رئیسی

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: دولت خود را ملزم به حل مشکلات جوانان، امیدآفرینی و ایجاد چشم‌اندازی روشن در برابر آنان می‌داند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور بعد از ظهر امروز پنجشنبه در دومین جلسه شورای ‌عالی جوانان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو این شورا در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، جمعیت جوانان کشور را یک سرمایه ملی در مسیر رشد و توسعه کشور خواند و با اشاره به اراده جدی دولت در زمینه به کارگیری جوانان و حل مشکلات آنها افزود: اعتماد به جوانان، همواره نتایج درخشانی را در پی داشته است و ثمره این اعتماد در مقاطع حساس و مهم انقلاب اسلامی، محسوس بوده است.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر مسئولیت دولت در حوزه رفع دغدغه‌ها و مشکلات جوانان، تحصیل، اشتغال، ازدواج، مسکن و دستیابی به آینده اطمینان‌بخش را از مهم‌ترین مسائل امروز جوانان دانست و تاکید کرد که شورای‌عالی جوانان مکلف است با تشکیل کارگروه‌های اندیشه‌ورزی برای هر یک از این موضوعات تدبیر و چاره‌اندیشی کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ماموریت دولت در رسیدگی به مسائل جوانان با تشکیل شورای‌ عالی جوانان تمام نمی‌شود، تصریح کرد: شورای ‌عالی جوانان باید شورایی فعال و کارآمد در حل مشکلات و مرجعی مورد اعتماد برای جوانان باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی بر لزوم استفاده از نظرات خود جوانان برای حل مشکلات‌شان نیز تاکید کرد و گفت: شورای‌ عالی جوانان در هر استان و شهر می‌تواند عرصه‌ای را فراهم کند تا جوانان علاوه بر بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود، در هم‌اندیشی و چاره‌جویی برای رفع این مشکلات نیز مشارکت فعال داشته باشند.

رئیس جمهور به موضوع آسیب‌های اجتماعی نیز گریزی زد و شورای ‌عالی جوانان را مامور کرد در جلسه آتی خود، آسیب‌شناسی مسائلی چون اعتیاد، طلاق و موضوعات مشابه آن را با نگاهی پیشگیرانه در دستور کار قرار دهد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به پیامدهای نامناسب ارائه مشاوره‌های غلط در امور جوانان، به شورای ‌عالی جوانان توصیه کرد با استفاده از ظرفیت‌افراد متخصص، مراکزی را برای ارائه مشاوره به جوانان فعال کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر اراده دولت بر حمایت عملی و جدی از جوانان، تصریح کرد: جوانان انتظار دارند دولت به مسائل آنها توجه ویژه داشته باشد و ما هم خود را ملزم به حل مشکلات آنها، امیدآفرینی و ایجاد چشم‌اندازی روشن در برابر جوانان می‌دانیم.

حجت‌الاسلام رئیسی با ابراز گلایه از عملیاتی نشدن همه مفاد قانون تسهیل ازدواج که در سال ۱۳۸۴ تصویب شده، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی در این قانون وجود دارد که می‌توان با اجرای آنها بسیاری از مشکلات جوانان را حل کرد و نیاز به قانون‌گذاری دوباره نیست.

در ادامه این نشست روند اجرای دستورات رئیس جمهور برای تسهیل پرداخت تسهیلات ازدواج و تامین مسکن جوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای شورا نظرات خود را در خصوص زمان انتظار زوجین از ثبت‌نام در سامانه تا ارجاع به بانک و همچنین تامین وثایق برای دریافت وام بیان کردند.

در همین راستا علی صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی نیز گزارشی از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جوانان و همچنین وام فرزندآوری در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و چهار ماه نخست سال جاری ارائه کرد و از رشد ۵۷ درصدی پرداخت وام ازداج خبر داد.

پیش از سخنان رئیس جمهور در این جلسه، وحید یامین‌پور دبیر شورای‌عالی جوانان گزارشی درباره روند اجرایی «احیای دبیرخانه شورای‌عالی جوانان» و «ارتقای نهاد متولی امور جوانان» به عنوان مصوبات جلسه گذشته این شورا ارائه کرد.

«پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی برگزاری مراسم جشن ازدواج جوانان در اماکن رفاهی دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی» و «ایجاد مجمع جوانان کشورهای عضو اکو و تاسیس دبیرخانه دائمی آن در تهران» از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    خوش به حال جوانان شد
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    دولت نیاز به افراد دلسوز و خلاق دارد که با فن آوری های جدید مشکلات کشور را در کوتاه ترین زمان ممکن حل کند. بنظر من وجود مشکلات فقط بخاطر فقدان وجود چنین افراد توانمندی هست. راز حل مشکلات کشور نهفته در استفاده از فن آوری های نوینی هست که در دسترس میباشد
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    آره
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    مردم هم انتظار دارند ارزش پول ملی ثابت بماند و تورم کنترل شود. این انتظار زیادی نیست و جزو اولین وظایف هر دولت است.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    مردم هم انتظار دارند
  • محمد IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    این نسل از جوانان هرگز شما را نخواهند بخشید. به تعداد جوانان بیکار، جوانانی که سن ازداوجشان گذشته، تحصیل کرده های بیکار نگاه کنید و شرم کنید. لعنت خدا بر مسببین این شرایط
  • 1308 IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    دولت محترم جلو استخدام های نورچشمی ها رو بگیره
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    قبلا میگفتیم مگه جوان میتونه دیگه خانه بخره ممکن نیست،، بعد گفتیم مگه دیگه جوان میتونه ازدواج کنه با این قیمت طلا و جهاز و ...،،چند وقت بعدش گفتیم مگر جوان میتونه ماشین بخره ،، چند وقت بعدش گفتیم مگه جوان میتونه یک پراید دست دوم برای مسافر کشی بخره،، واقعا خدایا به حق عدلت ، حق جوانهای پایمال شده این مملکت را از مسوولین نا لایق در هر پستی بگیر و ما را شاهد ان کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس