کد خبر 1409639
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷
نیروگاه

وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش حدود ۱۲ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های کشور خبر داد و گفت: دولت سیزدهم در زمان روی کار آمدن با مشکلات بسیاری روبه‌رو بود و بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت.

به گزارش مشرق، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از ظهر امروز با حضور ویدئوکنفرانسی در بیست و هشتمین یادواره ۹۵ شهید شرکت زغالسنگ البرز شرقی شاهرود، یکی از مشکلات حوزه معدن کشور را شناسایی ذخایر عنوان کرد و افزود: اکتشافات معدنی در کشور بسیار عقب است و این امر موجب شده تا از این ظرفیت به خوبی بهره نبریم.

وی با اشاره به اینکه شناسایی ذخایر معدنی کشور از سال گذشته آغاز شد، گفت: شناسایی تمامی ذخایر معدنی کشور طی یک برنامه سه ساله در دستور کار است.

فاطمی‌امین با بیان اینکه مهم‌تر از توجه به وضع اقتصادی کنونی، باید دید کشور چه مسیری را طی می‌کند، تصریح کرد: دولت سیزدهم تلاش کرد به بیان کاستی‌های گذشته‌ها نپردازد؛ این در حالی است که در زمان روی کار آمدن دولت مشکلات بسیاری داشت، از جمله اینکه ذخایر مواد غذایی کشور بسیار پایین بود و یا بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: بسیاری از مشکلات در یک سال استقرار دولت برطرف شد و این موضوع نویدبخش ثباتی است که برای ادامه مسیر و افق آینده کشور وجود دارد.

فاطمی‌امین با تأکید بر اینکه ممکن است بسیاری از کارهای انجام‌شده هنوز نتیجه‌اش برای مردم قابل لمس نباشد، بیان کرد: به عنوان نمونه به دلیل نبود سرمایه‌گذاری قابل توجه در صنعت برق و احداث نیروگاه در هشت سال گذشته، با خاموشی‌های بیش از حد رو به رو بودیم که در یک سال گذشته ۲ کار در این زمینه به طور همزمان آغاز شد.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات افزایش ظرفیت نیروگاه‌ها است و در این راستا افزایش حدود ۱۲ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌ها آغاز شد و در هفته‌های آینده یکی از این طرح‌ها که با سرعت بالایی انجام شد، به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش چشمگیر خاموشی‌ها در سال جاری نسبت پارسال اضافه کرد: در بخش صنعت نیز هر چند قطعی برق وجود داشت؛ اما با یک برنامه‌ریزی و نظمی که تولید را به هم نریزد، این مورد مدیریت شد.

فاطمی‌امین یکی دیگر از معضلات اقتصادی کشور در سال گذشته را وجود خودروهای ناقص عنوان کرد و گفت: آذرماه سال گذشته، ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ خودروسازها موجود بود که این تعداد اکنون به کمتر از ۱۰ هزار خودرو رسیده است.

وی عنوان کرد: در یک سال گذشته در ۱۸ کشور از جمله روسیه، امارات، قطر، عمان و ارمنستان و ... مراکز تجاری ایجاد شد که در نهایت به گسترش روابط اقتصادی کشور منجر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 5
    دولت رئیسی در زمینه نیروگاه برق و فورش نفت و کرونا و مسکن و افزایش تولید خودرو گل کاشت با استفاده از وزرا قوی ولی در مسکن و راه شهرسازی و وزارت فناوری اطلاعات بسیار ضعیف عمل کردن و در کشاورزی هم هنوز بحث کاشت محصولات اصلی کار خاصی صورت نگرفته
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    5 2
    فرق می کنه کی رئیس جمهور باشیه
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 1
    احتمالا وزیر محترم معنای واژه‌ی مگاوات رو نمیدونه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس