نیروهای امنیتی عراق در حالت آماده باش کامل قرار می گیرند

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از منبع خاص خود، از آماده باش کامل نیروهای امنیتی عراق به منظور تشکیل دولت جدید این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از منابع خاص خود از آماده باش کامل نیروهای امنیتی عراق به منظور تشکیل دولت جدید این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، این منابع گفتند که دستگاه‌های امنیتی عراق از تاریخ ۲۴ ماه اکتبر جاری (۲ آبان) در حالت آماده باش قرار خواهند گرفت و این وضعیت تا ۲۶ اکتبر (۴ آبان) ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که محمد شیاع السودانی نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق گفت که بحث و بررسی با تمام گروه‌ها و مؤلفه‌های این کشور به منظور تشکیل دولت در جریان است.

گفتنی است محمد شیاع السودانی به تازگی مأمور به تشکیل دولت جدید عراق شده و رایزنی‌ها در زمینه انتخاب وزرای کابینه را آغاز کرده است.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه پیشتر اعلام کرده بود که برنامه دولت وی بر ابعاد خدماتی و اقتصادی زندگی شهروندان متمرکز است وهیچ طرف کارآمد و فعالی از مشارکت در این مسیر کنار گذاشته نخواهد شد.

«عبداللطیف رشید» رئیس جمهور جدید عراق که توسط مجلس این کشور به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد، پنجشنبه گذشته «محمد شیاع السودانی» نامزد ائتلاف چارچوب هماهنگی را مأمور تشکیل دولت کرد.

ائتلاف «ادارة الدولة» در عراق شنبه را موعد رأی اعتماد به دولت جدید عراق اعلام کرد. بر اساس این گزارش، در بیانیه این ائتلاف آمده است که روز گذشته نشستی برای بررسی تشکیل دولت در دفتر محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق برگزار شد.

در این نشست آخرین تحولات سیاسی کشور و لزوم تسریع در تشکیل دولت خدمتگزار بررسی شد.

ائتلاف ادارة الدولة اعلام کرد که روز شنبه موعد رأی اعتماد به تمام اعضای کابینه دولت جدید عراق است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    حال اگر این شیا السودانی از اصلاح طلبان نبود ودرایران می خواست رییس جمهور شود انترهای آمریکا در ایران اصلاح طلبان چه بازی سرکشور در می آوردند واز این شاخه به آن شاخه می پریدند که این ایرانی نیست وسودانی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس