کد خبر 1415102
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۵
بورل: زمستان سختی در انتظار اروپاست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه یکشنبه در سخنانی هشدار داد که زمستان سختی در انتظار اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه هشدار داد که ماه‌های آتی، ماه‌های سرنوشت سازی برای اتحادیه اروپا به شمار می‌آید.

وی طی سخنانی گفت: «زمستان سختی در انتظار ماست و شش ماه آینده تعیین کننده خواهند بود».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد: «اگر از بحران عبور کرده و اتحاد خود را حفظ کنیم و توازن نظامی ادامه یابد، تا بهار وضعیت بهتری خواهیم داشت».

بورل گفت: «پوتین هرگز تصور نمی‌کرد که روسیه پس از شش ماه جنگ به این وضعیت برسد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه به خصوص در بخش فناوری‌های پیشرفته، در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت».

«ماگدالنا اندرسون» نخست وزیر سوئد نیز روز گذشته هشدار داده بود: «احتمالا با زمستان سختی مواجه بوده و در صورتی که اقدام نکنیم با ناآرامی‌های خطرناکی در کشورهای شمال اروپا و حوزه بالتیک روبرو خواهیم شد».

چندی پیش نیز «فردی فاسلر» رئیس پلیس سوئیس هشدار داده بود در صورتی که کمبود انرژی در زمستان آتی روی دهد،‌ ممکن است مردم در سوئیس به سوی اغتشاش بروند.

رئیس ‌جمهور اوکراین هشدار داده که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای وارد کردن ضربه مهلک به عرضه انرژی در اروپا در  فصل زمستان است.

روزنامه «میرر» روز یکشنبه دراین باره نوشت، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داده که روسیه در زمستان امسال برای یک حمله قاطع به عرضه انرژی در کل اروپا آماده می‌شود.

وی گفت، پاسخ‌های کلیدی به این باید دو چیز باشد. نخست اتحاد و وحدت در دفاع از خود و دوم، افزایش فشار بر روسیه. زلنسکی گفت روسیه در تلاش است تا فشار عرضه انرژی در اروپا را بیش از پیش افزایش دهد. او می‌خواهد کل اروپا و هر کشوری را تضعیف کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    2 0
    ا ز رنج و زحمت دیگر مردمان خوشحال نیستیم ، اما امثال این مرتیکه عوضی چهل سال است از رنج و زحمت مردم ایران خوشحال هستند و صبح به صبح منتظر خبر نابودی مردم ایران. خدا جای حقی نشسته ،و او قول داده ، حکمرانی زمین بدست مردمان صالح. خواهد بود.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    1 0
    شاید10سال جنگ اوکراین طول کشیدشما زباله ها میخواین همه تو اروپا بمیرن فراماسونهای ورشکسته شده
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    الان اروپا و آمریکا گیر امثال روسیه و ونوزئولا و ایران هست. با یک هماهنگی و فشار کوچیک، خورد میشن
  • IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    سرما ی زمستان اعتماد به نفس اورپایی ها رو زیاد میکنه تحمل کنيد
  • علی IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    باید کشورهای ظالم غربی که هر کشوری را تحریم میکنند این بلا به سرشان بیاید.ان شاالله به زودی نابود خواهند شد
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    هه، پ چی!😎
  • گزگن IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    کلا باید اتحادیه اروپا و ناتو به هر قیمتی فرو بپاشه تا در نهایت اسرائیل هم نابود بشه.اینجوری وضع بهتر میشه.مردم اروپا هم باید بریزن تو خیابون ها و حقشون رو از نظام کپیتالیسم بگیرن
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    مورخ ایرانی نظری ندارد ؟
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    ایشالله ببینیم بعدازپایان سرما جمعیت اروپا به نصف کاهش یافته است!
  • ناشناس IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    آمریکاییهای مکار . روسها را از بازار انرژی دنیا اخراج خواهند کرد به شکلی برگشت ناپذیر . و سپس با گاز ال ان جی و سوخت حاصل از نفت شیل دنیا را قبضه خواهند کرد . همچنین با بازار مواد غذایی و غلات هم همینکار را خواهند کرد .
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    احمق ترین مردم همین سردمداران اروپایی هستند. از اونور دائم در حال دم تکون دادن برای آمریکا و اسرائیل که جز هزینه چیزی واسشون نداشته. از اینور حاضرن یخ بزنن ولی راه صلح و دوستی با کشورهایی مثل ایران و روسیه رو باز نکنند. بنده شیطان که باشی عقلت زائل میشه.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    0 0
    از این سرما بمیرید، زمانی که مردم ایران را از گرسنگی کشتید و هیچ کس جوابگو نبود این بار هم خودتانید و خودتان
  • mojtaba SE ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    0 0
    روسیه تا اروپا رو ورشکست نکنه و امریکا رو از اروپا به آنطرف اقیانوس آتلانتیک(اطلس)نفرسته و امریکا رو تجزیه نکنه ,ول کن نیست..روسیه کارگردان سیاستهای دنیا است و دوباره بعد از دویست سال تجربه و جنگها ,به این نتیجه رسیده که آلکساندر دوم رسید :تجزیه کن حکومت کن...حتما مشرق جون نمیتونی بفهمی چرا من اینها رو گفتم؟باید تاریخ رو از 1764 دنبال کنی و متوجه بشی که دشمنی اروپائی ها با روسیه ,و جنگ ناپلئون و شکستش ,باعث تجزیه امپراطوری آلمانی زبانها (اطریش) و امپراطوری فرانسه..و تجزیه اروپا بوسیله الکساندر دوم و تجزیه ایران...دنیا از 1820 تا 1900 ظاهرا آرام بود ,اما تو این 80 سال اروپائیها(فرانسه و آلمان )بناچار کمک به امریکا کردن و انگلیس هم دیگه ترسی از اینها نداشت و هم خود خواسته کمک میکردن عاما غافل از اینکه سال 1900 امریکا قوی و انگلیسی زبان هم آلمانیها رو برده کرد و هم فرانسویها رو فاحشه و برده ها جنگ اول و دوم رو هم انجام دادن...حالا روسیه میخواد کا اروپا و امریکا رو یکسره کنه ,چون هم چین رو داره و هم مهمتر از همه چیز ابر قدرت ایران رو داره که شیشه عمر امریکا و اروپا دستش است..فعلا بسه زیاد نوشتم ..پاینده ابر قدرت ایران عزیزم پاینده باد امام خامنه ای کبیر و عزیزم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس