کد خبر 1410885
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
بلژیک: زمستان بسیار سختی در انتظار تمام اروپاست

نخست وزیر بلژیک روز دوشنبه هشدار داد که زمستان‌های بسیار سختی در انتظار تمام اروپاست.

به گزارش مشرق، «الکساندر دی‌کرو» نخست وزیر بلژیک هشدار داد که زمستان بسیار سختی در انتظار اروپاست.

به گزارش بلومبرگ، وی در سخنانی گفت: «زمستان‌های آتی برای تمام بخش‌های اروپا بسیار سخت خواهند بود».

دی کرو اضافه کرد: «با افزایش قیمت انرژی، برخی از بخش‌ها با سختی‌های خطرناکی مواجه خواهند بود».

نخست وزیر بلژیک گفت: «خطر بزرگی که از پیامدهای جنگ در اوکراین به شمار می‌آید،‌ فروپاشی همبستگی اروپایی‌ها بوده که به افزایش قیمت‌ انرژی منجر خواهد شد».

دی‌کرو گفت: «اگر از همدیگر در این زمان سخت حمایت کنیم می‌توانیم از این بحران عبور کنیم».

از سوی دیگر، «فردی فاسلر» رئیس پلیس سوئیس روز شنبه هشدار داد در صورتی که کمبود انرژی در زمستان آتی روی دهد،‌ ممکن ست مردم در سوئیس به سوی اغتشاش بروند.

وی که با روزنامه بلیک صحبت می‌کرد، افزود: «قطعی برق پیامدهای بسیار جدی به همراه خواهد داشت. شرایطی را تصور کنید زمانی که ما دیگر قادر به خارج کردن پول از خودپردازها نبوده و قادر به پرداخت بهای کالای خریداری شده در فروشگاه یا بنزین در پمپ بنزین‌ها نیستیم. گرمکن‌ها دیگر کار نمی‌کنند و خیابان‌ها همگی در تاریکی باشند. در این شرایط امکان دارد که تصور کنیم مردم شورش کنند».

اگر چه وی گفت که انتظار ندارد چنین اتفاقی بیفتد اما افزود که مردم باید برای بدترین سناریو آماده باشند.

فاسلر اضافه کرد: «سوئیس به صورت فعال خود را برای تهدید کمبود انرژی در زمستان آماده می‌کند. تامین انرژی در مرکز توجه قرار دارد».

مقام‌های سوئیس هشدار داده‌اند در صورتی که در فصل زمستان با کمبود گاز و برق مواجه شوند، محدودیت‌هایی برای مصرف ایجاد خواهند کرد.

پیش از این، «ورنر لوگینبول» رئیس کمیته فدرال برق سوئیس از شهروندان خواسته بود به ذخیره سازی شمع و هیزم برای زمستان آتی پرداخته و در صورت رفتن برق از آنها استفاده کنند.

از سال ۲۰۲۱، بهای انرژی در اروپا در پی افزایش سریع تقاضای جهانی، به شدت افزایش یافته است. پس از شروع حمله روسیه به اوکراین و اعمال چند بسته تحریمی علیه مسکو از سوی اتحادیه اروپا، اوضاع تامین انرژی در این قاره به طور قابل توجهی وخیم شده و کشورهای اروپایی را به تکاپو واداشته تا به دنبال جایگزین‌هایی برای منابع انرژی روسیه بیفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    12 2
    هیچ جای نگرانی نیست، زمستون رو تحمل کنین، چشم بهم بزنین بهار میاد و یَختون کم کم باز میشه! سعی میکنیم کنار بخاری بیادتون باشیم.
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      2 0
      خخخخ داداش یا آبجی!
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      4 0
      مهم نیست داداش یا آبجی، مهم اینه که دمش گرم درست گفته!!!! قیافهٔ این ایرانی‌هایی که رفتن اونجا در زمستون با قندیل هایی که از دماغشون آویزونه دیدن داره!!! خخخخخخ
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 0
    زمانی فرا رسیده که بچه سوسول های غربی، دریوزه شدن برای شمعو هیزم. کجاست ادعاهای غربیها؟ همیشه از موضع بالا حرف میزدن. تحریم و توهین به کشورهای در حال توسعه و... ای خدا قربون حکمتت...
  • حامد IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 0
    حالا خواهید دید اروپایی ها با تبلیغات عاطفه برانگیز چطور تحریم گازی خودشان را تبدیل به یک جنایت می کنند در حالیکه خودشان به راحتی ملت های دیگر را تحریم می کردند.
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      6 0
      اتفاقأ با کمک غربگداهای داخلی و عنتر نشنال و بقیهٔ اراذل جوری تبلیغ میکنن که بلانسبت بقیه، احمقهای داخلی میگن اینم شد زندگی؟ چرا ما یخ نمی‌زنیم و قندیل نمیبندیم؟ خوش بحالشون!! خخخخخخخخخخخ
  • ایرانی با غیرت IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    5 0
    به مردم نازنین اتحادیه اروپا که افسارشان را به دست یانکی ها داده اند سخت توصیه میشود مانند بازیکنان فوتبال قبل از ورود به زمین خودتان را خوب گرم کنید که زمستان امسال بس ناجوانمردانه سرد است و امکان دارد جان به جان آفرین تسلیم کنید!!!
  • حرف حق IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    4 0
    گهی پشت به زین و گهی زین به پشت!!! البته که سرما رو با چند تا پتو بیشتر میشه حل کرد متاسفانه از اینکه غربیها به مشکل میخورن خوشحالیم در حالیکه خودمون غرق مشکلاتیم
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    2 0
    بزک نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد خیار بخور غصه نخور. دست بچه های افریقایی رو قطع می کردید برای اینکه خانواده هاشون بیشتر کائوچو جمع کنند؟ حالا از سرما بمیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس