نمایندگان کنگره آمریکا با پیش نویس کمک ۱۲ میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کردند

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که اعضای کنگره آمریکا با پیش نویس طرح کمک ۱۲ میلیارد دلاری جدید ایالات‌متحده به اوکراین موافقت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، رویترز افزود:این موافقت بنا به درخواست جو بایدن رییس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد. و این کمک چند میلیاردی همچنین شامل اعتباراتی برای اسکان مجدد پناهجویان  نیز خواهد بود.

بایدن ماه جاری میلادی از کنگره درخواست کمک‌ ۱۲ میلیارد دلاری فوری به اوکراین کرده بود.

این کمک شامل کمک‌های نظامی و اقتصادی فوری است.

کنگره تا نیمه شب جمعه فرصت خواهد داشت که پیش نویس این کمک ۱۲ میلیارد دلاری را تصویب کند که به صورت مؤقت اعتبار مجموعه وسیعی از برنامه‌های دولت آمریکا را تامین می‌کند.

در تازه ترین کمک دولت آمریکا به اوکراین، واشنگتن روز دوشنبه از کمک ۴۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری به کی‌یف خبر داد.

این کمک برای حمایت از پلیس ملی، مرزبانان اوکراین و تلاش برای انجام تحقیقات در مورد آنچه رسوایی حوادثی که روسیه به آن دست زده، اعلام شده، اختصاص خواهد یافت.

آنتونی بلیکن وزیر امورخارجه آمریکا در این باره ادعا کرد که تجهیزات دفاع شخصی و تجهیزات پزشکی و خودروهای زرهی تهیه شده برای اوکراین موجب کاهش تلفات غیرنظامیان اوکراینی خواهد شد.

وی مدعی شد: ایالات‌متحده متحده در کنار مردم اوکراین هست و همچنان از اوکراین دمکراتیک، مستقل و دارای حاکمیت دفاع می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    2 0
    آمریکا اینگونه هوای همکیشان و متحدان خود را دارد .آفرین بهش .
  • ساسان IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 2
    تو این وضعیت ناهنجار مردم آمریکا که تو چادر و کاروان زندگی نکبت باری دارن ۱۲ میلیارد بعلاوه میلیاردها دلار دیگر که تو این ۷ ماه از جیب ملت مفلوک داده تا بنزین این آتش فتنه باشد رو میتونست تمام این ملت رو نونوا کنه و براشون سرپناه ایجاد کنه.
    • ناشناس IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      2 0
      ساقیتو عوض کن ..
  • خسرو IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 2
    شش میلیارد قبلی را که تصویب کرده بدهد این دوازده میلیارد پیش کش آنهم نه پولی داد و نه مواد غذایی فقط اسلحه های زنگ زده در انبارها را فرستاد و چند مستشار هم فرستاد تا حتما در آنجا مصرف شود این است لطف آمریکا برای دوستان هنوز عده ای خود را فدایی آمریکا میدانند کی میخواهند بیدار شوند
  • ساسان IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 0
    در جواب به ناشناس که حتی اسمی هم نداره و ساقی خوبی هم داره بگم. کافر همه را به کیش خود پندارد. شمایی که وضعیت معیشتی آنان رو خبر نداری و مست تبلیغات آنانی یه کم سرچ بزن که بفهمی همچین کلاه گشادی سرت رفته که خودت هم نفهمیدی،برو در مورد جنبش‌های سیاهان و جنبش وال استریت و جنبش سرکوب شده ۹۹٪ و جنبش جان سیاهان مهم است تحقیق کن ببینی که اساسا با ساقیت زندگی میکنی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس