کد خبر 1423805
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
نکونام «کی‌روش کوچک‌تر» است/ سبک قلعه‌نویی منسوخ شده

یک پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید آبی‌ها پایتخت در بازی مقابل فولاد باید روی ضد حمله‌های حریف تمرکز داشته باشند.

به گزارش مشرق، علی لطیفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت گفت: یک زمانی، از ساپینتو انتقاد می‌شد اما من از این مربی حمایت کردم چون استقلال داشت کار خود را با یک مربی جدید دارد تجربه می‌کرد. فلسفه‌ای که ساپینتو داشت، نیاز به زمان بود تا جا بیفتد. فلسفه او، بازی مالکانه است و هر چه استقلال جلوتر رفت، تیم هماهنگ‌تر نشان داد و شرایط بهتر شد و ساپینتو به وضعیت مطلوب خود رسید. استقلال سال گذشته توانست قهرمان لیگ برتر شد اما ما بازی جذابی از استقلال ندیدیم. هواداران با وجود این که از نتایج راضی بودند اما از نحوه بازی تیم راضی نبودند. استقلال ساپینتو، یک فوتبال نتیجه‌گرا همراه با بازی تماشاگرپسند ارائه می‌دهد.

او درباره پیروزی ۲ بر یک آبی‌پوشان پایتخت مقابل گل‌گهر سیرجان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: در بازی مقابل گل‌گهر، امیر قلعه‌نویی سبک کلاسیک و همیشگی خود را داشت اما قلعه‌نویی اگر یک دهه است که تیم‌هایش قهرمان نمی‌شوند، شاید به خاطر این است که سبک قلعه‌نویی منسوخ شده است و دست قلعه‌نویی رو شده است. تیم‌های قلعه‌نویی سرمایه‌گذاری‌های کلان می‌کنند تا قهرمان شوند. امیر قلعه‌نویی سومین فصل خود را در گل‌گهر می‌گذراند و مدیران از او انتظار قهرمانی دارند. آنالیز استقلال نسبت به گل‌گهر فوق‌العاده بود و توانستند تاکتیک امیرقلعه‌نویی را خنثی کنند. اعتقاد من این است که استقلال توانست با شایستگی سه امتیاز بازی را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید:

آمانوف از لیست سیاه ساپینتو خارج می‌شود؟

لطیفی افزود: استقلال از جایی که یامگا حضور داشت، سمت راست نیمه زمین گل‌گهر را اذیت کرد و این نشان داد که استقلال آنالیز خوبی از گل‌گهر داشته است و در نهایت به پیروزی رسید. استقلال به نوعی رقیب مستقیم خود را شکست داد و یک بازی ۶ امتیازی بود و این اتفاق می‌تواند شرایط بهتری را برای بازی با فولاد ایجاد کند.

این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره حواشی‌ بازی این تیم مقابل گل‌گهر و اخراج ریکاردو ساپینتو در این این مسابقه گفت: من خودم از جمله مربیانی‌ام که برون‌گرا هستم و فوتبال هم نیاز به چنین مربی‌هایی دارد. مربیان باید بازیکنان خودشان را تهییج کنند و در بازی تاثیرگذار باشند. کار ساپینتو در این رابطه بیش از اندازه شده است و این می‌تواند به استقلال آسیب بزند. ساپینتو باید روی اعصاب و روانش کنترل داشته باشد.

او درباره تقابل استقلال مقابل فولاد در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر گفت: در این بازی دو سبک متفاوت خواهیم دید. سبک ساپینتو فوتبال مالکانه است و می‌خواهد تیمش را با پاس‌های متعدد و کارهای ترکیبی به نتیجه مد نظر خود برساند. طرف مقابل، مربی‌ای است که جوان‌تر است و پایه کارش، با مربی‌ای بوده است در کار دفاعی بسیار قوی است. نکونام تاثیر گرفته است و یک «کی‌روش کوچک‌تر» است. فلسفه فوتبال نکونام این است که فضاها را محدود کند و در نهایت زمانی که صاحب توپ شود، در ضد حملات به نتایج مورد نظر خود برسد. در این فصل شکل مقداری بازی جواد نکونام تغییر کرده است اما اعتقاد اصلی این مربی به فوتبال دفاعی است و در سطح آسیا هم این سبک را داشته است. استقلالی‌ها باید حواس خود را جمع کنند و ضد حمله نخورند و باید روی ضربات ایستگاهی تمرکز داشته باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    1 0
    فعلا که تیم آقای قلعه نویی با همان روش منسوخ شده صدر نشین لیگ است! شما که با روش روزآمد کار می کنی بفرمایید چه افتخاری نصیب فوتبال کرده ای! هنوز هم امیر خان بهترین مربی فوتبال ایران است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس