کد خبر 1422027
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کاشت ناخن

در مطلب زیر به بررسی خطرات کاشت ناخن برای مادران باردار پرداخته‌ایم.

به گزارش مشرق، لاکچری‌بازی‌های زایمان و اتاق عمل انگار پایانی ندارد. ماجرا از تزئینات اتاق زایمان، جشن تعیین جنسیت، جشن تولد و جشن‌های این‌چنینی گذشته و به آرایش اتاق زایمان کشیده است! تا جایی که برخی از مادرانی که می‌خواهند صاحب فرزند شوند، برای آن‌که در فیلمبرداری اتاق‌زایمان زیباتر باشند به حضور در آرایشگاه و کارهایی همچون کاشت ناخن اقدام می‌کنند. اتفاقی که نه فقط به‌واسطه مواد شیمیایی موجود در لاک و مواد کاشت ناخن می‌تواند به سلامت خود و نوزادشان آسیب بزند، بلکه حتی می‌تواند خطرات جانی برای مادر در پی داشته باشد؛ چرا که یکی از راه‌های تشخیص وضعیت اکسیژن و سلامت مادر در اتاق زایمان رنگ ناخن‌هاست. فردی که ناخن کاشته باشد اگر دچار کمبود اکسیژن شود پزشک نمی‌تواند این مشکل را تشخیص دهد و به‌موقع برایش اقدام کند.

مدهای زائد و تجمل‌گرایی‌های بیهوده، زندگی را برای مردم سخت کرده است. در این میان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نقشی بسیار تاثیرگذار در گسترش و ترویج این مدل‌های عجیب و غریب دارند. وقتی یک اینفلوئنسر یا بلاگر در طول مدت بارداری و زایمان از انواع و اقسام لاکچری‌بازی‌هایش فیلم گرفته و آن را با دنبال‌کنندگان به اشتراک می‌گذارد تا برای برندهایی خاص تبلیغ کند و درآمدهای میلیونی کسب کند، رفته‌رفته مراسم‌هایی همچون جشن تعیین جنسیت، تزئین اتاق عمل و زایمان، فیلمبرداری در اتاق زایمان و جشن‌های مرتبط با این مسائل هم به یکی از ضروریات تبدیل می‌شود. جشن‌ها، مراسم‌ها و تزئیناتی که نه فقط هیچ تاثیری در زندگی و خوشبختی پدر و مادر و فرزند آن‌ها ندارد، بلکه گاهی وقت‌ها می‌تواند دردسرساز هم باشد؛ درست مانند آنچه جسته ‌گریخته از آرایش اتاق زایمان و کاشت ناخن مادران باردار به گوش می‌رسد و موجب شده تا دردسرهایی برای کادر پزشکی در اتاق عمل و خود مادران به‌وجود بیاید.

اضافه شدن یک دغدغه جدید برای مادران باردار

تجمل‌گرایی در مسأله بارداری و زایمان حالا دیگر مساله‌ای برای مادران جوان شده و در کنار دغدغه برای تدارک سیسمونی و جشن‌های مرتبط با آن باید به فکر آرایش اتاق زایمان هم باشند تا در فیلم زایمان خوش بدرخشند. این کارها در حالی اتفاق می‌افتد که کنترل رنگ لب‌ها، ناخن‌ها و چهره یکی از موضوعات مهم در حوزه پزشکی است و کادر درمان از رنگ‌پریدگی یا تغییر رنگ لب‌ها و ناخن‌ها، بسیاری از علائم حیاتی را حین عمل جراحی متوجه می‌شوند، اما پوشیده شدن ناخن با لایه ضخیمی از مواد کاشت ناخن یا رنگ لاک و همین‌طور پوشاندن چهره با کرم‌پودرهای رنگی و تغییر رنگ لب‌ها با رژلب می‌تواند در صورت بروز شرایط اضطراری هنگام عمل سزارین، حتی جان فرد را با مخاطره مواجه کند. همچنین مواد شیمیایی موجود در رنگ‌ها و دکلره‌ها می‌تواند حتی به جنین آسیب بزند و پزشکان توصیه جدی دارند مادران باردار در ایام بارداری و به‌خصوص سه‌چهار ماه ابتدایی بارداری از انجام چنین رفتارهایی پرهیز کنند.

عوارض آرایش و زیبایی بارداری

در زمان حاملگی نه تنها مواد مضر شیمیایی موجود در مواد کاشت ناخن، بلکه درگیری اطراف ناخن نیز می‌تواند برای زنان باردار خطرناک باشد. حساس شدن پوست و ناخن به مواد شیمیایی یا عفونی شدن حاشیه ناخن از بارزترین عوارض کاشت ناخن است. این عوارض می‌تواند برای جنین نیز خطرآفرین باشد. موقع کاشت ناخن بوی بد و آزاردهنده‌ای در محیط پخش می‌شود که نه‌تن‌ها برای زنان باردار بلکه برای هرکسی می‌تواند ناخوشایند باشد. از طرفی ظاهر ناخن‌ها می‌تواند به پزشکان در بررسی حال عمومی هنگام بیهوشی و واکنش‌های حساسیتی کمک کند.

خطر جانی کاشت ناخن برای مادران

نرگس توکلی، متخصص زنان و زایمان درباره خطرات احتمالی آرایش مادر و کاشت ناخن در اتاق زایمان می‌گوید: «درباره رنگ و کارهایی از این قبیل مادران باردار باید توجه داشته باشند که مواد شیمیایی موجود در این اقدامات زیبایی می‌تواند منجر به بروز آسیب‌هایی برای جنین شود. در رابطه با کاشت ناخن هم ما احتیاج داریم رنگ ناخن‌های بیمار را با دستگاه پالس اکسی‌متر ببینیم، یکی از جاهایی که ما خیلی راحت می‌توانیم ببینیم بیمار با اشباع اکسیژن مواجه است، آبی شدن رنگ ناخن است. البته راه‌های دیگری هم وجود دارد، اما یکی از بهترین و دم‌دست‌ترین راهکار، کنترل رنگ ناخن است. از سوی دیگر این لاک‌هایی که می‌زنند اگر دارای مواد فلزی باشد، خیلی وقت‌ها حین عمل جراحی برای ما و بیمار دردسر درست می‌کند و اگر مجبور شویم بیمار را به ام‌آرآی ببریم یا از وسایل الکتریکی مثل کوتر استفاده کنیم، دردسرساز می‌شود.» وی تاکید می‌کند: «من خودم به بیمارم اجازه نمی‌دهم که کاشت ناخن یا مواردی از این دست داشته باشد.» این پزشک متخصص معتقد است فراتر از این‌که در اتاق عمل ممکن است برای مادر مشکلاتی پیش بیاورد، باید درنظر گرفت این مادر بعد از زایمان می‌خواهد بچه شیر بدهد و زیر این ناخن‌ها و رنگ‌ها پر از میکروارگانیسم‌هاست که می‌تواند برای بچه خطرناک باشد.

صرف‌نظر از مضراتی که کاشت ناخن برای مادران باردار و شیرده دارد، افراد عادی هم با کاشت مداوم ناخن، خودشان را در معرض انواع و اقسام بیماری‌های پوستی و قارچی ناخن قرار می‌دهند. کاشت ناخن در مدت زمان طولانی باعث تغییر شکل ظاهری و در نهایت منجر به نابودی ریشه ناخن برای همیشه می‌شود. عفونت‌های قارچی مهم‌ترین چالشی است که کاشت ناخن می‌تواند روی افراد به ارمغان بیاورد. در کاشت ناخن از چسب‌های مخصوصی استفاده می‌شود که باعث تغییر بافت ناخن، پوسته‌پوسته شدن سطح ناخن و عفونت‌های قارچی می‌شود. خلاصه این‌که کاشت ناخن از نظر بهداشتی و علمی مورد تایید پزشکان نیست و در صورت عوارض کاشت ناخن باید در مدت زمان طولانی تقریبا به‌مدت یک‌سال به درمان ناخن‌ها بپردازیم.

منبع: روزنامه جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    17 5
    همین ها گلوی پلیس را می برند و پلیس را آتش می زنند و بر علیه حجاب و حیا فحاشی می کنند.
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      6 8
      چی میگی داداش؟!بذا بیدار شی سرحال شی بعد نظر بده،ترخدا زیر مطلب پزشکی دیگه کامنت سیاسی ندین،من اصلا مطالب سیاسی نمیخونم بزنین همدیگرو‌لتو پار کنین ،فقط زیر مطلب غیرسیاسی کامنت بیربط نده ممنون عزیزم
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    8 3
    همین ها با ناخون هایشون و شکل و قیافه به ظاهر باکلاس و متمدن پلیس رو در خیابان می زنند ما زنان چادری همواره پشتیبان نظام هستیم
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    6 1
    یک سوال وجدانی دارم.همین مردمی که هتلهای ترکیه رو قرق کرده اند و سومین گروه بزرگ خریداران ملک در ترکیه اند و مرتب در سواحل شمالند و وقتی برای یک کار اداری فوری پروازهای هواپیما با پول نجومی رو چک میکنی تا مدتها بعد رزرو شده است و ... تا لاکچری بازیهای عجیب و غریب ایا تینها تحت فشار اقتصادی هستند؟ کسی منکر گرانی نیست ولی ظاهرا شماها منکر رفاه بخش بزرگی(دقیقا بخش بزرگی)از جامعه هستید.و فقر انقدری که شما میگید واقعیت نداره و صرفا بالا رفتن قیپتها نشانه سختی زندگی شمارده میشود و اینکه خیلیها متناسب با ان افزایشقیمت خدماتشان را افزایش بها میدهند رو نمیبینید.
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
      1 0
      واقعا حق مطلب رو ادا کردی . احسنت
  • علی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    1 0
    حیف بچه اینا همون طوله سگ بزرگ کنن بهتره.مناسب ترین پوشش واسه اینجماعت گونی سربسته..
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    6 0
    اخه مادر چه جوری با ناخونه 3سانتی بچه شیر میده بچه رو حموم میکنه
  • حجت IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    3 0
    انشاالله کنده شدن نسل اینا
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    6 0
    همه ی اینها رو اضافه کنید به بحث شرعی داستان. وضو و غسلی که با این ناخن ها صحیح نیست و یچه هایی که بدون طهارت مادر از غسل های واجب متولد میشه!!😱😱

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس