کد خبر 1420687
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
انگلیس

شبکه الجزیره اعلام کرد به ۵۰۰ گیگابایت اطلاعات از فعل‌وانفعالات درونی حزب کارگر انگلیس دست یافته که حقایقی را درباره این حزب و فضای سیاسی انگلیس، فاش می‌کنند.

به گزارش مشرق، وب‌سایت شبکه الجزیره اعلام کرد بخش تحقیقاتی این شبکه «(I-Unit) بزرگترین درز اطلاعاتی تاریخ سیاسی انگلیس را به دست آورده که نشان می‌دهد چگونه مقامات غیرانتخابی و انتصابی، دموکراسی در «حزب کارگر» این کشور را تضعیف می‌کنند.

حجم داده‌هایی که به دست شبکه الجزیره رسیده، ۵۰۰ گیگابایت و حاوی رایانامه (ایمیل)، ویدئو، و فایل‌های صوتی از حزب کارگر از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۲۱ است.

داده‌ها و اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهند که چگونه بروکرات‌های (فن‌سالار) حزب کارگر که کارکرد اسمی و صوری آنها، خدمت در راستای منافع حزب است، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ تلاش داشتند حمایت اعضای حزب از «جرمی کوربین»، را تضعیف کنند.

اطلاعات فاش‌شده از حزب کارگر نشان می‌دهند که چگونه نارضایتی درونی حزب کم‌کم منجر به نبردهای داخلی بر سر این موضوع می‌شود که کدام جناح حزب باید کنترل حزب را به دست بگیرد؛ جناح چپ «کوربینیست‌ها» یا میانه‌روهای پیشا -۲۰۱۵.

اسناد مربوط به مشاجرات داخلی حزب کارگر از ۱۹۹۸ تا ۲۰۲۱ نشان می‌دهند که برخی از هواداران جرمی کوربین از حزب کارگر، چگونه با هدف اخراج یا تعلیق عضویت با اتهاماتی همچون «یهودستیزی و ضدیت با همجنس‌گرایان» روبرو می‌شوند.

الجزیره درباره علت تلاش برای بدنام‌کردن کوربین و هوادارانش می‌نویسد: جرمی کوربین، نخستین رهبر سوسیالیست حزب کارگر ازدهه ۱۹۸۰ بود که موجی از نارضایتی مردمی علیه نظام سیاسی انگلیس به راه انداخت، بر مالکیت عمومی و دولتی صنایع کلیدی انگلیس تاکید می‌کرد و خواستار پایان سیاست‌ها و برنامه‌های ریاضتی دولت محافظه‌کار وقت بود.

آن‌گونه که الجزیره گزارش داده بخش تحقیقاتی این شبکه در هفته‌های آینده سلسله گزارش‌هایی را درباره این حجم از اطلاعات فاش‌شده درباره حزب کارگر، پخش خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس