کد خبر 1415158
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
لبنان

ریاست جمهوری لبنان خبر داد که میانجی آمریکایی طی هفته جاری به بیروت سفر خواهد کرد تا درباره ترسیم مرزهای دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، ریاست جمهوری لبنان خبر داد که میانجی آمریکایی طی هفته جاری به بیروت سفر خواهد کرد.

بر اساس اعلام ریاست جمهوری لبنان، هدف سفر این مقام آمریکایی، مذاکره درباره ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی است.

چند روز پیش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد، این رژیم و لبنان به توافق ترسیم مرزهای دریایی نزدیک شده‌اند و استخراج گاز از میدان «کاریش» که قرار بود در ابتدای ماه سپتامبر باشد به ماه اکتبر موکول شد.

در ادامه این گزارش آمده، بر اساس توافقی که با میانجی‌گری آمریکا بر روی آن کار می‌شود مرزهای دریایی بازترسیم می‌‎شوند، یک سکوی گاز در لبنان و یک سکوی گاز در فلسطین اشغالی نصب می‌شود، بخشی از سکوی گاز لبنان در داخل مرزهای مورد ادعای فلسطین اشغالی است و به این رژیم غرامت مالی داده می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده، این دو سکو در فاصله پنج کیلومتری یکدیگر قرار دارند تا «موازنه رعب» را محقق کند و مانع از حمله به سکوی گازی رژیم صهیونیستی شود.

اخیرا، رسانه‌های صهیونیستی مانند روزنامه «هاآرتص» اعلام کردند که امکان حصول توافق در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی تا ماه آینده میلادی (سپتامبر) وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    برای نصب سکوی گازی در ابهای لبنان به صهیونیست ها باج میدهند ؟ صهیونیست ها باید خسارت لبنان را بدهند. با این فرض امریکایی حق را به صهیونیست ها داده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس