درخشان: ثابت شد کی‌روش نظم را به تیم بازگردانده/ برای بردن اروگوئه 2 فاکتور مهم داشتیم

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در بازی با اروگوئه ثابت شد کی‌روش نظم و انضباط را به تیم ملی بازگردانده است.

به گزارش مشرق، حمید درخشان در مورد برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل اروگوئه اظهار داشت: بچه‌ها بازی فوق‌العاده خوبی انجام دادند و دو فاکتور خیلی مهم مقابل اروگوئه داشتند. خیلی  خوب دفاع تیمی را انجام دادیم و پس از دست دادن توپ  به موقع، به عقب باز می‌گشتیم. در میانه زمین و یک سوم دفاعی خوب دفاع کردیم. 

وی افزود: دومین فاکتور مهم این بود که بازیکنان ما خوب از دفاع به حمله اضافه می‌شدند. این موضوع را در عملکرد نفرات خط هافبک و سه بازیکن جلویی به خوبی دیدیم. به ویژه سامان قدوس که پشت سه بازیکن جلوی ما بازی کرد، عملکرد خیلی خوبی داشت و توانست به خوبی به نفرات تهاجمی کمک کند.  با توجه به نفراتی که در اختیار داشتیم نظم در دفاع تیمی در اولویت ما بود و این کار را خیلی عالی انجام دادیم.

بیشتر بخوانید:

نخستین واکنش کی‌روش پس از شکست اروگوئه +عکس

کاپیتان اسبق تیم ملی  فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد:‌ هافبک‌های ما هم خیلی خوب به خط حمله اضافه شدند. پس از سه تعویضی که در خط جلو انجام دادیم، کریم‌ انصاری‌فرد، مهدی طارمی و علی قلی‌زاده خیلی  خوب همدیگر را پیدا کردند. در نهایت هم روی یک کار  خوب تیمی به گل رسیدیم. اینجا نقش بازیکن با تجربه‌ای مثل مهدی طارمی مشخص شد که توانست از فرصت طلایی خود که با پاس بی‌نظیر انصاری‌فرد حاصل شد، به بهترین شکل  استفاده کند.

۲ فاکتور مهم تیم ملی برای بردن اروگوئه

درخشان در مورد اینکه برتری مقابل تیمی مثل اروگوئه انگیزه و اعتماد به نفس بازیکنان تیم ملی را برای حضور در جام جهانی به شکل  قابل توجهی افزایش خواهد داد، گفت:‌ صددرصد همین‌طور است. این برد از لحاظ روحی و روانی تیم ما را بالا می‌برد، موجودیت این تیم را ثابت می‌کند و در نهایت نفرات ما را به خودباوری خوبی می‌رساند و این موضوع خیلی مهم است.

وی در خصوص استفاده کارلوس کی‌روش از نفراتی مثل  ابوالفضل  جلالی کم‌تجربه در ترکیب اصلی یا به زمین فرستادن مهدی طارمی در نیمه دوم عنوان کرد: بازیکنان ما یک تیم هستند و نفراتی که به زمین می‌روند  تفاوت خیلی خاصی با نیمکت‌نشین‌ها ندارند. شاید ۵ درصد بین آنها  اختلاف باشد. کی‌روش با این حرکت خود اعتماد به نفس خوبی به جوان‌هایی مثل جلالی می‌دهد. وضعیت مهدی طارمی مشخص است و او در هر حالتی جزو نفرات ثابت ما در جام جهانی خواهد بود. به همین دلیل سرمربی تیم سعی دارد در بازی دوستانه از نفراتی که کمتر از آنها استفاده شده بهره ببرد. 

بازیکن اسبق تیم ملی کشورمان ادامه داد: خوشبختانه بازیکنی مثل جلالی هم در این بازی توانایی‌های خود را به خوبی ثابت کرد و نشان داد تیم ما پتانسیل زیادی در سمت چپ دفاع دارد. مزیت بازی‌های تدارکاتی این است که می‌توان در آنها چنین بازیکنانی را آزمایش کرد. خوشبختانه همه نفرات ما در این مسابقه مقابل یکی از قدرت‌های جهان عملکرد خوبی داشتند.

درخشان در مورد عملکرد کی‌روش در نخستین بازی پس از بازگشت روی نیمکت‌ تیم ملی گفت: بازگشت کی روش اتفاق مثبتی برای فوتبال ما است. در بازی با اروگوئه ثابت شد نظم و انضباط به تیم بازگشته و کی‌روش به شکلی کار می کند که بازیکنان می‌دادند سرمربی تیم چه افکار و خواسته‌هایی دارد. مهم‌ترین اصل در فوتبال انضباط تیمی است. بچه‌های ما در بحث تاکتیکی با اروگوئه  این موضوع را بسیار خوب نشان دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس