200 کشته در درگیری های قبیله ای در «نیل آبی» طی فقط دو روز

منابع سودانی از کشته شدن حدود ۲۰۰ نفر در درگیری های دو روز چهارشنبه و پنج شنبه گذشته در ایالت «نیل آبی» خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، یک مقام محلی سودانی اعلام کرد که در درگیری‌های قبیله‌ای که چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در ایالت جنوبی «نیل آبی» رخ داد، حدود ۲۰۰ نفر کشته شدند.

طبق گزارش رسانه‌های محلی، «عبدالعزیز الامین» مدیر اجرایی شورای محلی در شهرک «واد الماحی» از توابع ایالت نیل آبی، گفت: حدود ۲۰۰ نفر در سه روستا کشته شدند و برخی از اجساد هنوز دفن نشده‌اند. او از سازمان‌های بشردوستانه برای کمک به مقامات محلی برای دفن اجساد درخواست کمک کرد.

این در حالی است که فرماندار ایالت نیل آبی روز جمعه در تمام مناطق این ایالت به مدت ۳۰ روز وضعیت اضطراری اعلام کرد و به نیروهای امنیتی قدرت کامل داد تا درگیری‌های قبیله‌ای را متوقف کنند. پلیس محلی، ارتش و مقامات اطلاعاتی و همچنین نیروهای پشتیبانی سریع نیز مأمور شدند تا با تمام امکانات موجود برای توقف درگیری‌های قبیله‌ای مداخله کنند.

گفتنی است که مقامات محلی این ایالت از روز دوشنبه گذشته و پس از کشته شدن ۱۳ نفر در درگیری‌ها میان قبیله «الهوسا» و گروه‌های رقیب، منع آمد و شد شبانه را اعمال کردند اما با وجود تدابیر امنیتی، درگیری‌ها تجدید شد. پنجشنبه گذشته، صدها نفر در شهر «دامازین» مرکز ایالت نیل آبی در اعتراض به خشونت تظاهرات کردند و برخی تظاهرکنندگان خواستار کناره گیری فرماندار این ایالت شدند زیرا معتقدند که او قادر به محافظت از مردم نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس