به گزارش مشرق،«مصطفی قمری وفا» سخنگوی بانک مرکزی در توئیتر نوشت:  

رفع ابهام از مصوبه مربوط به تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری:

۱. حساب های بانکی یک فرد اگر دو شرط را بطور همزمان داشته باشد، ممکن است حساب تجاری تلقی شود:

اول اینکه تعداد "واریز به" حساب بیش از ۱۰۰ فقره باشد و در عین حال، مجموع مبلغ واریزی هم بیشتر از ۳۵۰ میلیون ریال باشد، بنابراین صرف دارا بودن یکی از این دو شرط، مبنایی برای تجاری دانستن حساب نیست، به عنوان مثال اگر مجموع مبلغ واریز به حساب در ماه، ۱۰ میلیارد ریال باشد، ولی تعداد دفعات واریز به حساب کمتر از ۱۰۰ مورد باشد، حساب  مشمول بررسی به عنوان حساب تجاری نخواهد بود.

۲. مبنا، صرفا تعداد "واریز به" حساب است، نه تراکنش؛ لذا این برداشت که با مصوبه مذکور، حساب اغلب افراد به واسطه خریدها و تراکنش هایی که در طول ماه انجام میدهند حساب تجاری تلقی خواهد شد، کاملا نادرست است

۳. براساس بررسی های صورت گرفته، درصد بسیار ناچیزی (کمتر از ۲ درصد) حساب های غیرتجاری، با اجرای مصوبه فوق، ممکن است مشمول بررسی، به عنوان حساب تجاری باشند.

۴. همه حساب هایی که واجد دو شرط مذکور هستند، لزوما تجاری نخواهند شد، بلکه پس از بررسی و اخذ اطلاعات تکمیلی، نسبت به تجاری یا غیرتجاری بودن آنها تصمیم گیری میشود، لذا ممکن است حسابی واجد هر دو شرط باشد، اما حساب تجاری شناخته نشود.

۵. حساب هایی که تجاری یا به تعبیر دیگر "حساب فروش" شناخته میشوند، به سبب ماهیت حساب، از مزایایی مانند افزایش سقف روزانه و ماهانه برداشت از حساب، بدون نیاز به ارایه اسناد مثبته، تخفیف در کارمزدهای بانکی و... برخوردار خواهند شد، لذا تعریف یک حساب به عنوان حساب تجاری برای افرادی که فعالیت تجاری و گردش مالی متناسب با کسب و کار  دارند، تسهیل گری قابل توجهی خواهد داشت.

رفع ابهام از مصوبه مربوط به تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری

رفع ابهام از مصوبه مربوط به تفکیک حساب‌های تجاری از غیرتجاری

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    6 1
    چه قانون ناقصی!! برای نمونه یک بنگاه فروش خودرو در ماه مگه چند تا ماشین میفروشه؟! تعداد تراکنش خیلی کمتر از ۱۰۰ تا خواهد بود ولی مبلغ بسیار بالا ولی طبق این قانون حساب این شخص تجاری به حساب نمیاد در حالیکه تجاریه. این قانون خودش راه فرار بسیاری از فراریان مالیاتی را باز گذاشته .
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      0 1
      دقیقا هین طوره. اصلا همین مبلغ ۳۵ میلیون در ماه کافیه دو تا تلویزیون بخری شده ۵۰ میلیون
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    زائرین عزیز شما 3 میلیون نفر هستید و هرکدومتون حداقل 100 فالور دارید .. اگه هر کدومتون یه رسانه باشید میشه 300 میلیون مخاطب .. پس تا میتونید از زیبای ها اربعین بذارید .... تا رسانه های که خط خبری تخریب پیاده روی اربعین در پیش گرفتن مغلوب بشن ... تصاویر از وفور اب . غذا . همدلی .... و هرچه میدونی قشنگه بذارید ... درسته رفتید زیارت ولی یادتون باشه مهمتر از زیارت در این زمان مقابله با جنگ رسانه ای است که اثرات بسیار مخربی داره .... به امام حسین سلام منو برسون بگو حسین جان من الان با این گوشیم سرباز تو هستم و وظیفه ام سربازی کردن برای شما است .. به امید خدا بر دشمنان غلبه کردیم یه دل سیر میام زیارتت ...
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    1 0
    این چه اسکل بازیه درآوردین! حالتون خوبه! راه فرار بازگذاشتین واسه خودتون!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس