از نژادپرستی تا زن‌ستیزی؛ وضعیت اسفناک اداره آتش‌نشانی انگلیس     

مطالعات صورت گرفته از داخل سازمان آتش‌نشانی انگلیس، تصویر تکان‌دهنده و اسفناکی از عمق نژادپرستی، اسلام‌هراسی و انواع بی‌احترامی‌ها به زنان کارمند در این اداره را روایت می‌کند.

به گزارش مشرق، در گزارشی که روز شنبه درباره آنچه رواج «فرهنگ خطرناک کاری» در سازمان آتش‌نشانی انگلیس نامیده، منتشر شد، به مواردی چون تماشای فیلم‌های مستهجن، ادرار در داخل کلاه‌های ایمنی کارکنان و اهانت به کارمندان زن اشاره کرده و نتیجه گرفته است که این سازمان دچار معضل نژادپرستی و زن‌ستیزی سازمان‌یافته است.

در بخش‌هایی از این گزارش آمده است که چگونه کارکنان مرد، زنان آتش‌نشان را با القاب غیراخلاقی مورد خطاب و یا آزار جنسی قرار می‌دهند. این گزارش روایت‌های تکان‌ دهنده‌ای از فرهنگ گردهمایی مردان برای تماشای صحنه‌های مستهجن، ادرار روی لباس زنان و پیشنهادهای غیراخلاقی از سوی مردان ارائه کرده است.

یکی از زنان آتش نشان در این گزارش گفته است که آستانه آزارجنسی در سازمان آتش‌نشانی بسیار بالا و این درحالی است که همه چیز به عنوان شوخی تلقی می شود.

در باب نژادپرستی، این گزارش اشاره می‌کند که کارکنان سیاه‌پوست، آسیایی و اقلیت‌ها تا حد زیادی احساس می‌کنند که برای دیده شدن باید دو برابر سفیدپوستان تلاش کنند. یک آتش‌نشان مسلمان گفته که همکارانش با لهجه هندی با او صحبت می‌کنند و از او درباره آموزش القاعده هنگام بازگشت از مراسم حج می‌پرسند. دیگری گفته که همکارانش گوشت خوک در ساندویچ او جاسازی کرده و بعد از چندین بار شکایت که به جایی نرسید، وی دچار افسردگی و اختلال اضطراب پس از سانحه شده است.

این وضعیت بر اساس گزارش یادشده ناشی از آن است که مدیران سازمان آتش‌نشانی انگلیس، سوءاستفاده‌های نژادی را «شوخی» قابل‌قبول تلقی می‌کنند. در این گزارش آمده است: شکایت‌ها اغلب توسط مدیران سازمان مسدود می‌شوند، زیرا آنها چنین سوءاستفاده‌هایی را نژادپرستانه نمی‌دانند؛ به این ترتیب مکانیسم‌های عدالت کمی برای کسانی که در معرض سوء استفاده قرار می‌گیرند وجود دارد.»

این درحالیست که وضعیت فساد اخلاقی، نژادپرستی و اسلام هراسی در سایر نهادهای عمومی انگلیس نیز تعریف چندانی ندارد. تاکنون چندین نماینده پارلمان انگلیس به دلیل فساد اخلاقی مجبور به کناره‌گیری از مقام خود شده‌اند. یک نماینده پارلمان انگلیس چندی‌پیش از وجود شبکه مافیای فساد اخلاقی در نهاد قانون‌گذار این کشور خبر داد که در آن نام ۴۰ سیاستمدار انگلیسی که با قلدری و سوء رفتار جنسی شناخته می‌شوند، ثبت شده است.

تحقیقات به عمل آمده درباره وضعیت کلیسای انگلیس نیز نشانگر عمق فساد اخلاقی در این مکان عبادی است که به موجب آن جاستین ولبی اسقف اعظم انگلیس عذرخواهی و ابراز شرمندگی کرد. وضعیت در اداره پلیس اسفناک‌تر است و گفته می‌شود صدها مامور سابقه‌دار که با گانگسترها در ارتباط بوده و برای مردم خطرناک هستند در دستگاه امنیتی این کشور کار می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس