کد خبر 1438034
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

جزیره قشم در فاصله 5 کیلومتری استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده است. این جزیره در ساحل جنوبی استان هرمزگان، جنوب بندرعباس و نزدیک دهانه استراتژیک تنگه هرمز در خلیج فارس واقع شده است. نه تنها در خلیج فارس، بلکه در کل کشور بزرگترین جزیره است. اینجا خانه شگفت‌انگیزهای طبیعی زیبایی ایران است. ماجراجویان بزرگ در طول تاریخ جزیره را کاوش کردند. در قرن چهاردهم، مارکوپولوی ونیزی و ابن با توتا مراکشی از این جزیره باشکوه دیدن کردند.

اجاره سوئیت ساحلی در قشم از سایت سپنجا

سفر به جزیره قشم

اگر به عنوان توریست به جزیره کیش سفر می کنید و هدفتان گشت و گذار و کسب تجربه جدید است، به قشم خوش آمدید! این جزیره پر از تجربیات جدید است، سفری خیالی به دور از هیاهوی زندگی شهری. موضوع اصلی سفر به قشم و اقامت در اقامتگاه های بوم گردی، بازدید از مردم، فرهنگ و آداب و رسوم یک منطقه است. از لحظه ورود به اقامتگاه، دیدنی ها برای شما شروع می شود.

قرار است حال و هوای مردم خونگرم و خوش خلق جنوب را ببینید، سبک زندگی ساده را ببینید و چند روزی را با شادی ها، نگرانی ها و ترس های این مردم سپری کنید. غذاهای لذیذ و مخصوص جنوبی بخورید، به موسیقی جنوبی گوش دهید و در نهایت با کوله باری پر از تجربه به خانه بازگردد. از جمله جاذبه های دیدنی جزیره قشم می توان به غار خربس، دره ستاره ها، جزایر ناز، روستای هنگام و جزیره، شهر سلخ آغاز اشاره کرد.

ساحل های دیدنی جزیره قشم

جزیره بزرگ قشم دارای سواحل گوناگون است که در سرتاسر این جزیره می توان یافت که در ادامه به محبوب ترین و زیبارین آن ها اشاره می کنیم.

ساحل زیتون قشم

ساحل زیتون قشم به طور کلی به چند چیز معروف است: ساحل، دریا و تفریحاتی که در هیچ کجا پیدا نمی شود. امروز می خواهم پارک زیتون قشم را به شما معرفی کنم که یک پکیج کامل از هر سه می باشد. در پارک زیتون می توانید از شن ها و امواج دریا لذت ببرید و لذتی را تجربه کنید که برای یک عمر فراموش نخواهید کرد.

پارک زیتون به دلیل وسعت بزرگش بسیار محبوب است. فضای پارک تمیز، سرسبز و دارای آلاچیق های سرپوشیده است که اغلب اولین انتخاب گردشگران در این پارک است.

اگر می خواهید پیک نیک داشته باشید و در هوای آزاد استراحت کنید، دوست دارید والیبال ساحلی بازی کنید، مشتاق دوچرخه سواری هستید یا به دنبال ساحلی تمیز برای شنا هستید، با فلش علامت بزنید و پارک زیتون قشم را مقصد خود قرار دهید.

امکان برپایی چادرهای مسافرتی در این پارک وجود دارد و بسیاری از گردشگران پارک زیتون قشم را به دلیل مجاورت با دریا و امنیت بالای این ساحل انتخاب می کنند و اوقات خود را با خیال راحت می گذرانند. اگر می خواهید به کمپینگ بروید، می توانید روی پارک زیتون قشم حساب کنید.

ساحل ساحل روستای لافت

جنبه های معماری خانه های این روستا نکات جالبی را به نمایش می گذارد. ویژگی اصلی در اینجا دریچه های هوا یا هواکش های سنتی در اندازه های مختلف است. ساختمان ها یا خانه ها نزدیک به هم ساخته شده اند و خیابان ها نیز بسیار باریک هستند.

آثار تاریخی لافت عبارتند از: قلعه‌های نادری و پرتغالی‌ها، دو آب انبار با گنبدهای مدور، گورستان تاریخی، زیارتگاه‌های سید حسن منصور، شیخ موسی و شیخ اندرابی.

غار خربس جزیره قشم

غار خربس، غار دست ساز در قسمت جنوبی جزیره قشم در 15 کیلومتری شهر قشم به جاده سوزا قرار دارد. این جاده ای است که به دره ستاره ها می رسد. ساختار کوه ها و ارتفاعات قشم عموماً از ماسه های متراکم و سخت تشکیل شده است. فرسایش ناشی از حوادث طبیعی در این تخته های شنی دور از انتظار نیست، مانند فرسایش هایی که در دره های زیبای تنگه چاهکوه یا دره ستارگان قشم رخ داده است.

غار خربس که شامل چندین دهانه در دیواره کوهی کم ارتفاع است در همین ماسه‌های ماسه‌ای ایجاد شده است، اما بیشتر این دهانه‌ها و دالان‌های پشت آن‌ها که مربوط به یکدیگر هستند، دست ساز بوده و به دلیل کار مردم گذشته. همانند دوران اخیر، طرح های کنده کاری به دیوارهای این راهروها اضافه شده است. تنها قسمت طبیعی غار سوراخی است که در طبقه زیرین این دهانه ها قرار دارد.

اقامتگاه های ساحلی جزیره کیش

اقامتگاه هایی که در کنار دریا و لب ساحل قرار گرفته اند از محبوبیت خاصی برخوردارند بر خلاف جاذبه ها، در مورد اقامتگاه ها باید موارد زیادی را در نظر گرفت. قشم یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران است که مملو از هتل ها، خوابگاه ها و انواع اقامتگاه های دیگر است. بنابراین، پیدا کردن یک انتخاب خوب برای هتل در جزیره قشم ممکن است یک چالش واقعی برای شما باشد. خوشبختانه سپنجا می تواند در اجاره سوئیت به شما کمک کند تا بر اساس بودجه و سایر گزینه ها بهترین سوئیت اجاره ای قشم را پیدا کنید. یکی از ویژگی های مثبت اقامتگاه های بومگردی قشم مجهز بودن اکثر آنها به اینترنت و داشتن راهنمای تور و پرسنل مسلط به زبان های انگلیسی و عربی است.

کلام آخر

جزیره قشم پر از جاذبه های و مکانهای دیدنی فراوانی است که افراد زیادی را از سرتاسر دنیا به این مکان خوش و آب و هوا می کشاند این جزیره مکان های گردشگری و طبیعی زیادی دارد. جاذبه های گردشگری قشم مانند طبیعت بکر، آثار تاریخی، امکانات تفریحی و مراکز خرید که در این سفر منتظر شما هستند.


برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس