کد خبر 1420917
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
سخنگوی اردوغان: در حال مذاکره با اسرائیل برای انتقال گاز به اروپا هستیم

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که کشورش در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی برای همکاری در انتقال گاز طبیعی به اتحادیه اروپا است.

به گزارش مشرق، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه تایید کرد که آنکارا و تل‌آویو در حال مذاکره برای انتقال گاز به اتحادیه اروپا هستند و قرار است مقام‌های دو طرف در ماه اکتبر نشستی در این باره برگزار کنند.

طبق گزارش پایگاه خبری «آی۲۴»، کالین با بیان اینکه گازی که از شرق دریای مدیترانه می‌آید می‌تواند در ماه مه آینده به جایگزینی برای انرژی عرضه‌شده روسیه به اتحادیه اروپا تبدیل شود، تاکید کرد: آنکارا آماده است تا بخشی از این روند باشد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه درباره همکاری آنکارا با تل‌آویو در این باره گفت: «تا جایی که من اطلاع دارم این مذاکرات بین ترکیه و اسرائیل ادامه دارد و نشست بعدی در اکتبر آینده برگزار خواهد شد. چرا که بعد از جنگ روسیه و اوکراین، اروپا بار دیگر با بحران انرژی مواجه شده است».

کالین افزود: «دو گزینه برای انتقال گاز به اروپا وجود دارد؛ اولی تقویت خط لوله TANAP برای گاز (جمهوری) آذربایجان است که از دریای خزر می‌آید و از طریق ترکیه به اروپا می‌رسد. گزینه دوم، گاز شرق مدیترانه از اسرائیل، لبنان و مصر است که باز هم می‌تواند از طریق ترکیه به اروپا منتقل شود».

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری آمریکا در حال مذاکره با لبنان برای تعیین مرزهای خود در دریای مدیترانه است. ادعا شده که تل‌آویو در تلاش است تا با گرفتن اجازه اکتشاف و بهره‌برداری گاز طبیعی فراساحلی از میدان گازی «کاریش» در کمک به بحران انرژی اروپا نقش ایفا کند.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت اربعین امام حسین (علیه السلام) به تل‌آویو هشدار داده بود که که مقاومت هرگز از حقوق لبنان کوتاه نخواهد آمد و اجازه برداشت گاز از میدان کاریش را به رژیم صهیونیستی نمی‌دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانش تصریح کرد: «اجازه استخراج نفت و گاز از میدان کاریش را تا قبل از اینکه لبنان به خواسته‌های بر حق خود برسد، نمی‌دهیم. مقامات صهیونیست گفتند که استخراج از کاریش را از ماه سپتامبر آغاز خواهند کرد، اما آن را به عقب انداختند. آغاز استخراج گاز از میدان کاریش خط قرمز ماست. تمامی تهدیدات دشمن هیچ تأثیری بر ما ندارد چشممان بر کاریش است و موشک‌هایمان به سمت میدان کاریش نشانه رفته است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    3 1
    لاشخور کثیف
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 3
    تعداد اربابی ترکیه چقدر زیاد شده. ولی همه یکطرف فروش صنایع دفاعی ترکیه بهدقطری ها یکطرف. ارتش ترکیه عملا سرباز اعراب خلیج فارس شده
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    2 5
    ترکیه انتخاب کرده که به بردگی آمریکای خبیث آریایی نژادپرست برود با ۸ پایگاه نظامی امریکا در خاک ترکیه. __ این کشور مونتاژی ترک نیست ولی هرنژادی است مایه ننگ آن است.
    • تورک آذربایجان IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
      1 0
      درود بر هم نژادهای ژاپنی ، کره ای ، مجاری و فنلاندیمان مردم آذربایجان مثل برادران و هم نژادهای ژاپنی و فنلاندی با سخت کوش باهوش و بااستعداد هستند
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۳
    1 2
    قدیمی ترین سند مالکیت استانبول سند واگذاری و تسلیم حاکم لیدیه به ایرانی ها است. به اسناد بین الملی احترام بگذاریم.
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    1 0
    بقول معروف چاه نکندن میخوان مناره رو بدزدن یعنی همین ؛)) / هنوز تو استخراج گاز اش موندن اونوقت می‌خوان از طریق ترکیه اون رو به اروپا برسونن !؟ ؛))) /
  • از شهرستان سراب IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
    0 0
    بنظر میاد روسیه داره بازار گاز خود و انحصار گاز اروپا رو کم کم از دست میده و در این میان لبنان و اسرائیل و مصر و آذربایجان به نوایی میرسند ترکیه که نان سیاست و موقعیت استراتژیک خودشو میخوره این حجم از گاز نمیتونه نیاز اروپا رو حداقل تا چندین سال براورده بکنه ولی اهرم فشار گاز روسیه رو خنثی میکنه روسیه نیز زیاد نخواهد توانست ازین اهرم استفاده بکنه زیرا با قطع کامل گاز هم دچار رکود اقتصادی میشه و هم بازار پر رونق اروپا رو از دست میده روسیه نهایتا مقدار گاز صادراتی را کم خواهد کرد در این بین رقابتی نیز بین آذربایجان و اسرائیل بر سر صادرات گاز به اروپا شکل گرفته اروپا اکنون دریافته باید به صادر کنندگان انرژی تنوع بیشتری بده بنظرم جوری رفتار خواهد کرد تا هر دو مسیر برای صدور گاز به اروپا میسر بشه قطر نیز صادرات ال پی جی را گسترش داده کاش ایران نیز ملاحضه روسیه رو نکنه و صادرات گاز به ترکیه رو افزایش بده این به نفع اروپا هم خواهد شد چرا که بخشی از نیازهای اروپا در ترکیه مصرف میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس