کد خبر 1419668
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
ترکیه بزرگ‌ترین تامین‌کننده فولاد رژیم صهیونیستی

قرار است هیاتی متشکل از اعضای انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه با هدف تقویت مناسبات تجاری با رژیم صهیونیستی به تل‌آویو سفر کند. ترکیه بزرگ‌ترین صادر کننده فولاد به سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق به نقل از استیل اوربیس، قرار است، هیاتی شامل اعضای انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه با هدف تقویت روابط تجاری در صنعت فولاد با رژیم صهیونیستی و افزایش حجم مبادلات تجاری با این رژیم به تل‌اویو سفر کند.

در این سفر نمایندگان ۱۷ شرکت صادرکننده فولاد ترکیه حضور خواهند داشت و گفته می‌شود مذاکراتی نیز برای همکاری‌های آتی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین شرکت‌های ترک و شرکت‌های صهیونیستی انجام شده است.

ادنان اصلان، دبیر انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه می‌گوید: ترکیه از سال ۲۰۰۲ بزرگ‌ترین صادرکننده فولاد به رژیم صهونیستی بوده است.

ترکیه بزرگ‌ترین تامین‌کننده فولاد رژیم صهیونیستی

به گفته وی؛ در ۷ ماه نخست امسال ۱.۱ میلیون تن فولاد از ترکیه به رژیم صهیونیستی صادر شده که ارزش آن ۹۵۱ میلیون دلار برآورد می‌شود. لاستیک، سیم مفتول، لوله جوش‌خورده، ورق‌های نورد گرم و مصالح ساختمانی از جمله اصلی‌ترین کالاهای صادراتی ترکیه به رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

اصلان می‌گوید: با در نظر گرفتن روند افزایش تقاضا برای فولاد ترکیه در سرزمین‌های اشغالی اهمیت تجارت با ترکیه برای رژیم صهیونیستی در سایه درگیری نظامی روسیه با اوکراین و تنش‌ها در دریای جنوب چین بیشتر شده است و رژیم صهیونیستی به ترکیه به عنوان یک بازار جایگزین نگاه می‌کند.

وی مدعی شد که به خاطر فاصله کم جغرافیایی رژیم صهیونیستی واردات فولاد ترکیه را ترجیح می‌دهد و امسال صادرات فولاد این کشور به سرزمین‌های اشغالی از ۲ میلیون تن هم فراتر خواهد رفت.

این مقام ترک می‌گوید: این کشور در ۸ ماه نخست امسال ۱۷ میلیارد دلار صادرات فولاد داشته و هدف‌گذاری صادراتی برای سال جاری فولاد ۲۵ میلیارد دلار بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس