ایران درباره صدور بیانیه‌های عجولانه پیرامون حوادث اخیر هشدار داد

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو درباره صدور بیانیه‌های عجولانه توسط سایر کشورها علیه حوادث اخیر در ایران هشدار داد.

به گزارش مشرق، علی بحرینی روز  دوشنبه مورخ ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ در پاسخ به بیانیه مشترک گروهی از کشورها ذیل بحث عمومی ماده ۸ نشست ۵۱ شورای حقوق بشر  سخنرانی کرد. 

بحرینی گفت از همان لحظه اول درگذشت خانم مهسا امینی، مقامات عالی رتبه ایران از جمله مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دستور بررسی جزئیات این حادثه ناگوار را با «فوریت و دقت» صادر کردند.  

رئیس جمهور شخصا در تماس مستقیم با خانواده وی ابراز همدردی کرد و اطمینان داد که یک بررسی جدی، شفاف و کامل در مورد این موضوع انجام خواهد شد. مجموعه ای از اقدامات انجام شده است، از جمله ایجاد مکانیسم های تحقیقاتی زیر نظر دولت و قوه قضاییه، یافته های تحقیقات در حال انجام  به زودی با شفافیت کامل منتشر خواهد شد.

بحرینی در سخنرانی خود گفت بر اساس چند اصل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف است از حق آزادی بیان و اجتماعات مسالمت آمیز حمایت کند. با این حال، همانطور که رئیس جمهور ما نیز تاکید کرد، خشونت و بی نظمی مخل امنیت و آسایش مردم بوده حقوق ملت را نقض می کند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در این نشست، گفت در حالی که دولت در تلاش برای برقراری نظم عمومی و بررسی روند است، درخواست داریم تا از صدور اعلامیه یا بیانیه عجولانه توسط دیگران خودداری به عمل آید. 

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ادامه گفت رویکرد دوگانه و گزینشی و انتشار اطلاعات نادرست، جعلی و گمراه کننده یکی از تهدیدهای جدی برای ارتقای حقوق بشر است. تحریک به خشونت، سخنان نفرت انگیز، بی نظمی عمومی و تروریسم در هیچ جامعه ای پذیرفته نیست. 

ما از تلاش های واقعی برای حمایت از حقوق زنان و دختران قدردانی و استقبال می کنیم. ایران یکی از موفق ترین و بهترین نمونه های ارتقاء حقوق زنان است و شاخص های مختلف، به خوبی، پیشرفت چشمگیر زنان ایرانی در حوزه های آموزش، بهداشت، صنعت، اقتصاد و سیاست را نشان میدهند. 

بحرینی در پایان سخنرانی خود گفت جمهوری اسلامی ایران به طور جدی به تعهدات بین المللی خود در زمینه حقوق بشر متعهد بوده و برای ارتقای حقوق بشر مردم خود به ویژه زنان و دختران، فعالانه با شورای حقوق بشر، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر و  سازوکارهای حقوق بشری تعامل خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 1
    مسخره ست، جورج فلوید که به قتل رسید خیلی از مردم و افکار عمومی ناراحت شدن، دولت ایالات متحده اومد برای روشن شدن افکار عمومی توضیح بده؟؟ جاسوس روسی با دخترش تو انگلیس ترور شد دولت بریتانیای صغیر توضیح داد؟؟ الان مرگ طبیعی این خانم رو دولت ما باید به دنیاااااا توضیح بده؟؟؟
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 1
      دقیقاااااااا همش بخاطر اینکه ما رسانه نداریم و ضمنا کشورای دیگه ۸۰۰۰۰۰شبکه همزبان خودشون قفل نکردن روشون هر غلطی دلشون میخواد میکنن کسیم صداش درنمیاد.مرگ بر خائنین
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 1
      یه جوری با بی تفاوتی میگی مرگ اون خانم ، انگار طرف ( خدای نکرده ) گوسفند بوده !! جان یه انسان خیلی چیز مهمیه ! اسلام حامی حقوق و جان انسانهاست !! اگه انسانی بیگناه جونش رو از دست بده ، دنیا باید کن فیکون بشه !!
  • CA ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 1
    دام صهیونیسم هست برای ایران و روابطش. خودشون در چاه خواهند افتاد
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    اینها که همشون طرف شمان چرا نگرانید؟ فقط می خوان نرخ رو بالا ببرند مگر نه چرا باید تو این اوضاع دولت آمریکا 7میلیارد دلاربلوکه شده تو کره جنوبی رو آزاد کنه؟
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    اگر اینها بیانیه شان ارزش دارد چرا برای ماجرای قاشقچی بیانیه ندادند اینها خود یک طرف این ماجرایند
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    چرا در ماجرای جرج فلوید که جلوی دوربین و زیرزانوی پلیس جان داد و به هیچ وجه محل شک و شبهه ای نبود هیچ بیانیه ای صادر نشد؟ مرگ بر سازمان جهانی حقوق ششر
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 1
    خودشان از طریق رسانه دو قطبی سازی می کنند برای شما مردم ایران و بعد تبلیغ برای آشوب و تحریم آن وقت می خوای بیانیه ندهند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس