تکذیب شایعه کمبود روغن موتور در بازار/ عرضه حداکثری روغن موتور در سال جاری

رییس انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با تکذیب شایعه کمبود روغن موتور در بازار گفت: تولید و عرضه روغن موتور در کشور طی ۶ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

به گزارش مشرق، «اسعد عزیزی» با تکذیب شایعه کمبود روغن موتور در بازار و گرانی آن، اظهار کرد: در مورد روغن موتور بازار کاملاً به تعادل رسیده و ۴ پالایشگاه اصلی تولیدکننده روغن موتور در طرف عرضه تعادل کالایی دارند و از نظر نیز قیمتی به قیمت مصرف‌کننده به مشتریان عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه روغن موتور به‌وفور در بازار موجود است، ادامه داد: این موضوع در سطح شهر نیز قابل مشاهده است و تمامی تعویض روغنی‌ها به تعداد بالا کالا در اختیار دارند.

رییس انجمن تولیدکنندگان روغن موتور تصریح کرد: در شبکه توزیع نیز اعلام کردند روغن موتور به میزان نیاز از سمت تولیدکنندگان عرضه شده و مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به تولید و توزیع حداکثری روغن موتور توسط ۴ پالایشگاه اصلی در ۶ماهه اول امسال، گفت: برخی افراد شایعه کاهش عرضه با هدف افزایش قیمت را مطرح کرده‌اند که این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنیم.

عزیزی با تاکید بر نظارت کامل از سوی دستگاه‌های نظارتی بر بازار روغن موتور، افزود: عرضه روغن موتور در ۶ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است.

وی به موضوع صادرات روغن پایه نیز اشاره کرد و ادامه داد: عرضه روغن پایه از ۳۱ مرداد امسال در بورس کالا انجام می‌شود و ابتدا شرکت‌های روغن‌ساز به اندازه نیاز خود از بورس کالا خرید می‌کنند و مازاد آن نیز با احتساب ۱۵ درصد عوارض صادراتی، به کشورهای دیگر صادر می‌شود که ارزآوری به دنبال خواهد داشت.

به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان روغن موتور، بعضی‌ها می‌خواهند نوک پیکان را به سمت تولیدکننده بگیرند و دنبال واسطه‌گری و سود بیشتر هستند.

وی تاکید کرد: با دامن زدن به شایعات مربوط به کمبود روغن موتور در بازار، به جای اینکه التهاب را کم کنیم در کشور تنش ایجاد می‌کنیم.

عزیزی اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی ۴ تولیدکننده بزرگ روغن موتور در ایران این است که حقوق مصرف کننده را در زمینه توزیع و قیمت رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه دلیلی نمی‌بینیم تا بازار را به سمتی ببریم که قیمت بیشتری از مصرف‌کننده بگیریم، گفت: در تلاشیم تا بازار را در تعادل کامل نگه داریم.

رییس انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ادامه داد: این پالایشگاه‌ها سرمایه‌های کشورند و کشور را از واردات بی‌نیاز کرده‌اند.

وی دلیل این شایعات را ایجاد نارضایتی دانست و گفت: در حال حاضر اشراف کامل به بازار داریم و کالای حداکثری تزریق شده و فروش مویرگی و شهری در تعادل کامل قرار دارد.

عزیزی تاکید کرد: اینکه وارونه موضوع را جلوه دهیم جز اینکه نگاه سوداگری در ماجرا باشد دلیل دیگری ندارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه به ۵۰۰ میلیون لیتر روغن موتور در کشور نیاز است، افزود: این ۴ پالایشگاه ۸۵ درصد نیاز را تامین می‌کنند و ۱۵ درصد مابقی نیز توسط تولیدکنندگان کوچک تامین می‌شود که آنها نیز روغن پایه را از این ۴ پالایشگاه تهیه کرده و بخشی را نیز وارد می‌کنند.

به گفته رییس انجمن تولیدکنندگان روغن موتور، بازار پایدار است و بخش خصوصی نیز می‌تواند در بازار رقابتی سالم کالای خود را عرضه کنند..

وی تاکید کرد: روزانه کالای تقلبی و فاقد استاندارد نیز با کمک دستگاه تعزیرات رصد می‌شود و در صورت شناسایی با آنها برخورد خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس