دیدار رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با سید حسن نصرالله

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت امروز شنبه به دیدار دبیر کل جنبش حزب الله لبنان رفت.

به گزارش مشرق، سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان بعد از ظهر امروز شنبه (دوم مهر) میزبان «ماهر حمود» رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت بود.

پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که در این دیدار، عبدالمجید عمار» عضو شورای سیاسی حزب الله نیز حضور داشته است.

العهد خبر داد که در این دیدار، نصرالله و حمود آخرین تحولات و اوضاع ملی و اسلامی در لبنان و منطقه را بررسی کردند.

این در حالی است که حمود خرداد ماه گذشته با اشاره به اینکه امام راحل تنها متعلق به ملت ایران نبوده بلکه متعلق به ملت‌های مظلوم و آزاده نیز است، گفت: امام خمینی برخاسته از مکتب اسلام است که به یک قوم، مذهب یا زمانی خاص اختصاص ندارد.

او افزود: امام خمینی این آیات و روایات را در عمل پیاده کرد و از همین رو انقلاب او به مرزهای ایران و به زبان فارسی و قوم فارسی یا مذهب شیعه محدود نمی‌شود اما کسانی هنوز امام را نمی‌شناسند، او را رهبر ایران یا مذهبی می‌دانند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت گفت: امام خمینی توانست انقلابی دموکراتیک را محقق کند. او مجلس خبرگان و ولایت فقیه و مرجع دینی را به وجود آورد و در عین حال تصمیم گرفت که رئیس جمهور و نمایندگان ملت هم انتخاب شوند یعنی دموکراسی به اصطلاح غربی و مرجعیت اسلامی را با یکدیگر جمع کرد؛ بنابراین چنین دموکراسی جدید بی نظیر است.

شیخ حمود گفت: ما با کمال قطعیت می‌گوییم و تاکید می‌کنیم که هر کشور یا طرف اسلامی که می‌خواهد یک نظام معاصر اسلامی برپا کند، باید راه انقلاب اسلامی ایران را در پیش گرفته و آن را الگو کند؛ زیرا در نوع خود بی نظیر است و توانسته دموکراسی با مفهوم غربی یا تاریخی آن را با میراث اسلامی که بر مرجعیت دین متمرکز است، جمع کند.
او درباره تلاش غرب و ایادی آن برای ممانعت از گسترش اندیشه‌های امام خمینی و جرم انگاری آن گفت: غرب علیه این اندیشه‌هاست؛ زیرا جرایم آن را افشا می‌کند و امیدها را در دل ملت‌های اسلامی و مظلومان زنده می‌کند از همین رو مخالف آمریکا با شعارها و اندیشه‌های امام، منطقی است.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در پایان خاطر نشان کرد: اگر آمریکا با افکار و آرمان‌های امام راحل موافق بود، ما باید به خود انقلاب اسلامی و درستی اهداف و آرمان‌های آن شک می‌کردیم؛ بنابراین طبیعی است که آمریکا، رژیم صهیونیستی و قدرت‌های استکباری جهان با انقلاب اسلامی ایران مقابله کنند و از همین رو ما به این انقلاب و اصول و آرمان‌ها و دستاوردهای آن پایبندتر می‌شویم تا وقتی که ان شا الله قدس شریف آزاد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس