کد خبر 1427683
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
تویوتا

تویوتا فورچونر شاسی‌بلند بر پایه هایلوکس شکل گرفته و بنابراین به لطف شاسی فریم نردبانی خود می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن در آفرود داشته باشد.

به گزارش مشرق، این خودرویی که مشاهده می‌کنید توسط تیونری با نام اتوبات آفرود PH دستکاری شده و در ارتقای آن قطعات چندین کمپانی شناخته شده بکار رفته‌اند. این پروژه هم‌اکنون پروجکت آلبینو نام دارد و بر پایه تویوتا فورچونر GR-S ۲۰۲۲ شکل می‌گیرد هرچند خروجی نهایی کار یک خودرو با ظاهر وحشی است که شباهت زیادی به نسخه استاندارد ندارد.

تویوتا فورچونر GR اسپرت؛ هیولای آفرود +عکس

واضح‌ترین تغییر این خودرو افزایش ۱۵۲ میلی‌متری ارتفاع سیستم تعلیق است که توسط یونی کورن صورت می‌گیرد. لاستیک‌های ۳۵ اینچی نیتو و رینگ‌های ۲۰ اینچی KMC کراول نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند. سیستم تعلیق ارتقا یافته فورچونر از شوک‌های جدید، بازوهای کنترل بالایی امو و… سود می‌برد. برسیم به پیشرانه ۲.۸ لیتری توربو دیزل تویوتا که به فیلتر هوای K&N مجهز شده هرچند احتمال دارد قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری نسخه استوک را حفظ کرده باشد. لیست تغییرات این شاسی‌بلند ژاپنی همچنین شامل لوک های ARB، ترمزهای قوی‌تر شرکت AP ریسینگ و حفاظ‌های زیر بدنه خواهد بود.

تویوتا فورچونر GR اسپرت؛ هیولای آفرود +عکس

ظاهر آفرود خودرو نیز با سپر جلوی گرفته شده از تیونر استرالیایی هامر تکمیل شده است. به این موارد باید پله‌های جانبی تاشو را نیز اضافه کنیم. اسنورکل TJM نیز باعث افزایش عمق غوطه‌وری خودرو در آب می‌شود و وینچ کارای آن نیز به جلوگیری از گیر کردن در گل‌ولای کمک شایانی می‌کند. کاپوت جدید، روف راک و… جزو موارد دیگر قابل‌ذکر هستند.

در بخش عقب نیز خروجی اگزوز کربنی TRD وجود دارد. وقتی وارد کابین شوید تغییرات زیادی را مشاهده نخواهید کرد هرچند صندلی‌های اسپرت ریکارو با پوشش قرمز و پشت‌سری‌های یکپارچه جزو موارد برجسته خواهند بود. ما هزینه کلی این تغییرات را نمی‌دانیم اما با توجه به میزان بهبودهای رخ داده حدس می‌زنیم پروژه‌های گران‌قیمت باشد. البته باید به یک نکته اشاره کرد و آن اینکه پروجکت آلبینو قطعاً در جاده جلب‌توجه خواهد کرد. شاید پرفورمنس و هندلینگ این تویوتا فورچونر در جاده به خاطر لاستیک‌ها و ارتفاع زیاد از سطح زمین تحت تأثیر قرار گرفته باشد اما در آفرود می‌تواند این نقیصه را جبران کند.

تویوتا فورچونر GR اسپرت؛ هیولای آفرود +عکس

منبع:پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس