کد خبر 1423824
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
اقبالی: روابط جای مسایل فنی لیگ را گرفته است/ ساپینتو مشکل اول استقلال خواهد بود

اقبالی با تاکید بر رفتارهای ساپینتو گفت: تنش و رفتارهای ناهنجاری که ساپینتو از خود نشان می‌دهد در نهایت به ضرر استقلال تمام خواهد شد و باید در این خصوص تمهیدات لازم از سوی مسئولان باشگاه اتخاذ شود.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی که سابقه حضور در کادر فنی استقلال تهران را در کارنامه دارد پیرامون مسایل روز لیگ برتر فوتبال ایران و باشگاه استقلال به نکاتی اشاره کرد که در ادامه با هم می‌خوانیم.  

اقبالی: روابط جای مسایل فنی لیگ را گرفته است/ ساپینتو مشکل اول استقلال خواهد بود

عملکرد سینوسی لیگ باید به درستی تحلیل شود

این کارشناس فوتبال کشورمان می‌گوید: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به هفته هشتم خود رسیده و تا امروز تیم‌ها ۷ بازی را انجام داده‌اند. در این مدت برخی از بازی‌ها در حد قابل قبول بوده است اما در مقابل بازی‌هایی را هم داشته‌ایم که در حد و اندازه‌های لیگ برتر فوتبال نبوده و این مسیر سینوسی که وجود دارد نشان می‌دهد شرایط و روند تیم‌ها طبق یک شیب ملایم نبوده و به اصطلاح بالا و پائین دارد.

به نظر او یکی از مسایلی که باید به خوبی تحلیل شود به عدم درک متقابل بازیکنان در زمین بازی باز می‌گردد، از سویی دیگر بازیکنان ما در برابر تاکتیک‌پذیری به نوعی مقاومت می‌کنند و این مسایل هم در عملکرد تیم‌ها در جریان لیگ موثر است. 

اقبالی: روابط جای مسایل فنی لیگ را گرفته است/ ساپینتو مشکل اول استقلال خواهد بود

 ارتباطاتی که در لیگ اثرگذار است؛‌ روابط جای مسایل فنی را گرفته است

اقبالی این‌گونه ادامه می‌دهد، لیگ برتر فوتبال یعنی این‌که شما شاهد رقابت‌ تیم‌ها در بالاترین سطح فنی باشید. همانطور که در همه جای دنیا این مساله میلیون‌ها هوادار و علاقه‌مند را معطوف به خود کرده و زیبایی‌ها و جذابیت‌های این ورزش را دو چندان می‌کند اما در فوتبال ما برخی از اتفاقات نشان می‌دهد ارتباطات در لیگ ما موثر بوده و حتی روابط جای مسایل فنی را گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ساپینتو پتانسیل زدن ۷ - ۸ نفر با هم را دارد

مگر می‌شود بازیکنی که در بالاترین سطح فوتبال یک کشور بازی می‌کند در مهار یا کنترل توپ عملکرد مطلوبی نداشته باشد؟‌ متاسفانه در برخی از رقابت‌های لیگ بازیکنانی را می‌بینیم که در حد و اندازه‌های لیگ برتر نبوده و چیزی برای ارائه مسایل فنی خود ندارند اما به راحتی در لیگ برتر بازی کرده و رقم‌های میلیاردی هم دریافت می‌کنند و باید دید آن‌ها بر اساس چه روابطی به لیگ برتر رسیده‌اند؟

اقبالی: روابط جای مسایل فنی لیگ را گرفته است/ ساپینتو مشکل اول استقلال خواهد بود

مس رفسنجان را هم مدعی بدانید

این کارشناس فوتبال کشورمان می‌گوید: شرایط تیم‌ها در لیگ به بحث مسایل مالی و جذب بازیکنان باز می‌گردد، البته عوامل دیگری هم دخیل خواهد بود اما این دو فاکتور را باید جدی گرفت. تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر سیرجان از جمله تیم‌هایی هستند که می‌توانند مدعی جام باشند اما به نظر من باید تیم مس رفسنجان را هم به این ترکیب اضافه کرد. 

البته فوتبال ما با مشکلاتی دست و پنجه نرم‌ می‌کند که شاید در هیچ جای دیگر دنیا نتوانیم مشابه آن را پیدا کنیم اما به هر حال شرایط همین‌گونه است و باید دید در همین وضعیت روند لیگ به چه صورتی پیش خواهد رفت.

اقبالی: روابط جای مسایل فنی لیگ را گرفته است/ ساپینتو مشکل اول استقلال خواهد بود

ساپینتو مشکل بزرگ استقلال است

مربی اسبق استقلال خاطر نشان کرد: از روزی که ساپینتو به تهران آمد به نظر می‌رسید که هیجانی بوده و در رفتار و کردار خود به نوعی ناهنجاری دارد اما آنچه در این هفته از لیگ رخ داد جای هیچ دفاعی را باقی نگذاشت و باید مسئولان باشگاه خیلی سریع در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

بازیکن در داخل و خارج از زمین نگاه و حواسش به مربی است، وقتی مربی با رفتارهای هنجارشکنانه و با تنش بسیار بازیکنان خود را هدایت می‌کند طبیعی است آرامش تیم به هم ریخته و شرایط دچار تغییر و تحول شود. 

وضعیت باشگاه استقلال هم الان بر همین منوال است، به نظر من ساپینتو هنوز نمی‌داند در کجا کار می‌کند و جایگاه باشگاه استقلال کجاست. یا باید او را نسبت به شرایط تفهیم کرد و یا تا تیم دچار مشکل نشده برای تغییر و تحولات کادر فنی وارد عمل شد چرا که ممکن است اتفاقاتی رخ بدهد که دود آن به چشم تیم و باشگاه برود. 

اقبالی: روابط جای مسایل فنی لیگ را گرفته است/ ساپینتو مشکل اول استقلال خواهد بود

بازیکنان مراقب خود باشند، مسایل فنی را جدی بگیریم

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: درسالی به سر می‌بریم که منتهی به جام‌جهانی است و در این شرایط بازیکنان به دنبال آن هستند تا خود را از خظر مصدومیت دور نگاه دارند، همین مساله باعث می‌شود کیفیت لیگ پائین بیاید چرا که اگر بازیکن احساس خطر کند خود را از این شرایط دور کرده و به نوعی تمام و کمال در خدمت تیم و باشگاه نخواهد بود.

البته در لیگ‌های معتبر و سطح اول فوتبال دنیا بازیکنان به این مسایل واقف هستند و در زمان تمرین و بازی مراقب خود و سایرین هستند اما در فوتبال ما حتی بارها شاهد بوده‌ایم که در زمان تمرین نیز به دلایل مختلف بازیکنی مصدوم شده و مدت‌ها از شرایط بازی دور مانده است. به نظر من باید این فرهنگ در فوتبال ما نهادینه شود که خود بازیکنان مراقب همدیگر باشند تا هم فوتبال زیبا و جذابی را شاهد باشیم و هم سرمایه‌های فوتبال ما از خطر مصدومیت دور بمانند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس