رزمایش اقتدار 1401/ فرمانده نزاجا: باید برای جنگ‌های شبکه‌محور آماده شویم

امیر سرتیپ حیدری گفت: برای پاسخگویی به تهدیدات و نبردهای آتی باید ۴ ویژگی دقیق‌زن بودن، هوشمندی، دور زن بودن و شبکه‌ای محور شدن تجهیزات را مدنظر قرار داد.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جریان رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نزاجا که در منطقه عمومی نصرآباد استان اصفهان در حال برگزاری است، اظهارداشت: نیروی زمینی مأموریت‌های دشواری در جهت حفظ استقلال، تمامیت ارضی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد.

وی ادامه داد: برابر اوامر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در سال‌های اخیر، تغییرات ساختاری را در سازمان رزم نیروی زمینی جهت ارتقای توان دفاعی ایجاد کرده‌ایم.

امیر سرتیپ حیدری با تأکید بر کیفیت بالای یگان‌های نیروی زمینی ارتش در حوزه‌های مختلف از جمله بخش‌های توپخانه و پهپاد، افزود: در این رزمایش، هوشمندی و نقطه‌زنی تسلیحات توپخانه، پهپاد و زرهی نزاجا به نحو مطلوبی به نمایش درآمد.

وی با اشاره به توان بالای لجستیکی نیروی زمینی گفت: توجّه به جابه‌جایی و انتقال سریع نیروها از ۸ استان کشور به منطقه عمومی رزمایش از جمله مؤلفه‌های ارزیابی و سنجش کیفی این رزمایش محسوب می‌شود که به نحو مطلوب در زمانی کمتر از استانداردهای موحود اجرا شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش با آزمایش‌های موفق پهپادها در رزمایش‌های مختلف، توان عملیاتی و راهبردی پهپادهای خود را افزایش داده است.

وی ادامه داد: بحمدالله با استفاده از هوش و تخصص نیروهای ولایی ارتش در زمینه تعمیرات اساسی و بهینه‌سازی تجهیزات زرهی، توپخانه و دیگر تجهیزات توانسته‌ایم به موفقیّت‌های قابل توجهی در عرصه تقویت توان بالگردی و پهپادی دست یابیم.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه در دنیای امروز توجّه ویژه‌ای به ارتقای تجهیزات در عرصه منازعات و نبردها می‌شود، خاطرنشان کرد: برای پاسخگویی به تهدیدات و نبردهای آتی باید ۴ ویژگی دقیق‌زن بودن، هوشمندی، دور زن بودن و شبکه‌ای محور شدن تجهیزات را مدنظر قرار داد.

وی با اشاره به عملیات بی‌نظیر هوابرد نیروی زمینی ارتش در این رزمایش بیان داشت: در این رزمایش نتایج و رکوردهای بسیار بی‌نظیری را از یگان‌های مختلف نزاجا شاهد بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که یگان هوابرد نزاجا با سرعت قابل توجّهی عملیات الحاق نیروها را انجام دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: تفاوت عمده این رزمایش با سایر رزمایش‌ها، در ثبت رکورد در زمینه های مختلف تحرک، نقطه زنی، دورزنی، عملیات هلی‌برن شبانه، هوابرد و بارریزی است که این مهم بیانگر آموزش صحیح و تخصصی کارکنان و بهره گیری از تجهیزات بهینه شده مطابق با تهدیدات نوین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • . IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    3 0
    جنگ شبکه محور؟
    • تندیس IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
      3 0
      جنگ شبکه محور جنگی مبتنی بر هوش مصنوعی و در مقابل تئوری جنگ سکو محور است که مبتنی بر 3 حوزه : 1-حوزه فیزیکی 2- حوزه اطلاعاتی و 3- حوزه شناخت و تحلیل میباشد . در این جنگ اصل برهوشمندسازی و شبکه بندی اقدامات و فرامین در 3 بلوک : 1- حسگرها 2- فرماندهی و کنترل و 3 - جنگ افزارها است . از مزایای این نوع جنگ 1- شکار اطلاعات و استفاده از ان در لحظه 2- استفاده کمتر از نیروی انسانی و سپارش جنگ به سامانه ها و جنگ افزارهای هوشمند 3- کاهش خطا و ریسک 4- سرعت فوق العاده در فهم میدان و ابتکار و تصمیم در حد کمتر از ثانیه 5- کنترل مستمرو عمیق بر دشمن 6- امکان امتداد چرخه اطلاعات تا تصمیم تا پایینترین جزء سازمان رزم 7- ارتقا دقت و صحت چرخه اطلاعات و اقدام در بالاترین سطح 8- ترکیب در لحظه و عملیاتی نمودن سطوح استراتژیک و تاکتیک 9- وارد کردن سطح مهندسین و تکنوکراتها در میدان عملیات و چرخه فرایند جنگ 10- قرارگاههای مینیاتوری و تفویض اختیارات به سطوح هوشمند 11- شورهای ستادی وبیناری در لحظه 12- حفاظت چند بعدی 13-لجستیک هدفمند و هوشمند 14- پایش یکپارچه برای کارامدسازی تسلیحات و امکانات میباشد .
  • مروت IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    3 0
    درود
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    2 1
    نیروی هوایی فرسوده است بفکر نیروی هوایی باشید
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    1 0
    این که گفتی یعنی چه
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    انصافا کار سختی است. بچه های بی مدعایی هستند. خدا یاورشان باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس