کد خبر 1428675
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
دست خالی فرانسوی‌ها در برگزاری المپیک ۲۰۲۴

کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل تورم، عدم پس‌انداز و نبود حامی مالی شدیدا در تنگنا قرار دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه مشهور «لوموند» فرانسه امروز در گزارشی از بحران این کشور در خصوص برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس خبر داد.

برگزار کنندگان المپیک ۲۰۲۴ به دلیل تورم، عدم پس‌انداز، نبود اسپانسر و حامی مالی به شدت با مشکل روبه‌رو هستند و دارد با هزینه‌های اضافی دست و پنجه نرم می‌کند.

دست خالی فرانسوی‌ها در برگزاری المپیک ۲۰۲۴

در تاریخ ۱۲ دسامبر یک جلسه بسیار مهم در پاریس برگزار خواهد شد. جایی که برای برگزارکنندگان المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در خصوص بروزرسانی بودجه‌ها و میزان هزینه‌ها تصمیم مهمی خواهند گرفت.

این جلسه رسمی خواهد بود و مسائلی چون تورم، چالش‌های امنیتی، جستجوی دشوار برای اسپانسر مالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. چیزی که به شدت در ریسک و خطر بالا قرار دارد و امکان دارد از کنترل این مجموعه خارج شود.

نشریه فرانسوی نوشت که همه المپیک گذشته را به خاطر دارند. جایی که میزبانی بازی‌ها باعث می‌شود که کشور در پرتگاه مالی قرار گیرد.

دست خالی فرانسوی‌ها در برگزاری المپیک ۲۰۲۴

میشول کادوت، مقام بین‌وزارتی دولت برای بازی‌های المپیک در این خصوص در سخنرانی خود در اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ گفت: هیچ اشتباهی قابل تحمل نخواهد بود، هم از سوی کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ که با بودجه ۹۷درصد از پول خصوصی اداره می‌شود و هم از سوی سولیدیو، نهاد عمومی که مسئول نظارت بر پروژه‌های زیرساختی پاریس ۲۰۲۴ است و با ۴۰درصد بودجه دولتی اداره می‌شود.

رئیس جمهور فرانسه، امانوئل مکرون نیز در تاریخ ۲۵ جولای در جلسه با شورای المپیک و پارالمپیک در الیزه نیز به این نکته اشاره کرد که هیچ مالیاتی برای بازی‌های المپیک در نظر گرفته نشده و مالیاتی وجود نخواهد داشت.

دست خالی فرانسوی‌ها در برگزاری المپیک ۲۰۲۴

لوموند اشاره کرد: هفته‌های آتی برای کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک پاریس بسیار مهم است زیرا باید راه‌هایی برای ارائه حساب‌های متعادل پیدا کند. در پایان ماه ژوئن، کمیته حسابرسی که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، هشدار داد که هزینه‌های برنامه ریزی شده از درآمدهای مورد انتظار فراتر رفته است. دو سال پیش گفته شده بود این کمیته برگزارکننده نیاز به پس انداز حدود ۳۰۰ میلیون یورو داشت ولی حالا هزینه‌ها زیادتر شده و یک مشکل دیگر برای این کمیته به وجود آورده است.

در قسمتی دیگر از این گزارش، لوموند نوشت که تورم یک میهمان ویژه و سورپرایزکننده برای پاریس ۲۰۲۴ بود. آنها اعتراف کردند که برای برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ بسیار در تنگنا قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس