کد خبر 1422136
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۶۶۳ دلار و ۱۲ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و باز شدن راه برای سختگیرانه‌تر شدن سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو این کشور، بازار معاملات فلزات گرانبها ازجمله طلا را بی‌ثبات‌تر کرده‌است.

شاخص تورمی PCE یعنی شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در آمریکا بهتر از حد انتظار بوده‌است. این شاخص که قیمت کالاها و خدمات خریداری‌شده توسط مصرف‌کنندگان در آمریکا را ارزیابی می‌کند، نشان داد اقتصاد آمریکا می‌تواند سیاست‌های سخت‌گیرانه بیشتری را از سوی بانک مرکزی تحمل کند. نرخ هفتگی بیکاری در آمریکا به پایین‌ترین رقم از آوریل رسیده‌است.

افزایش ارزش دلار به‌دنبال بالا رفتن نگرانی درمورد رکود اقتصاد دنیا باعث کاهش ۱.۱ درصدی ارزش طلا در اوایل هفته جاری شد. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۱۶۶۳ دلار و ۱۲ سنت رسید.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اطلاعات اقتصادی آمریکا و ادامه فشار قیمت‌ها، بعید به‌نظر می‌رسد که طلا بتواند یک حداقل قیمت برای خود تعیین کند.

ادامه سیاست افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا و سایر بانک‌های دنیا فضای بازار معاملات طلا را همچنان بدبینانه نگه داشته‌است. سود خزانه‌داری آمریکا که یکی از محرک‌های اصلی قیمت طلا و درواقع نقطه‌ضعف آن است، به بالاترین رقم طی ۱ دهه گذشته رسیده‌است.

همچنین قیمت نقره امروز با ۰.۷۱ درصد افزایش به ۱۸ دلار و ۸۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۹ درصد افزایش ۸۶۹ دلار معامله می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    کیلویی 60 سنت گران شد
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    فکر میکنی حالا که تو بازار جهانی گرون شده تو بازار ایران چه اتفاقی می افته؟ اگه گفتی؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس