آقا تهرانی

مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی می‌گوید: روایاتی داریم که خداوند، اکرم است از اینکه دو بار عقوبت کند. اگر در دنیا عقوبت کند، در آخرت عقوبت نمی‌کند. خداوند عادل است. هیچ وقت دو بار عقوبت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش می‌گوید: سماعه از امام‌صادق(ع) نقل می‌کند که ایشان می‌فرماید در نوشته‌های امام‌علی(ع) است: «أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمْ یَجْعَلِ الدُّنْیَا ثَوَاباً لِمُؤْمِنٍ وَ لَا عُقُوبَةً لِکَافِرٍ» خداوند دنیا را محل ثواب برای مؤمن قرار نداده است؛ چرا؟ چون ناخالص است.

وی ادامه داد: راحتی دنیا، آمیخته با ناراحتی است. من می‌خواهم به او ثواب اُخروی خالص بدهم. از این طرف درست عکسش است. دنیا را هم محل عقوبت برای کافر قرار نمی‌دهم. چرا؟

آقامجتبی تهرانی گفت: روایاتی داریم که خداوند، اکرم است از اینکه دو بار عقوبت کند. اگر در دنیا عقوبت کند، در آخرت عقوبت نمی‌کند. خداوند عادل است. هیچ وقت دوبار عقوبت نمی‌کند. هم اینجا و هم آنجا نیست.

این استاد اخلاق تصریح کرد: اگر در دنیا تو را در فشار گذاشتند، دیگر در آخرت خبری از فشار نیست؛ لذا عذاب کافر را برای آخرت می‌گذارد. خالصش را برای او گذاشته است.

منبع حدیث: الکافی، ج ۲، ص۲۵۹ ـ وسائل‌الشیعه، ج ۳، ص۲۶۲ ـ بحارالأنوار، ج ۶۴

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    بعد اگر آن کافر در دنیا به افراد بسیار زیادی آسیب رسانده و انها را نابود کند حق کسانی که نابود شده اند چگونه گرفته می شود؟! باید همینطور آن کافر را تماشا کنیم و خدا هم با او کاری ندارد تا آن دنیا؟! ضایع شدن حق افراد دیگر توسط آن فرد کافر چگونه با عدل الهی جور در می آید؟!
  • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    0 2
    خدا میلیاردها کرات با عظمت میلیاردها برابر کره زمین خلق کرده بیاد به گناه ۴تا ادمرسیدگی کنه البته شکی نیست به جنایت فرمانروایان رسیدگی میشه
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
      3 0
      به گناهان از ریز ترین ها رسیدگی میکنه و اجسام حاضر در صحنه رو به عنوان شاهد زنده میکنه! به غیر از کسانی که توبه نصوح کردن و زندگشون رو در راه خدا گذروندن.. بشدت تحت حریم و حرمت هستن..
  • UA ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    4 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    1 0
    حساب و کتاب خداوند بسیار دقیقتر و منظمتر و برنامه ریزی شده هست من دیدم خیلی از افراد ظالم در این دنیا تاوان دادند شاید خداوند عذاب انها را نصف کرده و نصفش را در این دنیا میچشاند و نصفش را در ان دنیا چرا که ظالمین هم اکثرا در این دنیا تاوان میدهند و اگر در ان دنیا پاک شوند اساس خلقت و عدالت خداوندی نعوذ بالله زیر سوال میرود لطفا برای همه چیز نسخه یکسان ندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس