آل‌سعود؛ نیازمند انحراف افکار عمومی/ چرا رسانه‌های سعودی آتش‌بیار اغتشاشات در ایران شده‌اند؟

آل‌سعود این روزها بیش از هر زمان دیگری نیازمند انحراف افکار عمومی جهانیان نسبت به وقایع مختلف مربوط به این کشور است و رسانه‌های سعودی آتش بیار اغتشاشات در ایران شده‌اند تا این هدف محقق شود.

به گزارش مشرق، به عقیده شماری از کارشناسان مسائل سیاسی، آل‌سعود و خاندان پادشاهی عربستان‌ در سال‌های اخیر درگیر حواشی و رخدادهایی بوده که همواره سبب ایجاد ابهامات و پرسش‌هایی در اذهان عمومی مردم جهان شده است.

تحولات مختلفی در ارتباط با خاندان سعودی در این سال‌ها رخ داده که هیمنه سابق آنها را بیش از همیشه در هم شکسته است و سیاستمداران سعودی، این روزها بیش از هر زمان دیگری نیازمند انحراف افکار عمومی جهانیان نسبت به وقایع مختلف مربوط به این کشور هستند.

رسانه‌های سعودی به‌زعم شماری از کارشناسان سیاسی و امور بین‌الملل، در روزهای اخیر آتش بیار معرکه آشوب‌ها و اغتشاشات در ایران شده‌اند تا این هدف سیاسیون این کشور محقق شود.

شکست پشت شکست!

محمدحسن قدیری‌ابیانه، کارشناس مسائل سیاسی درباره شرایط امروز آل‌سعود می‌گوید: آل‌سعود حق دارد از ایران اسلامی عصبانی باشد؛ زیرا احساس می‌کند عربستان‌سعودی دیگر بدون حمایت نمی‌تواند سرپا بایستد؛ ولی جمهوری اسلامی ایران 40 سال است که نه‌تنها سرپا ایستاده، بلکه پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: مقامات سعودی نمی‌توانند با توسل به رسانه‌های خود و دامن زدن به مسائل داخلی سایر کشورها، بر حقارت امروزشان سرپوش بگذارند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آل‌سعود با وجود همه تسلیحات گران‌قیمت و حمایت همه‌جانبه آمریکا، رژیم صهیونیستی و غربی‌ها نتوانسته از پس ملت نیازمند اما مقاوم یمن برآید.

قدیری‌ابیانه گفت: آل‌سعود از اینکه ایران در عرصه‌های مختلف در حال پیشرفت بوده و در صحنه‌های مختلف در حال شکست از نفوذ ایران است، نگران و سرخورده بوده و سازمان‌های تروریستی و رسانه‌ای مختلفی با پول سعودی تشکیل شد تا شکست آنها را در سوریه، یمن، عراق و لبنان بپوشاند و آنها از هر دستاویزی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند.

دلارهای نافرجام!

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سعودی‌ها در بحرین نتوانستند قیام مردم را ساقط کنند و علی‌رغم جنایات بسیار در یمن بر این کشور مسلط شوند، تصریح کرد: لعن بر آل‌سعود در کنار مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز شعار فراگیر مردم یمن شده است.

قدیری‌ابیانه با تأکید بر اینکه آمریکا با صرف چند هزار میلیارد دلار در جنگ با عراق نتوانست بر این کشور حاکم شود، اضافه کرد: شیعیان عراق اکثریت قدرت سیاسی را در این کشور به دست گرفته و اهل سنت نیز به‌اندازه نسبت جمعیتی‌شان در حاکمیت شریک هستند و این خوشایند سعودی‌ها نیست.

وی افزود: با وجود اینکه عربستان‌سعودی و شرکای مرتجعش نظیر رژیم صهیونیستی، ترکیه، اروپایی‌ها و آمریکا قصد حذف «بشار اسد» را داشتند و ده‌ها میلیارد دلار برای سرنگونی‌اش هزینه کردند؛ اما «اسد» توانست بر قدرت باقی بماند و ترکیه نیز سیاست متفاوتی نسبت به گذشته اتخاذ کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عربستان‌سعودی و هم‌پیمانانش نتوانستند قطر را محاصره کرده و از پای دربیاورند؛ زیرا ایران اجازه این کار را نداد، تصریح کرد: پیشروی حزب‌الله لبنان در جلب اذهان عمومی و قدرت روزافزون آن، شکست دیگر برای آل‌سعود است.

حراج حیثیت نداشته!

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه «بن‌سلمان» آن‌قدر درمانده شده که با حراج حیثیت نداشته آل‌سعود، رابطه با رژیم صهیونیستی را به ابعاد استراتژیک ارتقا داده است، اضافه کرد: سعودی حتی تأمین امنیت فرودگاه‌های عربستان را به صهیونیست‌ها سپرد و این یعنی بن‌سلمان از داخل کشور احساس حقارت می‌کند و نمی‌تواند به نیروهای امنیتی خویش اعتماد داشته باشد.

قدیری‌ابیانه افزود: این شاهزاده شیفته قدرت بذر کینه را با شکنجه و مصادره اموال برخی شاهزاده‌ها و برکناری ولیعهد قانونی و سنت‌شکنی در این رابطه در خاندان آل‌سعود کاشت و دیر یا زود در معرض خطر است و پایه‌های آل‌سعود در عربستان سست شده است.

وی ادامه داد: خاندان آل‌سعود، شکست از ایران را در رابطه با حمایت از امثال ریگی و تأمین بودجه برای ترورهای منافقین و امثال آن و هم در جنگ تحمیلی تجربه کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: راه‌اندازی شبکه‌های مختلفی رادیویی و تلویزیونی سعودی یا تزریق پول به رسانه‌های وابسته که این روزها آتش بیار اغتشاشات و آشوب‌ها در ایران شده‌اند، نیز با هدف سرپوش گذاشتن به افتضاحات خاندان سعودی صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    4 3
    از روی حسن همجواری و روابط حسنه ایه که وزیر خارجه سعودی میگفت .در امنیت داخلی کشورمون ورود و مداخله مستقبم میکنن . شاید دست دوستی عربستان سعودی بسوی ما درازه و ما از دیپلماسیش سر در نمیاریم و به مداخلاتش اعتراض میکنیم .
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 3
    چرا میگین اغتشاش.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 0
    زیرا حرام لقمه و بی شرف هستند.خوبه حالا ایران آنچنان شبکه و رسانه بین المللی نداشته و ندارد.هرچی هست داخلیه،شما هستید که داعش،القاعده،وهابی،سلفی،کومله و... درست میکنید.شمایید که اینترنشنال،voa،بی بی سی،من تو،کلمه،صدها شبکه درست میکنید
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 0
    قديري درست و سریع بگو آمریکا چند هزار میلیارد در عراق خرج کرد؟ درٱمد ٱمریکا از فروش یا بهتر گفته شود دزدی نفت عراق چند دلار بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس