یک سازمان و چند پرسش؛ ایران از شانگهای چه می‌خواهد؟

سخنگوی دولت گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان صادرات ایران به بازار کشورهای عضو پیمان شانگهای به بیش از ۹ میلیارد دلار رسیده و شامل صدور انرژی، کالا، خدمات مهندسی، محصولات کشاورزی و انتقال تکنولوژی می‌شود.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که چه دستاوردهایی از عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای به دست می‌آید؟، گفت: این سازمان بستر مناسبی را برای توسعه تعاملات اعضای سازمان و افزایش همکاری‌ها و مراودات کشورها در تمامی زمینه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراهم می‌کند.  

وی در تشریح دستاوردهای عضویت در این سازمان ادامه داد: ظرفیت اعضای این سازمان از منظر تعداد، جمعیت، گستره جغرافیایی، تولید ناخالص داخلی و قدرت اقتصادی، برخورداری از منابع عظیم انرژی، حضور در شورای امنیت، توان دفاعی و ... بسیار قابل توجه و مهم است.  

سخنگوی دولت افزود: به عنوان مثال از ابتدای امسال تاکنون میزان صادرات ایران به بازار کشورهای عضو پیمان شانگهای به بیش از ۹ میلیارد دلار رسیده و شامل صدور انرژی، کالا، خدمات مهندسی، محصولات کشاورزی و انتقال تکنولوژی می‌شود.

دبیر هیأت دولت بیان کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای این پیام را به دشمنان ملت ایران می‌دهد که دوران یکجانبه گرایی، تلاش برای انزوای ایران و تحریم‌های ظالمانه علیه مردم کشورمان پایان یافته است و حضور موثر و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در سازوکارهای منطقه ای از جمله سازمان همکاری شانگهای به تحقق اهداف اقتصادی و خنثی‌سازی تحریم‌ها و ایجاد چندجانبه گرایی اقتصادی منجر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    1 1
    بیعرضه های دولت بنفش اینجوری مملکت اداره و تحریم بی اثر میشه نه با التماس به تحریم کننده برای رفع تحریم
  • ایرانی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    1 1
    افزایش صادرات کشور یعنی درآمدزایی بیشترو زمانی خوب هست که در زندگی مردم تاثیر بزاره، به امید روزهای بهتر اقتصادی برای کشورم
  • علی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    1 0
    دقیق تر بگو تا اینم تحریم کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس