..

اندیشکده‌های آمریکایی معتقدند به دنبال انتخاب رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق در هفته گذشته، گروه‌ها و شخصیت‌های هم افق با ایران در سه قوه حضور پیدا کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: مؤسسه واشنگتن به قلم حمدی مالک کارشناس مسائل عراق می‌نویسد: اکنون گروه‌های نزدیک به ایران در عراق روی کار آمده و در مجلس، قوه قضائیه و دولت مسلط شده‌اند.

امریکن انترپرایز هم در تحلیل تحولات اخیر عراق پرداخته و با اشاره به دوره نخست‌وزیری الکاظمی از نظر غرب به ویژه آمریکا، پرسیده که آیا دولت جدید می‌تواند عراق را ترمیم کند؟

مایکل روبین تصریح می‌کند:: تاریخ با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر موقت عراق مهربان نبود. وی یک محقق حقوق بشر، روزنامه‌نگار و تکنوکرات امنیتی است که پس از اعتراضات سراسری که باعث برکناری «عادل عبدالمهدی» از پست نخست‌وزیری شد، قدرت را در دست گرفت. نخست‌وزیری وی خوش‌بینی فراوانی را در واشنگتن و بسیاری از کشورهای غربی به وجود آورد، هر چند که کارنامه موفقی از نظر غربی‌ها نداشت.

عراقی‌ها او را برای انجام اصلاحات انتخاباتی از طریق پارلمان و در هم شکستن سیستمی که در آن سران احزاب سیاسی از موقعیت خود برای منفعت شخصی و به ضرر ملت عراق استفاده می‌کردند، مامور کردند. در هر صورت عراقی‌ها عصبانی بودند. عراق از زمان سرنگونی صدام حسین توسط آمریکا صدها میلیارد دلار نفت استخراج کرده بود، اما اکنون زیرساخت‌های عراق بیشتر شبیه یمن است تا دبی. بهترین راه برای آینده عراق، یک انقلاب و حذف سیاستمداران فعلی است.

یادآور می‌شود آمریکا ظرف چند سال اخیر پس از شکست خوردن در مقابل مردم سالاری و انتخابات در عراق، مسیر آشوب‌افکنی از طریق احیای بقایای حزب بعث و داعش را در پیش گرفته است. و از فرآیند انتخابات اخیر و نتایج آن به شدت ناراضی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    انقلاب خدایی ما ممجری سبک زیست ابراهیمی وحامی ازاده ها وتوبه کرده های مصلح ومجازات جنایتکاران درهمه جهان فعال است
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 1
    نون خور اضافی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس