مسکو: ایران می‌تواند تجربیاتش در شرایط تحریم را به اشتراک بگذارد

نخست وزیر روسیه امروز در دومین مجمع اقتصادی خزر تصریح کرد: ایران می تواند تجربیات خود در توسعه ظرفیت هایش در شرایط تحریم های چند ساله غرب را به اشتراک بگذارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه معتقد است که ایران می تواند تجربه توسعه ظرفیت های خود را در شرایط تحریم های چندین ساله غرب را با ۵ کشور حاشیه دریای خزر به اشتراک بگذارد؛ چون هر یک از این کشورها در تلاش برای غلبه بر وابستگی به محصولات وارداتی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر روسیه در دومین مجمع اقتصادی خزر در این باره تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف راهبردی ۵ کشور حاشیه دریای خزر، تعمیق همکاری های تجاری و تشکیل زنجیره های تولید جدید است. هر یک از کشورهای ما به دنبال غلبه بر وابستگی به محصولات وارداتی هستند و برنامه های ویژه ای برای این امر در حال اجرا است.

«میخائیل میشوستین» در این خصوص افزود: در روسیه و قزاقستان، لیست بخش ها و محصولات اولویت دار برای جایگزینی، تقریباً تمام صنایع را شامل می شود. ترکمنستان نیز برنامه های مشابهی دارد. ایران می تواند تجربیات خود را در توسعه ظرفیت هایش در شرایط تحریم های چند ساله غرب به اشتراک بگذارد.

وی اضافه کرد که روسیه برای همکاری با شرکای خود در این زمینه ها آماده است.

به گزارش مهر، گفتنی است نخستین مجمع اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر مرداد ماه سال ۱۳۹۸ با حضور ۵ کشور عضو یعنی ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان در منطقه گردشگری آوازه ترکمنستان برگزار شد. رئیس جمهور کشورمان نیز در تیر ماه سال جاری در ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر در کشور ترکمنستان شرکت و سخنرانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس