انتقاد اوکراین از اروپا بابت «تاخیر» در ارسال کمک به کی‌یف

یک مقام ارشد اوکراینی، تأخیر در ارسال کمک اقتصادی اتحادیه اروپا به کی‌یف را «غیرقابل پذیرش» خواند.

به گزارش مشرق، اولگ اوستنکو، مشاور اقتصادی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در ادامه اعمال فشار این کشور بر اتحادیه اروپا، این بلوک را بابت تأخیر در ارسال کمک اقتصادی به کی‌یف مورد انتقاد قرار داده و معتقد است که نیازهای کشورش باید زودتر برآورده شود.

انتقادات اوستنکو در حالی مطرح شده که اتحادیه اروپا دیروز (دوشنبه) بسته کمک مالی دیگری را به ارزش ۴.۹ میلیارد دلار برای تخصیص به اوکراین تصویب کرد.

اوستنکو درباره تأخیر اروپا در ارسال کمک به اوکراین گفت: وزیر دارایی ما زیر فشار بسیار زیادی است. وقتی که او چک‌ها را به ارتش و صندوق‌های حقوق بازنشستگی ارسال می‌کند، ما باید این پول را در جیب‌مان داشته باشیم. از این رو، تأخیر یک یا چند هفته‌ای به هیچ وجه قابل قبول نیست.

در حالی که اتحادیه اروپا در ابتدا در ماه مه، بسته ۸.۸ میلیارد دلاری را تصویب کرده بود، تنها بخش کوچکی از آن به اوکراین ارسال شده است. تازه‌ترین بسته اتحادیه اروپا، کمک ۴.۹ میلیارد دلاری را به سه بخش تقسیم کرده که تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ به کی‌یف ارسال خواهد شد و باقیمانده بسته اولیه، احتمالاً تا سال آینده به دست اوکراین می‌رسد.

توافق دیروز برای ارسال این کمک به اوکراین، پس از ماه‌ها بحث بین اعضای اتحادیه اروپا بر سر قالب و چگونگی اعطای این کمک، به سرانجام رسید. آلمان بر این باور بود که این بسته باید به جای وام، به عنوان کمک بلاعوض ارسال شود. برلین با تخصیص بسته ۴.۹ میلیارد دلاری به اوکراین در قالب وام موافقت کرده اما اتحادیه اروپا هنوز بر سر الباقی مبلغ به توافق نرسیده است.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در فوریه، کی‌یف همواره به شدت به کمک‌های خارجی وابسته بوده به طوری که بازده اقتصادی این کشور در سال جای با ضرر بیش از ۴۰ درصدی و دولت این کشور به طور ماهانه با کسری بودجه حدود ۵ میلیارد دلاری روبه‌رو شده است.

در حالی که آمریکا برای ارسال و تزریق پول به اوکراین، از هیچ فرصتی دریغ نکرده و تنها در یک فقره کمک اقتصادی و بشردوستانه، حدود ۲۰ میلیارد دلار به اوکراین تخصیص داده است، اتحادیه اروپا تردید زیادی داشته و اعضای این بلوک در مجموع کمی بیشتر از ۱۳ میلیارد دلار برای کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    عجله داری ها
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    همه حتی در کوچه وبازار فقط از خیانت سران ارتش روسیه حرف می زنند پوتین باید انها را که شکست خورده اند برکنار یا اعدام نماید به مقامات نیز برسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس