اگر مقدور باشه بلیط چند بازی متفرقه غیر از تیم کشورشون رو هم میخرن برای تماشای فوتبال
  • SE ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    8 1
    این ها نمیدانند که طرفداران جمهوری اسلامی ایران همه جا هستند حتی اگر در ظاهر و بر حسب تقیه دیده نشوند
  • احمد IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    5 1
    ای که با خود کج و با ما کج و با خلق خدا کج... این بی شرف و بی همه چیز (عامریکا) ایشالا روزی میاد کلا میرید زیر دریا و کلا غرق میشید...همه ی دنیا از دست شما راحت میشن...
  • از شهرستان سراب IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 0
    زمانی رستوران باز کرده بودم در همسایگی من یک رستوران دیگه بود صاحبش همانند اینترنشنال حقه باز بود مدام مخفیانه کارگرهای منو تحریک میکرد مثلا الکی میگفت حقوق زیادی من به کارگرهام میدم و یا بهشون انعام میدم و خلاصه بهشون پول تو جیبی میداد دو کارگر من عاقل بودند و با نصیحت من فهمیدند اون دشمنه کارگر سومم فریب خورد و تابستان رو رفت رستوران اون کار کنه بعد از سپری شدن تابستان و فصل شلوغ کاری همسایه ما اونو رد کرد اونم چون بیکار مونده بود اومد که دوباره کار کنه راهش ندادم اون فهمید ما یک مجموعه واحدی بودیم که باید با هم اتحاد داشتیم تا پایدار بمانیم
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 1
    آن ها تعصب آسیایی داشتند و دوست داشتند آسیا پیروز بشه.
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 1
    کسی که نبود تشویق کنه
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    4 0
    اینکه میگن حکومتی فکر میکنن چیز بدی گفتن در صورتی که قطعا سگ کسی که منتسب به حکومت کشور خودشه، شرف داره به کسی که مزدور دولت بیگانه است و برای پولی که بهش میدن اخبار سیاه علیه کشور خودش منتشر میکنه
  • سید IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    3 0
    وَه که چه قدر ناامیدی بهائیان منحوس و نجس و حرامی در به نتیجه نرسیدن فتنه هایشان علیه ایران شعف آور، شورانگیز، مسرت بخش و شادی آفرین است! به غایت!!!!!
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 4
    حتما از بس کیهان خبه؟
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 0
    بسی خندیدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس