کد خبر 1422524
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵
گیاه کالادیوم

یک کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی گفت: رشد گیاه کالادیوم ضعیف است و به تغذیه مصنوعی احتیاج دارد که هر دو هفته یک بار طبق دستور باید عمل شود.

به گزارش مشرق، زهره حسنی  اظهار کرد: گیاه آپارتمانی کالادیوم که با نام فیل‌گوش نیز شناخته می‌شود دارای برگ‌های نیزه‌ای شکل و چشم‌گیر است. این برگ‌ها نازک هستند و به شکل زیبایی رنگ‌آمیزی شده‌اند، اما متأسفانه این مجموعه برگ‌های زیبا ماندگار نیستند و تنها اواخر بهار تا اوایل پاییز می‌توانید این برگ‌های زیبا را مشاهده کنید.

وی افزود: غده‌های گیاه کالادیوم را باید در فصل بهار داخل کمپوست کاشت سپس آن را آبیاری و در دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر نگهداری شود. زمانی که ساقه‌های گیاه ظاهر شد باید آن‌ها را آب‌پاشی و به تدریج آن را با دمای اتاق سازگار کنید. گرما برای گیاه آپارتمانی کالادیوم حیاتی است، به طوری که در هیچ مرحله زندگی این گیاه، دما نباید پایین‌تر از ۱۶ درجه سانتی‌گراد باشد. اگر این گیاه را از گل‌فروشی‌ها تهیه می‌کنید، مراقب باشید در حین انتقال نیز از سرما در امان باشد.

این کارشناس تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی اضافه کرد: رشد گیاه کالادیوم ضعیف است و برگ‌ها ریز هستند. این نوع گیاه به تغذیه مصنوعی احتیاج دارد که هر دو هفته یک بار طبق دستور تغذیه باید عمل شود. زمانی که هوا خیلی گرم یا گیاه تشنه باشد، برگ‌ها چروکیده و خشک می‌شوند؛ بنابراین در این شرایط گیاه را به محل خنک‌تر منتقل یا آن را آبیاری کنید. زمانی که برگ‌ها شکاف برمی‌دارند، به این معنا است که دچار آسیب فیزیکی شده است.

وی تصریح کرد: لازم است گیاه کالادیوم را از محل شلوغ و پررفت‌وآمد دور کنید. زمانی که برگ‌ها زرد می‌شوند درگیر بیماری قارچی شده است که عامل آن آبیاری بیش از اندازه است. باید اجازه دهید سطح خاک در فاصله بین دو آبیاری خشک شود، سپس آبیاری کنید. هنگامی که برگ‌ها و ساقه‌ها بدشکل و چسبناک هستند و حشرات سبز رنگی روی آن‌ها مشاهده می‌شود، دچار آفت شته شده است؛ این حشره با تغذیه از شیره گیاه باعث ضعف و زردی گیاه می‌شود.

حسنی افزود: گیاه کالادیوم را با سم حشره‌کش نفوذی هفته‌ای یک بار سم‌پاشی کنید تا علائم از بین بروند. هنگامی که برگ‌ها قهوه‌ای و چین‌وچروک‌دار می‌شوند، هوا کمی سرد است و باید گیاه را به محل گرم‌تری منتقل کنید. هنگامی که برگ‌ها کم‌رنگ شده است، نور کافی نیست و باید گیاه را به محل روشن‌تری منتقل کنید، گیاه نیاز به نور کامل دارد.

منبع : ایمنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس