کد خبر 141650
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱

رییس بخش جراحی پیوند قلب بیمارستان بقیه الله الاعظم(عج ) سپاه گفت : نخستین عمل جراحی پیوند قلب باز هفته گذشته بر روی یك جوان 21ساله در این بیمارستان با موفقیت انجام شد و هم اكنون حال بیمار در شرایط بسیار خوبی است.

به گزارش مشرق به نقل از سپاه نیوز، دكتر سید'محسن میرحسینی' در مورد این عمل پیوند قلب افزود: این عمل به عنوان نخستین پیوند قلب باز از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار بود و این جراحی 10 ساعت به طول انجامید.

وی ادامه داد: در این جراحی، قلب یك جوان 20 ساله كه دچار مرگ مغزی شده بود با مساعدت خانواده‌اش به یك دانشجوی جوان كه در رشته مهندسی الكترونیك دانشگاه ساوه مشغول به تحصیل است ، پیوند زده شد و بدین ترتیب این بیمار قلبی حیاتی دوباره یافت .

دکتر میر حسینی خاطر نشان كرد : معالجات پزشكی بر روی این بیمار كه دارای نارسایی پیشرفته قلب بود ، تاثیری نداشت از این رو تنها راه درمان پیوندقلب باز بود . این پیوند با توجه به ضرورت عمل جراحی در شرایط بسیار نامناسب جسمانی بیمار انجام شد.

فوق تخصص جراحی قلب وپیوند قلب خاطرنشان كرد : پس از اقدامات اولیه و بررسی آزمایش های پزشكی ، قلب بیمار مرگ مغزی و قلب بیمار 21 ساله از لحاظ سایز قلب و گروه خون با یكدیگر سازگاری داشت از این رو قلب بیماری كه دچار مرگ مغزی شده بود با بالگرد از بیمارستان مسیح دانشوری به بیمارستان بقیه الله منتقل شد.

به گفته وی امروز پس از گذشت یك هفته از جراحی، وضعیت جسمانی و روحی بیمار بسیار مناسب و رضایت بخش است.

وی تاكید كرد كه پزشكان ایرانی از نظر تكنیك و تجربه جراحی هیچ گونه تفاوتی با پزشكان كشورهای پیشرفته ندارند و در این زمینه دارای جایگاه خوبی هستند ولی متاسفانه گاهی پزشكان ایرانی در حین عمل جراحی با مشكلاتی مواجه می شوند كه بیشتر ناشی از برخی تجهیزات پزشكی است. از این رو مسئولان باید به این امر توجه ویژه كنند.

فوق تخصص جراحی قلب و پیوند قلب بیمارستان بقیه الله خاطرنشان كرد: انجام پیوند قلب یك امر تیمی و گروهی است و مستلزم انتخاب صحیح گیرنده و دهنده قلب ، تخصص پزشك و وجود مهارت كافی كادر پزشكی در بخش آی سی یو است زیرا بیماران باید پس از انجام عمل به بیمار خدمات ارایه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس